تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : ۴۰۵۰۶۷
در نشست شوراي سلامت گچساران مطرح شد

بهداشت کشتارگاه گچساران در حد فاجعه است / ظفری: 2 میلیارد تومان برای سامان‌دهی کشتارگاه نیاز داریم

۰
بهداشت کشتارگاه گچساران در حد فاجعه است / ظفری: 2 میلیارد تومان برای سامان‌دهی کشتارگاه نیاز داریم
کبنا ؛
شست شورای سلامت و امنیت غذایی با حضور معاون فرماندار، مدیرکل دامپزشکی استان، شهردار و دیگر مسوولان در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
در این نشست امید افشاری نژاد با بیان اینکه امنیت غذایی شهروندان از مسائل مهم است، اظهار کرد: برای کشتارگاه گچساران تصمیم قاطع باید گرفته شود.
وی با بیان اینکه اگر مسوولان برای یک بار هم به کشتار گاه مراجعه و بازدیدی داشته باشند دیگر گوشت این شهرستان خریداری نخواهند کرد؛ گفت: روزی نیست که به خاطر معدوم سازی لاشه ها من را تهدید نکنند.
وی افزود: شبها دیگر خواب ندارم چرا که تهدید می‌شوم.
رئیس دامپزشکی گچساران با اشاره به معدوم سازی لاشه ها گفت: صاحب دام در کشتارگاه من را تهدید می کند و می گوید که من از فلان طایفه هستم و زورم می‌رسد.

در ادامه این نشست شهردار دوگنبدان افزود: هیچ زمانی کشتارگاه گچساران ۴۰۰ لاشه کشتار نکرده است.
ظفری ادامه داد: در تمامی کشتارگاه‌ها در سطح استان کشتار بر روی زمین انجام می شود و فقط شهر یاسوج است که تجهیزات آن کامل است.
وی با بیان اینکه تشخیص لاشه کار شهرداری نیست، عنوان کرد: در حال حاضر کف سازی و بتن ریزی و احداث سرویس بهداشتی در کشتارگاه گچساران در حال انجام است.
این مسوول اذعان کرد: سردخانه ای به متراژ 120 متر در حال احداث است و برای تجهیز نیاز به ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار است.
شهردار دوگنبدان خاطرنشان کرد: طبق قانون وظیفه دامپزشکی نظارت بر کشتار و وظیفه شهرداری ایجاد مکان بهداشتی است.
ظفری افزود: مبلغ ۲ میلیارد تومان نیاز است تا کشتارگاه گچساران مجهز شود.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای کشتارگاه گچساران تخصیص داده شد، افزود: از این مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان جذب شد.
شهردار دوگنبدان با بیان اینکه در سال ۹۵ یک سالن پیش سرد در کشتارگاه گچساران مقرر شد احداث شود، گفت: از مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان جذب شده ۱۷۰ میلیون تومان در سال ۹۵ بدهی پیمانکار بود که اعطا شد و از این مبلغ ۸۰ میلیون تومان باقی مانده است.
ظفری عنوان کرد: برای تجهیز و نوسازی کشتارگاه هیچ پیمانکاری حاضر نیست که به صورت غیرنقدی کار کند.
وی خاطرنشان کرد: امسال مبلغ 700 میلیون به کشتارگاه دام این شهر اختصاص  داده شد که از این مبلغ  600 میلیون تومان  آن برای پرداخت بدهی پیشین بوده که پرداخت شد.
شهردار دوگنبدان با بیان اینکه هم اکنون اعتبار برای نوسازی و تجهیز کشتارگاه و سرد خانه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای تجهیز کامل کشتارگاه نیاز به ۶ میلیارد تومان است.
در ادامه این نشست کارشناس محیط زیست گچساران گفت: تاکنون چندین اخطاریه  از سوی اداره محیط زیست گچساران به شهرداری دوگنبدان به همراه موارد  ارسال شده است.
 وی با بیان اینکه کشتارگاه دام شهر دوگنبدان استانداردهای زیست محیطی لازم را ندارد، بیان کرد: پرندگان و حیوانات ولگرد در کنار کشتارگاه تجمع کرده و از لاشه های مرده تغذیه می کنند.

در ادامه این نشست مدیر جهاد کشاورزی گچساران  اذعان کرد: برای ساماندهی حیوانات ولگرد  جهاد کشاورزی آمادگی هر گونه همکاری با شهرداری را دارد.
 مدیر جهاد کشاورزی گچساران با اشاره به اینکه  هرگونه واگذاری زمین در 5 کیلومتری شهرستان ممنوع است، گفت:  3 هکتار زمین برای جمع آوری حیوانات ولگرد و ایجاد کارواش برای شست و شوی ماشین آلات شهرداری در اختیار شهرداری دوگنبدان قرار خواهد گرفت.
 علی مرادی با بیان اینکه این زمین در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت، گفت: 1.5 هکتار برای ایجاد کارواش و 1.5 هکتار دیگر برای ایجاد مکانی برای جمع آوری حیوانات ولگرد واگذار خواهد شد.
 در ادامه این نشست مطهری  با بیان اینکه وظیفه دستگاه قضایی امنیت است، اظهار کرد: موضوعات بهداشت و درمان بسیار مهمتر از دیگر مقوله‌هاست.

وی با بیان اینکه انتظار داریم شهرداری به این موضوع ورود جدی داشته باشد، ابراز کرد: شما مسوول هستید و به هر صورت باید مشکلات را برطرف سازید.
 مطهری با بیان اینکه از سال 87 دستور العملی در جهت جمع آوری حیوانات ولگرد به صورت زنده گیری آمده است، ابراز کرد: باید محلی برای نگهداری آنها تامین شود.

گوشت گچساران را از ياسوج تامين می‌کنیم
مديركل دامپزشكي كهگيلويه وبويراحمدبا بیان اینکه کشتارگاه یاسوج جز برترین کشتارگاه کشور است، گفت: اگر کشتار گاه گچساران تجهیز نشود گوشت شهرستان گچساران را از یاسوج تامین خواهيم كرد.
در این نشست عبدالله بهمنش اظهار کرد: یکی از وظایف مهم دامپزشکی نظارت بر فرآورده‌های خام دامی است.
مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه امنیت بهداشتی یکی از مقوله‌های مهم است، افزود: بیش از ۲۰۰ پرونده تخلف بهداشتی از سال 1395 تاکنون برآورد شده است.
وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای هفت کشتارگاه در شهرهای یاسوج، سی سخت، دوگنبدان، باشت، دهدشت، لیکک و لنده است، گفت: از این تعداد 2 مورد در یاسوج و لیکک از سوی بخش خصوصی اداره می شوند و مابقی نیز دولتی و زیر نظر شهرداری هستند.
 این مسوول با بیان اینکه کشتارگاه یاسوج جز مجهزترین کشتارگاه‌ها در کشور است، گفت: اعتباراتی برای ساماندهی کشتارگاه  گچساران و دهدشت باید تامین شود.
 مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بازدیدی که از کشتارگاه گچساران صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که این کشتارگاه  باید پلمپ شود.
بهمنش اذعان کرد: در این کشتارگاه کشتار به صورت سنتی و غیر بهداشتی بر روی کف سالن کشتار انجام می گیرد.
وی افزود: نبود اتاق پیش سرد، ماشین حمل لاشه، نبود دفع فاضلاب و کوره لاشه سوز از معضلات این کشتارگاه است.
مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه کشتارگاه یاسوج جز برترین کشتارگاه کشور است، عنوان کرد: اگر کشتارگاه گچساران تجهیز نشود برای تامین گوشت شهرستان گچساران از یاسوج تامین خواهیم کرد.
بهمنش خاطرنشان کرد: یک سرمایه گذار برای تجهیز کشتارگاه یاسوج ۲۲ میلیارد تومان هزینه کرده است این در حالی است که روزانه کمتر از ۱۰۰ راس در کشتارگاه یاسوج کشتار و لیکن در کشتارگاه گچساران به دلیل وجود شرکت نفت روزانه ۴۰۰ راس دام سبک و سنگین ذبح می شود.
 مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بهداشت کشتارگاه گچساران در حد فاجعه است، خاطرنشان کرد: 800 بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد.
 وی  با بیان این که پایین ترین شرایط نظافت در این مکان مشاهده می شود، افزود: نبود سرویس بهداشتی تمیز، نبود سیستم فاضلاب، نبود کوره لاشه سوز مناسب و نبود گازوئیل برای سوزاندن لاشه‌های عفونی از جمله مشکلات کشتارگاه گچساران است. (فارس)
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1