تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۴۰۵۰۵۵
در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شد

احمدی:هر چه اقتصاد خوانده بودم در کهگیلویه و بویراحمد از یادم رفت

۱۰
۱
احمدی:هر چه اقتصاد خوانده بودم در کهگیلویه و بویراحمد از یادم رفت
کبنا ؛نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که دو موضوع مهم در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
در ابتدا مشکلات هتل چهار ستاره و پارک آبی شهر یاسوج که قرار است در سرا‌بتاوه توسط سرمایه‌گذاری به نام برادران خضوعی ساخته شود مورد بررسی قرار گرفت.
آن گونه که برادران خضوعی در این نشست گفتند همه زندگی خود را به پای این 2 طرح گردشگری ریخته‌اند در حالی که با داشتن نمایندگی مجاز سایپا و ایران‌خودرو ماهیانه 60 میلیون تومان درآمد داشته‌‌اند.
آن گونه که برادران خضوعی تعریف کردند پیشرفت فیزیکی هتل چهار ستاره آن‌ها در حد 50 درصد و در شش طبقه است و پارک آبی نیز پیشرفت 95 درصدی دارد اما مشکل اینجاست که کار ساخت به بالا رفتن نرخ ارز و همچنین گران شدن مصالح خورد و اکنون با مشکل بزرگی مواجه شده‌اند.
آن‌ها اکنون از دولت تسهیلات نمی‌خواهند بلکه آن‌ها به این جلسه آمده بودند تا کمی در پرداخت تسهیلات به آن‌ها تنفس داده شود و بتوانند با راه‌اندازی پارک آبی تا بهمن‌ماه و در نهایت تا فروردین امسال با درآمد آن قسط ماهیانه 600 میلیون تومانی خود را بتوانند پرداخت کنند.
آن‌ها البته کمی هم خوشحال بودند که همه وسایل مورد نیاز و سرسره‌های پارک آبی را قبل از مشکل تحریم‌ها خریده بودند چرا که در غیر این صورت باید 20 تا 30 میلیارد تومان بیشتر هزینه می‌کردند.
اما استاندار هم در لابلای حرف‌های برادران خضوعی با ناراحتی از اوضاعی که در این استان وجود دارد به نکاتی اشاره کرد از جمله این که چرا سرمایه‌گذار نباید خودش 10 تا 20 میلیارد تومان آورده داشته باشد و برای انجام کار فقط و فقط به تسهیلات دولتی متکی نباشد.
وی خطاب به برادران خضوعی گفت شما که آورده نداشتید چرا این کار را کردید وقتی می‌بینید که اقتصاد ثبات ندارد و یک روز وضعیت ارز و یک روز تحریم‌ها و یک ورز وضعیت هوا! خوب نیست.
علی‌محمد احمدی افزود: چرا مسؤولان میراث فرهنگی و بانک عامل به شما مشاوره ندادند و ارزیابی صورت نگرفت تا امروز شما با مشکل مواجه شوید.
یکی از نکات جالب این مبحث مربوط به درخواست برادران خضوعی از استاندار بود که می‌خواستند استاندار راهی پیش روی آن‌ها بگذارد و راهنمایی کند که چگونه می‌توانند این مشکل را پشت سر بگذارند که یکی از برادران خطاب به استاندار گفت؛ شما که اقتصاد خوانده‌اید ما را راهنمایی کنید که استاندار هم در جواب گفت هر چه اقتصاد خوانده بودم در این استان از یادم رفت!.
استاندار انتقادی دیگر از سرمایه‌گذار و برخی دستگاه‌ها کرد که چرا طرح‌های بزرگی را به اینجا معرفی می‌کنند که نه بازار آن کشش دارد و نه به درد این جا می‌خورد که همین باعث می‌شود یا پروژه زخمی شود و یا سرمایه‌گذار با مشکل مواجه می‌شود.
برادران خضوعی در انتها خطاب به استاندار گفتند که ما وام و تسهیلات نمی‌خواهیم بلکه به دنبال مهلتی هستیم تا بتوانیم اقساط خود را پرداخت کنیم.

به گزارش کبنا، علی محمد احمدی افزود: تاکید دولت نیز بر این است که واحد های دارای مشکل شناسایی و نسبت به رفع مشکلات این واحد ها اقدام شود.
احمدی خواستار احصای واحدهای راکد و نیمه راکد توسط شرکت شهرک های صنعتی در راستای برنامه ریزی برای رفع مشکلات و بازگشت به تولید این واحد ها شد و بیان کرد: پوشش تسهیلاتی با نگاه کارشناسی شده در راستای بهبود فعالیت واحد های تولیدی در استان انجام می شود.
احمدی با اشاره به استفاده خروجی محور و کارشناسی شده با ارائه تسهیلات هدفمند به واحد ها و طرح های دارای مشکل، خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و بازار برای اجرای طرح ها و بازپرداخت اصولی تسهیلات نیز مورد تاکید است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات اجرای طرح های بزرگ در استان به یک اپیدمی تبدیل شده است و باید در اجرای طرح ها به بازار آن، ظرفیت اقتصادی،  هدفگذاری ها و فعالیت اصولی توجه شود تا شاهد نیمه کاره رها کردن طرح ها نیز نباشیم


 
نام شما

آدرس ايميل شما

لر کهگیلویه و بویراحمد ی
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار بفرمایید منظور از یادت رفت یعنی چی ؟
جای قبلی که بودی چه گلی به سرشون زدی .معلومه فقط برای نمره حفظ کردی و گرنه یادت میموند اقتصاد
سعید
Iran, Islamic Republic of
در زمان ورودت به یاسوج خیلی هم . امدی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
قطعا اگر جناب استاندار محترم درس اصلی اقتصاد (انتخاب مدیران لایق برای تصدی ریاست بر سازمان ها و برخورد با مفاسد) رو بهتر یادگرفته بودن ک اونو اجرا کنند؛ الان ابراز ناراحتی نمیکردن، کار خودشونم راحتتر بود و مردمم راضی بودن از دستگاه های اجرایی زیردست جناب استاندار...
با یه حساب سر انگشتی همه میدونن ک باید بالادستی درست رفتار کنه تا زیر دست ازش حساب ببره و کارها ب نحو احسن انجام شه!
تلنگری برای جناب استاندار محترم
Iran, Islamic Republic of
فقط بلدی حرف بزنی
Romania
جناب استاندار اگه اقتصاد بلد بودی تو دهلران رای میاوردی چرامیگی تو این استان اقتصاد یادم رفته توهین چرا
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای استاندار برادران خضوعی نمایندگی سایپا وایران خودرو را تعطعل کردند ایا مسئولین پیگیری کردند با گرفتن این تصحیلات این پروزه هم تعطعل میشود وجای دیگری سرمایه گذاری میشود واب از اب تکان نمی خورد
Iran, Islamic Republic of
آره معلوم است چون شهردار دیشموک بازنشسته است و هنوز داره کار می کند
امین
Iran, Islamic Republic of
اقای احمدی بخاطر اینکه اقتصاد را یاد نگرفتی اقتصاد را حفظ کردی. شما از خودت چیزی نداری هر چه داری از نمایندگان است اگر اقتصاددان واقعی بودی یقینا دوباره از ایلام به مجلس میرفتی
مردم
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی شما اگه اقتصاد بلد بودی استاندار نمیشدی مطمئن باش بدبختی مردم اینه که شما ها فکرمی کنید اقتصاد دانید. که همچین وضعی رو بر مردم در دولت تدبیر تحمیل می کنید.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1