تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۴۰۴۹۴۵

جدال مجلسی‌ها و خودروسازها بر سر قیمت خودرو/ ناظر مجلس در شورای رقابت: افزایش قیمت خودرو معقول نیست/ خودروسازی‌ها سودکلانی از شرایط فعلی اقتصاد برده‌اند

۰
جدال مجلسی‌ها و خودروسازها بر سر قیمت خودرو/ ناظر مجلس در شورای رقابت: افزایش قیمت خودرو معقول نیست/ خودروسازی‌ها سودکلانی از شرایط فعلی اقتصاد برده‌اند
کبنا ؛شرکت های خودروسازی به مانند قبل دندان گرد هستند و با ارائه درخواست افزایش قیمت محصولات خود به شورای رقابت پایشان را در یک کفش کرده اند که قیمت های فعلی به سود آنها نیست آنهم در شرایطی که انتقادات زیادی به خدمات و کیفیت و استانداردهای خودروهای عرضه شده از سوی خودروسازان داخلی وارد است.

به اذعان کارشناسان صنعت خودرو‌، قیمت فعلی خودرو با توجه به کیفیتی که در ساخت آنها در نظر گرفته شده بعضا بیشتر از قیمت واقعی هم است، در شرایطی که شورای رقابت بیشتر نگاهش را به سمت خودروسازها نزدیک کرده است انتظارات از نمایندگان ناظر مجلس در این شورا بالا رفته است.

محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و‌ معادن پیش از این گفته بود که شرکت های خودرو سازی باید به جای افزایش قیمت محصولات خود، در جهت افزایش کیفیت حرکت کنند.

این عضو کمیسیون صنایع و‌ معادن از مخالفت صریح مجلس با افزایش قیمت خودرو روایت کرده بود.

اما ولی ملکی دیگر عضو کمیسیون صنایع و‌معادن و نماینده ناظر مجلس در شورای رقابت  درباره درخواست شرکت های خودروسازی برای افزایش قیمت خودرو اظهارکرد: مدیران شرکت های خودورسازی در جلساتی که در شورای رقابت برگزار می شود مکررا درباره افزایش قیمت محصولات خود مباحثی را مطرح می کنند که ما هنوز در این راستا به جمع بندی نهایی دست پیدا نکردیم.

وی افزود: مدیران شرکت های خصوصی سازی بر این باور هستند و تاکید دارند که تولید قطعاتی که در حال حاضر برای ساخت خودرو مورد استفاده قرار می گیرد باتوجه به شرایط تحریم ها بسیار هزینه آور است و در نهایت سود چندانی را نصیب آنها نمی کند از این رو درخواست دارند که قیمت محصولاتشان افزایش پیدا کتد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده مکررا در جلسات شورای رقابت تاکید داشتم که درخواست شرکت های خودروسازی در شرایط امروز اقتصادی کشور قطعا باتوجه به کاهش توان خرید مردم غیرمعقول است و امکان تحقق خواسته آنها وجود ندارد.

عضو شورای رقابت تصریح کرد: از دیگر دلایل مخالفت مجلس با افزایش قیمت خودرو در مقطعی نبود کیفیت و استاندارهای لازم با معیارهای جهانی در صنعت خودروسازی ماست.

وی تاکید کرد: چگونه ما از مردم درخواست کنیم در جهت افزایش قیمت خودرو هیچ اعتراضی نکتند ولی سوار بر خودروهایی شوند که امنیت و استاندارهای لازم را ندارد.

افزایش قیمت خودرو در شرایط فعلی امکانپذیر نیست

ملکی اظهارکرد: قطعا اگر بنایی بر افزایش قیمت خودرو در شرایط فعلی باشد این موضوع در صورت تعهد شرکت های خودروسازی برافزایش کیفیت محصولاتشان صورت خواهد گرفت چرا که قطعا باتوجه به اوضاع این روزهای کشور مطالبات و درخواست های مردم در دستور کار مجلس قرار دارد.

وی با بیان اینکه اصرار شرکت های خودروسازی بر افزایش قیمت محصولاتشان و حمایت شورای رقابت از این تصمیم هیچ استناد قانونی ندارد تصریح کرد: ما در شورای رقابت نظرات خود را صراحتا اعلام کردیم از این اگر قرار باشد رویه ای غیر از مصالح مردم در جریان افزایش قیمت خودرو صورت گیرد قطعا مقابل آن ایستادگی خواهیم کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: مدیران شرکت های خودروسازی خودشان هم به خوبی می دانند که سود کلانی از شرایط امروز اقتصادی کشور نصیب آنها شده است از این رو اصرار مجدد آنها بر افزایش قیمت خودرو قطعا باتوجه به کیفیت فعلی خودروها و شرایط اقتصادی که در کشور حاکم است امکانپذیر نخواهد بود./ خبر فوری
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1