تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۴۰۴۹۵۱
در خطاب به حجت الاسلام مزارعی رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

بلاتکلیفی استخدام نیروهای ترینینگ نفت گچساران / استفاده از نیروی خاص به جای نیروهای آموزش دیده

۵
۱
بلاتکلیفی استخدام نیروهای ترینینگ نفت گچساران / استفاده از نیروی خاص به جای نیروهای آموزش دیده
کبنا ؛جمعی از نیروهای آموزشی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام مزارعی نوشته‌اند که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛

(بسم الله الرحمن الرحیم)
ریاست محترم دادگستری کل استان کهگیلویه و به ویر احمد
جناب آقای حجت الاسلام مزارعی
با درود سلام و تبلیغ اسلام
با احترام به استحضار می‌رساند، ما اموزش دیدگان ممتاز آموزشکده شرکت بهره برداری نفت و گاز شهرستان گچساران می‌باشیم، که به موجب مصوبه مهرماه سال یکهزارو سیصدو هفتاد و یک شورای گسترش اموزش عالی که پس ازتلاش های فراوان به موجب اعلام سازمان سنجش اموزش کشور و کسب موفقیت به شرط معدل در سال 1392 پذیرفته شده‌ایم و وارد دوره‌های اموزشی کتبی و عملی و عملیات میدانی در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران شده‌ایم. در این وادی عملیات تولید و فراورش را در مرکز آموزش شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب وابسته به وزارت نفت گذرانده‌ایم. ولی با وجودی که مراحل صد درصد قانونی در موضوع وارد شدن به دوره‌های درسی و عملی در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران را رعایت کرده‌ایم ولی مدتی است که گرفتار بد قولی و بد عهدی مسولان مربوطه شده‌ایم. لذا با توجه به هزاران وعده پس از گذراندن 2 سال اموزش با هزاران امید برای استخدام در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران همچنان بلاتکلیف مانده‌ایم.
در واقع درک این موضوعان قدر سنگین است که با هزاران وعده و وعیده مسولان شرکت نفت گچساران مبنی بر استخدام، پا به این عرصه و این اموزشها گذاشته‌ایم. و درست زمانی که همه تلاشهایمان نتیجه داده و با توجه به صرف میلیاردها تومان از بودجه بیت المال کاملاً برای خدمت به صنعت نفت کشور آماده شده‌ایم، ما را بلاتکلیف نگه داشته‌اند واز طرف دیگر با ضابطه نیروی غیر قانونی استخدام می‌کنند.
زمانی که با وعده‌ی استخدام از گچساران راهی اهواز شدیم، هرگز فکر نمی‌کردیم بعد 2 سال اینگونه شود و قول و وعده خود را فراموش کنند. امروز بیشتر دوستان ما به امید استخدام در صنعت نفت به خدمت سربازی رفته‌اند، که بعد از پایان خدمت در شرکت نفت مشغول کار شوند، ولی بعد از 2 سال دوره و اموزش شرایط را به گونه‌ای دیگر نوشتند. و از افراد خاص و دارای ضابطه استفاده می‌کنند. با این مدارک خاص نفتی و گازی و تعمیراتی توانایی فعالیت در هیچ زمینه شغلی را نداریم.
ریاست محترم دادگستری استان
 درخواست برخورد جدی با نیروهای غیر فنی راه یافته به صنعت نفت هستیم. (نحوه جذب انها در سال ورود به صنعت نفت بررسی شود در صورتی که غیر قانونی بودن انها اثابت گردد برابر با قانون با مسولان و نیروهای وارد شده برخورد فرمایید.) حق استخدام مربوط به نیروهای اموزش دیده می‌باشد.
شایان ذکر است جذب نیرو در شرکت نفت دارای ضوابط معینی می‌باشد. و هرگاه وزارت نفت مجوز جذب داشته باشد، از طریق فراخوان عمومی و برگزاری ازمون های کتبی و مصاحبه مبادرت به تامین نیروی مورد نیاز می‌نماید. و موارد فوق را تنها نیروهای اموزش دیده طی نموده‌اند لذا شرکت نفت گچساران این رویه را طی نکرده است و از نیروهای دارای ضابطه و غیر قانونی استفاده کرده است، که نحوه ورود انها در سال ورود به شرکت دارای مشکل است.
جناب آقای مزارعی
شرکت نفت گچساران در جلسه‌ای که در فرمانداری با حضور وزیر محترم نفت برگزار شد، و نماینده ما اموزش دیدگان دران جلسه حضور داشت بسنده کرده است، و هیچ ازمونی طبق شرایط فوق برای جوانان عزیز گچساران که در مرحله اول حق این جذب با نیروهای اموزش دیده می‌باشد به عمل نیاورده است.  همچنین صدور مجوز جذب حتی بدون ازمون طبق اصل دوم بند نهم قانون جمهوری اسلامی ایران ((تبعیض)) تبعیض بین جوانان عزیز و نخبه و ممتاز شهرستان گچساران می‌باشد.

حجت الاسلام مزارعی
  شرکت نفت گچساران نمی‌توانند با هر دلیل و دلیل‌های بدون ازمون افراد را مشغول به کار بکند. شرایط پذیرش برای همگان یکسان و طی فراخوان عمومی می‌باشد، یک اشتباه دیگر انها این بود که وزارت نفت و تدوین کنندگان ازمون استخدامی وزارت نفت شرایطی ((من دراوردی)) را تدوین کرده بودند که با پیگیری دانشجویان نفت و نماینده ما در دیوان محترم عدالت اداری ازمون کنسل و وزارت نفت محکوم گشت. لذا این دلیل برای این منظور بود که شرکت نفت گچساران هم با یک شرایط که فقط برای خود قابل هضم است سعی در جذب نیروی غیر قانونی نموده است.
 
نمایندگان ما اموزش دیدگان امادگی خود را جهت توضیحات بیشتر و همچنین مستندات و مدارک لازم را به دادگستری اعلام می‌نمایند. مدارک و شواهد دال بر استخدام کردن نیروهای 2 سال اموزش دیده موجود می‌باشد. (البته می دانیم که شرکت نفت گچساران دادگستری محترم را در موضوع نیروهای اموزش دیده اطلاعی نداده است و به جای 144 نیروی قانونی اموزش دیده 150 نیروی غیر قانونی جذب نموده است که با پیگیری دادگستری محترم استان حق و حقیقت مشخص می‌گردد.)
لازم به یاداوریست در جلسه‌ای که در سال 1393 در شرکت نفت گچساران با حضور مدیر عامل سابق و مسولان بلند پایه شرکت نفت برگزار شد حق اول هر گونه پست یا جذبی از کف سازمان گرفته تا هر رده سازمانی برای نیروهای اموزش دیده معین گردید. خواهشمندیم هر 150 نیروی غیر قانونی که از سوی مسولان اشتباهی به جای نیروی اموزش دیده مشغول به کار شده ان اخراج و حق نیروهای اموزش دیده که در این 2 سال هزینه پرداخت کرده‌اند و 2 سال تمام در قسمت‌های نفت گاز برق مکانیک اموزش دیده‌اند داده شود.
ریاست محترم دادگستری استان
در سال ورود به صنعت نفت یعنی سال 92 شرکت نفت گچساران و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و همچنین تعدادی از مسولان شرکت نفت گچساران با وعده و وعید و قول استخدام نیروهای ممتاز را از ادامه تحصیلات در دانشگاههای معتبر و دولتی منصرف کرده و به انها قول استخدام می‌دادند که بعد از 2 سال استخدام رسمی شرکت نفت گچساران هستید ولی با وجودی که طی دو مرحله ازمون ورودی از طریق سازمان سنجش داده‌ایم و مرحله اولیه مصاحبه را طی نموده‌ایم همچنین با وجودی که مراحل اموزشهای عملی سخت در کارخانجات شرکت نفت گچساران را سپری کرده‌ایم و هزاران میلیارد بودجه بیت المال را برای ما هزینه کرده‌اند و ما را اموزش داده‌اند تا بتوانیم با اختراع یا تحقیقات باری از این مملکت برداریم از طرف دیگر به جای ما اموزش دیدگان ممتاز نیروی غیر قانونی تحت عنوان حراست یا خدمات می‌گیرند و بعد به بخش‌های مهم و حساس نفتی و گازی می‌فرستند. دلیل این کار از سوی شرکت نفت گچساران چیست؟
همین نیروهای اموزش ندیده خود باعث اتش سوزی‌های گسترده در کارخانجات هستند درخواست برخورد جدی را داریم.
ریاست محترم عدالت استان
ضمن برخورد جدی با مسولان متخلف خواهشمندیم هر 150 نیروی غیر قانونی که از سوی مسولان اشتباهی به جای نیروی اموزش دیده مشغول به کار شده ان اخراج و حق نیروهای اموزش دیده که در این 2 سال هزینه پرداخت کرده‌اند و 2 سال تمام در قسمت‌های نفت گاز برق مکانیک اموزش دیده‌اند داده شود. لازم به یاداوریست در جلسه‌ای که در سال 1393 در شرکت نفت گچساران با حضور مدیر عامل سابق و مسولان بلند پایه شرکت نفت برگزار شد حق اول هر گونه پست یا جذبی از کف سازمان گرفته تا هر رده سازمانی حجمی پیمانکاری قرارداری پیمانی رسمی برای نیروهای آموزش دیده معین گردید. و استفاده از هر نوع نیرو با هر نوع وضعیت و پست کاری مانند؛ حجمی پیمانکاری حراست و خدمات پیمانی رسمی به غیر از نیروهای اموزش دیده ممنوع گردید.
 
جناب حجت الاسلام مزارعی
 ما هم دارای خانواده هستیم ضمن درخواست بررسی موضوع و همچنین شکایت علیه شرکت نفت گچساران از مسولان چنین استخدامهای بدون ازمون شکایت داریم درخواست روشن شدن حق و حقیقت را داریم.
 
 با تشکر جمعی از نیروهای آموزشی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
حق ترینینگ است تاجگردون
علی
Iran, Islamic Republic of
نزارین حقتون بخورن
Habib
United States
جناب مزارعی عزیز
لطفا یکبار هم که شده به سخنان و مدارک این آموزش دیده گان توجه خاصی عنایت فرمایید.
با تشکر از زحمات مستمر جنابعالی
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای مزارعی مردی نترس و شجاع میباشد همین روزا میبیند غوغا کرده بدهی اب برق گاز تلفن ادارات که باید پرداخت کنن یا مالیات ادارات یا وامهای بانک ملی به یک در یاسوج انشالا که اقای مزارعی هم به حق شما رسیدگی کنه و به حق ناله های دل زینب به ارزوهاتون برسین برای سلامتی اقای مزارعی صلوات
Iran, Islamic Republic of
ی عده دانشجوی ادعای نخبگی کنن و ما دانشجوپهای دانشگاه صنتعت نفت تهران استخدام نشیم. چ حرفایی ک ادم نمیشنوه
اینقده این سایتا بها ندن بهتره بنظرم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1