کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

بیژن دنا تا بهار مسدود شد

11 آذر 1397 ساعت 19:05

بازگشایی گردنه بیژن به تصمیم هر 2 استان بستگی دارد و هنوز تصمیمی بر بازگشایی آن در زمستان گرفته نشده زیرا که ارتفاع این محور 3 هزار و 300 متر از سطح دریا بالاتر و بسیار ناایمن است. طول این جاده در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 15 کیلومتر است. گردنه بیژن، منطقه‌ای سخت گذر در مسیر بین استانی و روستای نورآباد از توابع پادنای سمیرم هر ساله با بارش برف بیش از 6 ماه مسدود می‌شود.


مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده برف گیر گردنه بیژن در شهرستان دنا از توابع این استان به سبب بارش شدید برف تا بهار 98 مسدود است.
علی خوان‌پایه اظهار داشت: محور برف گیر سی‌سخت به پادنا در شهرستان سمیرم به دلیل بارش برف شدید مسدود شده و این نقطه در محل گردنه بیژن مرتفع‌ترین نقطه تردد خودرو در جنوب کشور است.
وی افزود: محور سی‌سخت به پادنا در محدوده گردنه بیژن، مرز مشترک بین استان کهگیلویه و بویراحمد و استان اصفهان بوده که به سبب ناایمن بودن، تردد در آن از سوی هر 2 استان مسدود اعلام شده است.
خوان پایه گفت: بازگشایی گردنه بیژن به تصمیم هر 2 استان بستگی دارد و هنوز تصمیمی بر بازگشایی آن در زمستان گرفته نشده زیرا که ارتفاع این محور 3 هزار و 300 متر از سطح دریا بالاتر و بسیار ناایمن است. طول این جاده در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 15 کیلومتر است. گردنه بیژن، منطقه‌ای سخت گذر در مسیر بین استانی و روستای نورآباد از توابع پادنای سمیرم هر ساله با بارش برف بیش از 6 ماه مسدود می‌شود. ارتفاع برف در گردنه بیژن در زمستان به چند متر می رسد. سی سخت مرکز شهرستان ذنا در دامنه های کوه دنا ،سردترین شهر کهگیلویه و بویراحمد است.


کد مطلب: 405045

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/405045/بیژن-دنا-بهار-مسدود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1