تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۴۰۵۰۱۷
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد:

اجرای تامين آب بيش از 17 هزار هکتار از اراضي گچساران و باشت

۴
۰
اجرای تامين آب بيش از 17 هزار هکتار از اراضي گچساران و باشت
کبنا ؛علی داوودی مهر اظهار کرد: اجرای پروژه‌های  تامین آب‌ به اراضی‌های کشاورزی  گچساران و باشت یکی از اولویت‌های  امور آب  منطقه‌ای استان در گچساران است.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه  در حال حاضر عملیات آبرسانی به 17 هزارو 950 هکتار از زمین های مستعد شهرستان های گچساران و باشت در دست اجرا است، گفت: امسال مبلغ  600 میلیارد ریال به طرح های عمرانی از محل اعتبارات ملی، استانی، حوادث و ارزش افزوده تخصیص داده شده است.
 
داوودی مهر با بیان اینکه تخصیص اعتبارات تا پایان سال همچنان ادامه خواهد داشت، عنوان کرد:  تا کنون بیش از 50 درصد  این اعتبارات  که معادل  385 میلیارد ریال جذب شده است.
این مسوول ادامه داد: تلاش در جهت تخصیص 100 درصد اعتبارات برای تکمیل هر چه سریعتر پروزه های در دست اقدام است.
 
وی با اشاره به پروزه های گچساران و باشت که هم اکنون در دست اجرا هستند، ابراز کرد: 6 هزارو 650 هکتار از اراضی امام زاده جعفر در فاز اول و 2، که در فاز اول 3500 هکتار  به اراضی این منطقه آبرسانی و در فاز دوم نیز 3100 هکتار دیگر نیز در حال اجرا است.
 
 مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد  ادامه داد: تامین آب  پنج هزار هکتار اراضی دشت لیشتر، آبرسانی به  یک هزارو 300 هکتار زمین های کشاورزی دشت مور، آبرسانی به  یک هزار هکتار از اراضی تنگ انگشترک و آبرزی با اجرای طرح تأمین آب اراضی دشت مور، لیشتر و باشت،  تامین آب دشت باشت با تلفیق آب زیر زمینی  قریب بر 4 هزار هکتار و تکمیل شبکه های های اصلی و فرعی دشت لیشتر و مطالعه نقاط مستعد در شهرستان گچساران از جمله کارهای  در حال اجرا در این شهرستان ها است.
 
داوودی مهر ادامه داد: تاکنون برای اجرای این طرح ها بیش از یکهزار میلیارد ریال اعتبار در فاز یک و 2 تأمین آب اراضی دشت امام زاده جعفرو خان احمد، حدود 140 میلیارد ریال و ساماندهی رودخانه باشت و دیل ، 20 میلیارد ریال در دشت مور این شهرستان هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجرای این طرح ها زمینه اشتغال برای بیش از هفت هزار نفر در شهرستان های باشت و گچساران فراهم خواهد شد.
دادوی مهر با بیان اینکه برخی از  پروزه ها روند رشد خوبی دارند، ابراز کرد: پروژه‌ اجرای طرح تامین آب فاز دوم امامزاده جعفر تا کنون و همچنین آغاز عملیات  طرح تامین آب دشت باشت  تا کنون پیشرفت خوبی داشته است.
 
وی با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌ها نیز به دلیل روند اجرایی متریال متوقف نشده است، گفت: با توجه به برنامه زمان بندی تهیه شده  و به پیمانکاران اعلام خواهد شد.
 
مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد  با بیان اینکه در حال حاضر اجرای  فاز دوم تامین آب امامزاده جعفر به خان احمد 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: پروژه آبرسانی به  یک هزار هکتار دشت تنگ انگشترک و آبرزی گچساران هم اکنون دارای  15 درصد پیشرفت فیزیکی  با اعتباری به  مبلغ  190میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی  برای انتقال آب از سد کوثر به تنگ انگشترک و آبرزی  خیرآباد گچساران  و اجرای سیستم آبیاری نوین  تخصیص داده شده است.
 
 این مسوول  تصریح کرد: با  آبرسانی به این دشت از سد کوثر به  اراضی این منطقه  از  دیم به آبی تبدیل  و به سیستم آبیاری نوین مجهز خواهد شد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه طرح تامین آب دشت مور نیز 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این پروژه با هدف تامین آب 1330 هکتار از اراضی کشاورزی این دشت و 170 هتکار از باغات این منطقه  در دست اجرا است.
 
 دادوی مهر با اشاره به اینکه این پروژه با اعتباری به مبلغ 130 میلیارد ریال که از محل اعتبارات استانی  و ملی تامین می‌شود، تصریح کرد: طرح  تامین  آب اراضی دشت مور سالانه 10میلیون متر مکعب از سد کوثر به وسیله خط انتقال آب به طول 13کیلومتر به دشت مورانتقال داده می شود.
 
 وی خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی به دشت مور سومین طرح انتقال آب از سد کوثر به زمین های دیم  این شهرستان است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدا چشم آدمهای .بشه از این همه خدمات نظام جمهوری اسلامی وپیگیری های نماینده محترم ومحبوب که عده ای منفعت طلب و حقیقت . این همه خدمات را نادیده میگیرند به اندازه این چهل سال در این هشت سال طرح های عمومی وعامل منفع اجرا شد وکشاورزی در این شهرستانها رونق گرفت وجدانا هر چه کار زیر بنایی انجام گرفته زمان باقر موسوی وتاج گردون بوده وهست
Iran, Islamic Republic of
اجرای این پروژه ها بهترین خدمت به مردم این استان است ممنون از نماینده محترم زیرا چنین پروژه هیی باعث توسعه پایدار میشود .
دشتمور
Iran, Islamic Republic of
کدام طرح کدام آب پروژه ای که قرار بود ۱۷ ماهه تکمیل بشه بیش از سه سال است که داره دست بدست می شه و غیر فعال می باشد لطفا با مردم روراست باشید تا کی می خواهید شعار فقط شعار سیاسی باز بسه دیکه مردم را چه فرض کردید
دشتمور
Iran, Islamic Republic of
کدام طرح کدام آب پروژه ای که قرار بود ۱۷ ماهه تکمیل بشه بیش از سه سال است که داره دست بدست می شه و غیر فعال می باشد لطفا با مردم روراست باشید تا کی می خواهید شعار فقط شعار سیاسی باز بسه دیکه مردم را چه فرض کردید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1