تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۴۰۴۸۴۲
بررسی تاثیر تعطیلی مکرر مدارس بر روند آموزشی دانش‌آموزان:

تعطیلی مکرر مدارس به نفع دانش‌آموزان نیست / کناری: با تصمیم‌های خودسرانه و عجولانه مخالفم

۰
تعطیلی مکرر مدارس به نفع دانش‌آموزان نیست /  کناری: با تصمیم‌های خودسرانه و عجولانه مخالفم
کبنا ؛یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر شهرهای این استان در روزهای اخیر شاهد بارش بارندگی شدید بودند و این روند بارندگی به لطف باری تعالی ادامه دارد، اما نباید مدارس استان به ویژه مدارسی که در سطح شهرها قرار دارند. عجولانه و بدون کار کارشناسی تعطیل شود تا فرصت تعلیم و تربیت از نوجوانان و جوانان استان گرفته شود و دانش‌آموز نباید از فضای درس و کلاس به دلیل تعطیلی‌های پی در پی لطمه بخوردند.

مهدی بهلولی از کارشناس آموزشی در گفت‌وگو با سلامت نیوز در این باره می‌گوید: اولین آسیب ناشی از تعطیلی مکرر مدارس، فشرده شدن تقویم آموزشی است.چرا که در چنین شرایطی معلم مجبور است در جلسات آینده حجم بیشتری از مطالب را به دانش‌آموز درس دهد که در نتیجه هم کیفیت آموزش پایین می‌آید و هم به دانش‌آموز و هم به معلم فشار وارد می‌شود.
بهلولی گفت: وقتی معلم به دلیل کمبود زمان مجبور می‌شود که فشرده تر تدریس کند روش یادگیری را تغییر می‌دهد که این موضوع به نفع دانش‌آموزان نیست.در صورتی که براساس روش‌ها‌ی نوین یادگیری باید به دانش‌آموزان وقت لازم را داد تا مطالب را خوب فرا بگیرند. اما وقتی زمان برای تدریس کم باشد معلم مجبور است با سرعت درس دهد که این موضوع اعتبار علم و آموزش را زیر سوال می‌برد. الان ما چندین سال با مشکل تعطیل شدن مدارس به خاطر آلودگی هوا مواجه هستیم و هر سال هم وضعیت بدتر شده است. وی در عین حال گفت : البته یک موضوع را نباید نادیده گرفت. حتی در روزهایی که آلودگی هوا وجود دارد اما مدارس باز هستند و دانش‌آموزان سرکلاس‌ها‌ می‌روند دانش‌آموزان و معلمان با مشکلات سردرد و گلو درد ناشی از آلودگی هوا مواجه هستند و در چنین شرایطی کیفیت و راندمان آموزش پایین می‌آید.
با تصمیم‌های عجولانه و خودسرانه مخالف هستیم
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در خصوص تعطیلی مدارس در روزهای اخیر با بیان اینکه هیچ‌گونه هماهنگی صورت نگرفته بود، گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان به علت بارندگی های اخیر تصمیم به این کار گرفته است.
رئیس شورای آموزش و پرورش بویراحمد گفت: نزول رحمت الهی در بویراحمد باعث شد تا در برخی از مدارس حومه شهر یاسوج مشکلاتی به وجود آید؛ ولی به گونه ای نبود که چند روز مدارس ما تعطیل باشد.
وی تصریح کرد: این در حالی است که بسیاری از مدارس در مرکز استان با مشکلات عدیده ای روبرو هستند که آموزش و پرورش باید در صدد رفع نیازهای اولیه این مدارس باشد. فرماندار بویراحمد با ابراز نگرانی از این وضعیت گفت: تا روز دوشنبه ساعت ۱۰ صبح مدارس ابتدایی بویراحمد تعطیل که گلایه والدین دانش آموزان را در پی داشت.
فرماندار با تأکید بر اینکه اگر قرار باشد در حوزه شهرستان بویراحمد چنین مسئله مهمی صورت بگیرد می‌بایست فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش در جریان قرار گیرد، افزود: با تصمیم‌های عجولانه و خودسرانه مخالف هستیم.

به گزارش کبنا، تعطیلی خارج از عرف مدارس به یادگیری دانش‌آموزان لطمه می‌زند و تاکید می‌کنیم مسئولان استان‌ مراقبت کنند تا تعطیلی بی‌مورد نداشته باشیم. و باید با تدبیر معلمان و مدیران مدارس، عقب ماندگی‌ها جبران شود.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1