تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۲
کد مطلب : ۴۰۵۰۵۱
در جلسه کارگروه کشتارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

وقتی قصابان غیرمجاز به ریش مسوولان می‌خندند / کشتار 60 درصد دا‌م‌ها به صورت غیرمجاز

۱
۰
وقتی قصابان غیرمجاز به ریش مسوولان می‌خندند / کشتار 60 درصد دا‌م‌ها به صورت غیرمجاز
کبنا ؛۸۰ کارگر کشتارگاه یاسوج به دلیل بی تدبیری مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه بیکاری قرار دارند.
نیمه دوم سال 95 سازمان خصوصی سازی کشتارگاه یاسوج را برای واگذاری به مزایده گذاشت که در نهایت سرمایه گذاری مشخص و فرایند واگذاری مطابق با قانون انجام شد.
کشتارگاه یاسوج در زمینی با مساحت 17 هکتار با 3 انبار، سردخانه 300 تنی با ظرفیت کشتار 1600 دام سبک و 100 راس دام سنگین و داشتن 80 کارگر در کیلومتر 12 شهر یاسوج در تنگ کناره واقع شده است.
یکی از بندهای مصوب در واگذاری این واحد به بخش خصوصی عدم تغییر کاربردی و تدام فعالیت کشتارگاهی بوده است که البته به دلیل بی تدبیری مسئولان رفته رفته می‌رود تا فعالیت متوقف و 80 کارگر فعلی راهی خانه شوند.
یکی از نشست‌های چند سال اخیر مسئولان و متولیان امر در کهگیلویه و بویراحمد، ساماندهی کشتارگاه‌های دام غیر مجاز توسط قصابان سیار بویژه در کنار جاده‌های اصلی بوده ولی تمامی این نشست‌ها و در واقع هیاهوهای مدیران در رسانه‌ها برای هیچ بوده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰ درصد کشتار دام مورد نیاز مردم این استان به صورت غیر مجاز و خارج از کشتارگاه‌ها انجام می‌شود.
عزیز فیلی در نشست کارگروه کشتارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: طبق بررسی‌های میدانی انجام شده در بسیاری از نقاط استان بویژه در کنار جاده‌های اصلی برخی افراد اقدام به کشتار دام و فروش گوشت قرمز می‌کنند.
وی با تشریح برخی مشکلات بهداشتی کشتار دام در خارج از کشتارگاه‌ها عنوان کرد: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در کمترین زمان ممکن نسبت به ساماندهی این مهم اقدام کرده و بدون هیچ گونه اغماضی ورود کنند.
فیلی خواستار نظارت و ورود بیش از پیش شهرداری‌های 17 گانه استان نسبت به کشتار بهداشتی دام مورد نیاز مردم شد و افزود: یک غفلت کوچک در کشتارگاه‌ها بحث بهداشت عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد به گونه‌ای که خسارت جبران ناپذیری را به همراه دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر حساسیت متولیان امر بر رعایت بهداشت در کشتارگاه‌ها بیان کرد: روزانه 400 دام در بزرگترین کشتارگاه این استان یعنی گچساران کشتار می‌شود.
فیلی خواستار برطرف کردن مشکلات کشتارگاه گچساران شد و گفت: امیدوارم 15 بهمن ماه بعد از بازدید از این مجموعه شاهد برطرف کردن مشکلات فعلی باشیم به گونه‌ای که با خیال راحت از گچساران عازم مرکز استان شویم.
وی اظهار داشت: برای تکمیل و تجهیز و راه اندازی کشتارگاه یاسوج 22 میلیارد هزینه شده ولی دام مورد نیاز استان در بسیاری از مناطق به صورت غیر مجاز کشتار می‌شود.

 ۸۰ کارگر کشتارگاه یاسوج در آستانه بیکار شدن قرار دارند
اما ناله‌های سرمایه گذار کشتارگاه یاسوج از دست کشتار گاه‌های دام غیر مجاز نشان می‌دهد، قصابان سیار بر اراده مسئولان این استان پیروز شده و دارند از ریش آنان می‌خندند تا جایی که کشتارگاه یاسوج در آستانه تطعیلی و اخراج 80 کارگر قرار گرفته است.
سرمایه گذار کشتارگاه یاسوج در نشست کارگروه کشتارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد از خرید این مجموعه ابراز پشیمانی کرد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام از بخش خصوصی حمایت خاصی ندارد.
نیکزاد بیان کرد: کشتارگاه یاسوج با ظرفیت 1400 دام سبک و 120 دام سنگین در روز تنها 60 راس دام کشتار دارد که با این شرایط امکان تامین حقوق و مزایای 80 کارگر مجموعه وجود ندارد.
وی می‌گوید: کشتارگاه یاسوج مشکل بهداشتی، تجهیزات و امکانات ندارد و تنها کشتار غیر مجاز دام در مناطق دشتروم، دارشاهی، مادوان و تنگاری با ظرفیت چندین برابری کشتارگاه یاسوج امان ما را بریده است.
نیکزاد افزود: برای حل مشکل به کشتارگاه‌های غیر مجاز پیشنهاد کردم که 60 درصد هزینه کشتار را می‌گیریم و به صورت رایگان حمل و نقل انجام می‌شود ولی اجازه دهید این کار در کشتارگاه صورت گیرد که قصابان سیار قبول نکردند.

 نیروهای مازاد در شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد به یک معضل تبدیل شده است
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروهای مازاد و ناکارآمد شهرداری‌های ۱۷گانه این استان به یک معضل تبدیل شده است.
حسین کاظمی در این نشست، اظهار داشت: نیروهای مازاد و ناکارآمد در گذشته بدون حساب و کتاب جذب بدنه شهرداری‌های 17گانه این استان شده‌اند به گونه‌ای که هم اکنون در پرداخت هزینه‌های جاری با مشکل روبه‌رو هستند.
وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید دنبال درآمد پایدار باشند، عنوان کرد: شهرداری‌ها منتظر اعتبارات دولتی نشستن به نوعی خودزنی است زیرا باید چنان پویایی داشته باشند که اعتبارات دولتی در مقابل درآمدهایشان رقم خاصی نباشد.
کاظمی با تاکید بر اینکه مصوبات نشست کارگروه کشتارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد بازخورد مناسبی ندارد، ابراز کرد: انتظار می‌رود متولیان امر از جمله شهرداری‌ها در زمینه برطرف کردن مشکلات کشتارگاه‌ها چاره اندیشی کنند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد با ابراز گلایه از بی توجهی شهرداری‌ها به مشکلات کشتارگاه‌ها افزود: کشتارگاه‌ها همچون احداث پارک و بهسازی معابر و جدول‌گذاری باید برای شهرداری‌ها مهم باشد.
کاظمی بی توجهی به کشتارگاه‌ها توسط شهرداران را بی‌مسئولیتی در زمینه بهداشت و سلامت مردم دانست و گفت: ایجاد کشتارگاه هم جزو وظایف شهرداران است.
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از وضعیت نامطلوب کشتارگاه‌ها ابراز نگرانی کرد و گفت: متأسفانه بیش از 60 درصد کشتار دام در سطح استان غیرمجاز است. فیلی از این حرف بهمنش مدیرکل دامپزشکی تعجب کرد و گفت: هدف اول شهرداری‌ها باید احداث کشتارگاه و ساماندهی آنان باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
دیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروهای مازاد و ناکارآمد شهرداری‌های ۱۷گانه این استان به یک معضل تبدیل شده است.متاسفانه با این همه نیروی مازاد کارها را به بخش خصوصی واگذار کرده اند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1