تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : ۴۰۴۹۱۲

روستایی که تنها زنان حق سکونت در آن را دارند +عکس

۲
روستایی که تنها زنان حق سکونت در آن را دارند +عکس
کبنا ؛رسانه‌های سوریه اعلام کردند پس از دو سال فعالیت، به تازگی روستایی در سوریه افتتاح شده است که تنها زنان در آن حق سکونت دارند.

این روستا که «جینوار» نام دارد، در منطقه «درباسیه» در شهرستان حسکه ساخته شده است. «رومت هفال» سرپرست این پروژه اعلام کرد: افتتاح این روستا پس از تلاش‌های بسیار از سوی زنان به ثمر رسیده است و تنها مختص به زنان کرد نیست، بلکه پذیرای هر زنی از ریشه‌های مختلف است که خواهان زندگی در اینجاست.
سرپرست این پروژه همچنین گفت: روستای جینوار مجهز به خدمات متنوعی است و ۳۰ خانه دارد که زنانی از شهر‌های شدادی، تل تمر، عین العرب (کوبانی)، درباسیه و مناطق دیگر در آن سکونت دارند. بیشتر ساکنان این روستا را زنانی که همسرشان را از دست داده اند، زنان بیوه و مطلقه تشکیل می‌دهند.

رومت هفال همچنین گفت: این روستا دارای مرکزی پزشکی است که زنان در آن اقدام به تهیه گیاه‌های پزشکی برای استفاده در درمان می‌کنند. این روستا همچنین مدرسه‌ای برای آموزش کودکان دارد. تمامی خدمات متکی بر زنانی است که تنها ۲۰۰ رأس گوسفند برای سرمایه گذاری در اختیار دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: زنان با همکاری یکدیگر روستای خود را ایجاد کردند و در زمینه‌های مختلف زندگی، از کشاورزی، دامپروری و آموزش گرفته تا ایجاد مغازه‌های خرید و فروش مشارکت دارند. به طبع ما به تمامی خانواده‌ها به شکل ماهانه سبد غذایی اختصاص می‌دهیم.

سرپرست این پروژه در خصوص ورود مردان به این روستا نیز گفت: مردان می‌توانند برای بازدید از روستا و دیدار با نزدیکانشان به این منطقه بیایند، اما سکونت در روستا برای آن‌ها ممنوع است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1