تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۴۰۵۰۳۸
کبنا گزارش می‌دهد

کاندیدای مجلسی برای گچساران در جلسه کشتارگاه‌ها کشف شد / در کشتارگاه گچساران چه می‌گذرد؟ / ظفری: با اعتبارات قطره چکانی نمی‌توان کاری کرد / دست هیچ سگ‌ولگردی به کشتارگاه دوگنبدان نمی‌رسد/ کاظمی: شهرداران حساب کارشان‌ را داشته باشند

۵
۱
کاندیدای مجلسی برای گچساران در جلسه کشتارگاه‌ها کشف شد / در کشتارگاه گچساران چه می‌گذرد؟ / ظفری: با اعتبارات قطره چکانی نمی‌توان کاری کرد / دست هیچ سگ‌ولگردی به کشتارگاه دوگنبدان نمی‌رسد/ کاظمی: شهرداران حساب کارشان‌ را داشته باشند
کبنا ؛جلسه بررسی وضعیت کشتارگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار و با حضور جمعی از مدیران عضو این کارگروه برگزار شد.
در این جلسه افشار رئیس دامپزشکی شهرستان گچساران شروع به سخنرانی کرد و گفت: من از همین ابتدا عذرخواهی می‌کنم، خواهشاً کسی از حساسیت نظارت ما نگران و ناراحت نشود، ما دامپزشک هستیم و کسی جرأت نمی‌کند به ما گوشت بد بفروشد، ما دغدغه داریم، انسان هستیم و جان هموطنان ما در میان است و من معذرت می‌خواهم که برخی از حساسیت ما دامپزشک‌ها ناراحت و نگران می‌شوند. لذا کسی نباید از نظارت‌ها نگران باشد.
وی با بیان اینکه شهرستان گچساران به دلیل موقعیت سوق الجیشی کشتارگاه آن از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: موراد نقص بهداشتی کشتارگاه گچساران همچنان برقرار است و متأسفانه مقوله بهداشت در اولویت شهرداری نیست و با وجود اشکالاتی که هست شاید به دستور حاج رحیمی کشتارگاه را تعطیل کردیم.
ناکافی بودن ظرفیت سردخانه، نبود روشنایی مناسب، فقدان شوک و بالابر برای بالا بردن دام، فقدان سردخانه زیر صفر، فاضلاب نامناسب، قلاب‌های زنگ زده و زنگ خورده، استفاده از وسایل نامناسب، نبود وسایل گرمایشی و سرمایشی برای کارکنان از جمله مشکلاتی بود که رئیس دامپزشکی گچساران به آن اشاره کرد و اظهار داشت: عبور و مرور زیاد افراد غیرشاغل و متفرقه و حضور سگ‌های ولگرد در محوطه کشتارگاه از مهمترین مشکلات کشتارگاه گچساران است.
افشار به امنیت کشتارگاه هم گریزی زد و گفت: یک وقتی گاوی که به تشخیص دامپزشکان عفونی اعلام شد، می‌خواستند ذبح کنند که با مقاومت بازرسان مواجه شدند و ما را با سلاح سرد تهدید کردند و فیلم آن هم موجود است.
وی تاکید کرد: اگر کشتارگاه‌های ما استاندارد و سالم باشند، درب چندین بیمارستان را گل می‌گیریم.
بعد از صحبت‌های افشار رئیس دامپزشکی گچساران، عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار با لحنی شوخی به او گفت: نمی‌خواهی کاندیدای مجلس شوی با این شدت و حدت صحبت کردی.
گلابی نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: حقیقتاً مأموران ما از وضعیت بهداشتی کشتارگاه گچساران بسیار شاکی هستند.
ظفری شهردار دوگنبدان نیز در این جلسه با بیان اینکه ایراد گرفتن کار ساده‌ای است و حرف فیلی معاون استاندار را تکرار کرد و گفت: شاید بخواهید، نماینده مجلس شوی.
شهردار دوگنبدان با بیان اینکه سلامت مردم برای همه مهم است، افزود: مگر می‌شود، سلامت مردم برای دامپزشک مهم باشد، اما برای شهردار نباشد، دام و گوشت مستقیم با سلامت مردم ارتباط دارد، بنابر این سلامت مردم برای ما خیلی مهم‌تر از دیگران می‌باشد.
وی در پاسخ به سخن مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر اینکه یک و نیم میلیارد تومان برای کشتارگاه گچساران گذاشته شد، اظهار کرد: اعتبار روی کاغذ بله، اما حقیقتاً از این یک و نیم میلیارد تومان 250 میلیون به ما دادند که 170 میلیون تومان آن بدهی سال‌های گذشته بود.
ظفری گفت: اگر اعتبار به ما بدهند، به راحتی آن را مثل باد هوا هزینه می‌کنیم.
شهردار دوگنبدان اضافه کرد: اعتبارات به ما بدهند، به‌راحتی کشتارگاه را برایتان تجهیز و احداث می‌کنم. همه کشتارگاه‌ها دام را روی زمین ذبح می‌کنند و با قلاب آهنی و زنگ زده آنان را آویزان می‌کنند.
 وی تصریح کرد: با اعتبارات قطره چکانی نمی‌توان کاری از پیش برود و پیشنهاد می‌دهم با شرکتی قرار داد بسته شود تا 17 کشتارگاه استان را تجهیز کند و آن را تحویل شهرداری‌ها بدهند.
شهردار دوگنبدان گفت: سه بار کشتارگاه دوگنبدان به مناقصه گذاشتیم و یک شرکت حاضر نشد، آن را انجام دهد.
ظفری افزود: کشتارگاه گچساران کاملاً محصور است و هیچ سگ ولگردی و یا جانوری نمی‌تواند به محوطه آن وارد شود.
حسین کاظمی مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با بیان اینکه کشتارگاه مهم‌تر پارک است، اظهار کرد: شهرداران حساب کارشان را داشته باشند، اولویت کار ما کشتارگاه‌ها است.
وی افزود: همانطوری که پارک و جداول با سلامت مردم سروکار دارد، کشتارگاه‌ها هم با سلامت مردم رابطه دارد.
مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: چطور شهرداری‌ها نیروهای مازاد بر اساس سفارش این و آن می‌گیرند، اما نمی‌تواند کشتارگاه‌ها را تجهیز کنند، بخشی از پول نیروهای مازاد را برای این کار بگذارید. برخی‌ها می گویند، شهرداری‌های ما «تلی کومی» شده‌اند و هر چه در می‌آورند، می‌خورند.
عزیز فیلی هم در این جلسه ضمن قدردانی از شهردار دوگنبدان، اظهار کرد: تلاش‌های برای کشتارگاه دوگنبدان صورت گرفته است، اما نمی‌شود که دست روی دست گذاشت و به بهانه نداشتن اعتبار و پول کاری انجام نداد. کشتارگاه‌ها با سلامت مردم ارتباط دارند و این باید اولویت اول ما باشد. بر اساس قانون یکی از وظایف شهرداری‌ها ایجاد کشتارگاه‌ها است.
فیلی این را هم گفت که برخی از کارهای مانده بر زمین میراثی است که از گذشته به ما رسیده است، اما با این همه نمی‌توانیم کار  مردم را بر زمین بگذاریم.
موسوی شهردار باشت هم در این جلسه با بیان اینکه با کمبود اعتبارات در این رابطه مواجه هستیم، افزود: اگر پولی در اختیار ندارید، از اعتبار پارک و پروژه ها را برای این کار بگذارید.
وی افزود: نیروهای مازاد از گذشته هم وجود داشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این قومی که امروز . و مرقومه برایشان میگیری . قوم فرعون انها نسل کشی میکردنند تا نه اینکه کسیی پیدا بشود ودر اینده مانع قدرت استبدای انها شود تا اینکه خدا موسی را در بالین اکها پرورش داد و در نهایت تار پود اواجازه نمیدهید در این شهرستان قد علم کند حال که امثال دکتر هدایت خواه بلند شده .خواهد شد دیر یا زود بهت ر است بروی دنبال پیمانکاریت . را میشناند شما هیچ گاه از گدشته تا به حال دوستار مردم نبودید فقط همیشه . بگدار مناظره برگدار شود تا ماهیت و توان و سوابق انقلابی بودن روشن شود ان وقت تفاوت. مشخص میشود سابقه دکتر صرفا به اندازه تمامی این بود
همشهری
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر افشاری شجاع و صدیق ، سلامت و جان مردم اهم واجبات است و نسبت به هر کاری اولویت دارد ، و آقای فیلی در چنین جلسه مهمی جای مزاح نیست در کلام و محل بیان دقت داشته باشید واقعا پاسخگویی و پیگیری بایستی اینچنین باشد
كليد
Iran, Islamic Republic of
وقتي رئيس دامپزشكي شهرستان گچساران دغدغه سلامتي همشهريان خود را دارد معاون استاندار هم بايد بيشتر از اين نگران سلامتي مردم باشد
گچساران آباد
Iran, Islamic Republic of
وقتی .ا تمام استرسش موندن و یا نموندنش باشه،.گرفتن یا نگرفتنش باشه، یکی بدو کردن با نیروهایش باشه باید هم کشتارگاه رو ه.
Iran, Islamic Republic of
شهردار محترم چند کشتارگاه رو در ایران رفته ای که این چنین از یک ویرانه دفاع میکنی کافی است در همان یاسوج و در همین نزدیکی بهبهان و کازرون یه سر بزنی ببینی کشتارگاه چیست اصلا جنابعالی در مورد بهداشت کشتارگاه حتی اجازه حرف زدن هم نداری حال خود رو کارشناس بهداشت کشتارگاه میدانی . اقای فیلی اگه کسی نسبت به مسایل بهداشتی حساسیت داشت میخواهد نماینده مجلس شود این نبوغ سیاسی و رشد فکری شما رو میرسونه واقعا براتون متاسفم که از یک ویرانه دفاع میکنید .چون بهداشت مردم اصلا برا شماها مهم نیست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1