کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه کارگروه کشتارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

نانی که با کشتار غیرمجاز دام آجر شد

11 آذر 1397 ساعت 18:08

وی در خصوص کشتارگاه یاسوج گفت: کشتارگاه یاسوج ۲۲ میلیارد هزینه شده است اما ۶۰ درصد کشتار غیرمجاز نان کشتارگاه یاسوج را آجر کرده است.


۶۰ درصد کشتار دام در استان غیرمجاز است و‌همین موضوع مشکلاتی برای کشتارگاه‌ها ایجاد کرده است.
به گزارش کبنا، نشست کارگروه کشتارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز برگزار شد که نبود ماشین حمل لاشه، سیستم فاضلاب، آسفالت نبودن محوطه،  حصارکشی و تهویه و اتاق پیش سرد مهمترین مشکلات کشتارگاه‌ها مطرح شد.
در این نشست شهردار گچساران عنوان کرد: در اطراف کشتارگاه گچساران خرس و سگ‌های ولگرد پرسه می‌زنند که این موضوع باعث ناامنی کارکنان شده است.
ظفری عنوان کرد: کشتارگاه گچساران مشکلات زیادی دارد که باید فکری برای مشکلات این کشتارگاه شود و اگر این وضعیت بهبود پیدا نکند کشتارگاه تعطیل شود بهتر است.
در ادامه این نشست سید حسین کاظمی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مصوبات این کارگروه بازخورد مناسبی ندارد، شهرداران استان چگونه پارک می‌سازند، جدول درست می‌کنند اما به کشتارگاه‌ها رسیدگی نمی‌کنند.
وی عنوان کرد: ایجاد کشتارگاه هم جز وظایف شهرداران است چرا که با سلامت مردم سر و کار دارد، برای شهرداران ما احداث پارک واجب است یا کشتارگاه؟
کاظمی ادامه داد: مگر ما نمی‌دانیم در شهرداری‌ها چه خبر است؟ از نیروی مازاد در شهرداری‌ها با خبر هستیم.
اما نیکزاد سرمایه‌گذار کشتارگاه یاسوج با بیان اینکه اشتباه کردم سرمایه‌گذار کشتارگاه شدم افزود: ما بخش خصوصی هستیم شرکت پشتیانی امور دام برای حل مشکلات ما همکاری نکرد.
وی عنوان کرد: کشتارگاه یاسوج ظرفیت ۱۴۰۰ دام سبک و ۱۲۰ دام سنگین را دارد اما در حال حاضر کشتار ۶۰ راس دام جوابگوی حقوق ۸۰ نفر کارگر این کشتارگاه نیست.
این سرمایه‌گذار عنوان کرد: مشکل کشتارگاه یاسوج، مشکلات بهداشتی، تجهیزات و امکانات نیست بلکه کشتار غیرمجاز دام در مناطق دشتروم، دارشاهی، مادوان و تنگاری که چندین برابر ظرفیت کشتارگاه است برای ما مشکل ایجاد کرده است.
نیکزاد عنوان کرد: با افرادی که در این مناطق کشتار غیرمجاز داشتند صحبت کردیم که کشتار آنها در کشتارگاه‌ها انجام شود و انها ۶۰ درصد هزینه کشتار را پرداخت کنند و هزینه انتقال هم رایگان است اما موافقت نکردند که امیدوارم مسوولان استان با ما همکاری کنند.
در پایان این نشست عزیز فیلی با بیان اینکه ۱۷ شهرداری استان باید به اوضاع کشتارگاه‌ها رسیدگی کنند، گفت: گچساران بزرگترین کشتارگاه استان را دارد‌، روزانه ۴۰۰ لاشه کشتار می‌شود و نباید یک غفلت کوچک اصل بهداشت را به حاشیه نبرد.
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مشکلات کشتارگاه گچساران رفع شود، ۱۵ بهمن ماه از کشتارگاه بازدید می‌کنیم.
وی در خصوص کشتارگاه یاسوج گفت: کشتارگاه یاسوج ۲۲ میلیارد هزینه شده است اما ۶۰ درصد کشتار غیرمجاز نان کشتارگاه یاسوج را آجر کرده است.


کد مطلب: 405041

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/405041/نانی-کشتار-غیرمجاز-دام-آجر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1