تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۴۰۵۰۵۷
در گفت‌وگو با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

رسانه‌های اصلاح‌طلب به شدت واقعیت را تحریف می‌کنند / خانم ابتکار خودشان باید پاسخ دهند که چرا فرزندش در امریکا است / مینو خالقی زن باشخصیتی هستند، قانون اینگونه تصمیم گرفت

۲
۰
رسانه‌های اصلاح‌طلب به شدت واقعیت را تحریف می‌کنند / خانم ابتکار خودشان باید پاسخ دهند که چرا فرزندش در امریکا است / مینو خالقی زن باشخصیتی هستند، قانون اینگونه تصمیم گرفت
کبنا ؛مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: خانم ابتکار خودشان باید پاسخگو باشند که چرا فرزندشان در امریکا حضور دارند.
به گزارش کبنا از یاسوج، مینو اصلانی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی زمینه بروز و ظهور زنان را فراهم کرده است و همه باید تلاش کنند که این فرصت از دست نرود و زنان باید دغدغه مند مسائل مربوط به خودشان را در جامعه مطالبه گری کنند.
وی افزود: باید مراقب باشیم که دچار روزمرگی نشویم چرا که آفت یک زندگی پویا و متعالی است.
وی با بیان اینکه تقویت کنشگرهای اجتماعی ضرورت دارد، تصریح کرد: بسیج دست تنها نمی تواند مسائل مختلف زنان را پیگیری کند و همه دستگاه ها باید کمک کند که خانم ها نقش خودشان را ایفا کنند و وقتی با دانشجویان هم صحبت می کنی، بی انگیزه و بی فایده در آنها وجود دارد.
اصلانی نقش والدین را در مطالبه گری دختران مهم دانست و گفت: والدین باید دغدغه داشته باشند  و انگیزه و مطالبه گری را در بین فرزندان شان تقویت کنند.
وی افزود: دانشگاه ها نیز باید در مطالبه گری مسائل مختلف اجتماعی نقش آفرینی کنند چرا که آنها  بر اساس فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی مبدأ نقش آفرینی و مطالبه گری در جامعه هستند.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور به برنامه های بسیج در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی هم گریزی زد و گفت: حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی و اعتیاد 4 اولویت بسیج هستند که با آن مقابله کند. در همین راستا 600 محله آسیب زا را در سطح کشور شناسایی کردیم و چند ماه آینده این محله ها را به هزار تا می رسانیم و اگر مسوولان بفهمند در هر محله چه اتفاقی افتاده است، قطعاً توجه ویژه ای خواهند داشت. لذا همه دستگاه های اجتماعی عملاً برای مقابله با آسیب های اجتماعی پای کار باشند.
اصلانی با اشاره به یکی از مصاحبه های خود با رسانه های اصلاح طلب ( روزنامه شرق)، اظهار کرد: متأسفانه رسانه‌های اصلاح طلب به شدت تحریف می کنند. در مصاحبه ای که جنجالی شده من گفتم نباید دختران زیر 13 سال ازدوج کنند، طبق قانون . ازدواج زنان بالای 13 سال بر اساس قانون ثبت می شود. اما متأسفانه عده ای مسائل جنسی را حتی تا مهدکودک و مدارس می برند، و دختر و پسر ما به بلوغ جنسی زود رس می رسد اما آن وقت بعضی ها می گویند نباید سن ازدواج را تا 13 سال پایین آورد. من معتقدم در ازدواج انسان ها باید آزاد باشند، قانون را محترم می شمارم و ازدواج زیر 13 سال را اصلاً قبول ندارم. اگر خودم دختر داشتم طبق قانون عمل می کردیم. البته آمادگی در ازدواج مهمتر از سن ازدواج است.
وی افزود: این رسانه ها مجدداً در خواست مصاحبه دادند که نپذیرفتم.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور در پاسخ به سووالی در باره جمعیت و اقتصاد، گفت: قبول دارم که سطح توقعات در جامعه تغییر کرده است. اما با همین وجود افرادی که از نظر مالی متمکن هستند به تک فرزندی رو آورده اند. اما نباید به واسطه طرح مسائل اقتصادی، جمعیت را کاهش دهیم. اگر جامعه ما سالخورده شود، کشور ما دچار آسیب های دیگری خواهد شد.
وی با اشاره به ماجرای مینو خالقی و رد صلاحیت ایشان در انتخابات مجلس، اظهار کرد: علمای ما دست دادن زن را با مرد حرام می دانند. و خانم مینو خالقی خانم باشخصیت و حجابی خوبی الان دارند، الان هم به عنوان مشاور در ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند و کنشگر اجتماعی خوبی هستند. اما کسی که می خواهد نماینده مجلس شود باید پایبندی به مسائل را هم مدنظر داشته باشد.
اصلانی هم در پاسخ به این موضوع که دیر تشخیص داده شده که ایشان صلاحیت نمایندگی را ندارند، و بعد از اینکه با رأی مردم انتخاب شد او را رد صلاحیت کردند، اظهار کرد: بله من هم قبول دارم، این هم یک اشکال بود. البته ما تابع قانون نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و صلاح نداستند که ایشان در کسوت نمایندگی باشند.
به گزارش کبنا، یکی از خبرنگاران هم فتاوای مراجع تقلید را در خصوص دست دادن زن و مرد قرائت کرد و دست دادن خالقی را بدون اشکال دانست و نهایتاً بحث در باره مینو خالقی نیمه تمام پایان یافت.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور به موضوع روسپیگری در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: بیشتر این حرف ها حباب رسانه ها هست، اما در شهرهای مذهبی ما همانند مشهد و قم کارهای برای ترویج فرهنگ بی بندباری انجام می دهند، از جمله اینکه در قم گروهی را دستگیر کردند که هر صبح با ظاهر بسیار زننده وارد خیابان ها می شدند و درب مغازه ها حاضر می شدند برای خرید. و عصر ها هم با خودرو بر می گشتند.
وی در پاسخ به سووالی در خصوص حضور فرزند خانم ابتکار در امریکا به عنوان کسی که در تسخیر لانه جاسوسی حضور داشتند، اظهار کرد: ایشان باید خودشان پاسخ دهند، اما بالاخره مسوولان نظام اسلامی باید همراه و کنار مردم باشند. و قانونی هم مصوب شده که دو تابعیتی نباید در جمهوری اسلامی مسوولیت داشته باشند. شهید رجایی هم در دولتش از کسانی استفاده می کرد که همراه مردم بود.
اصلانی بیان کرد:  حتماً فرزندان مسوولان دولتی و غیردولتی زیادی در امریکا و سایر کشورهای غربی حضور دارند که مردم حساس شده اند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

عمو
Iran, Islamic Republic of
رو فقط مشکلی نیست جز این. مشکل شما و امثال شما هستی که می‌کنید
علی
Iran, Islamic Republic of
. ایران که شماها براشون نسخه می پیچید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1