تاریخ انتشار
شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب : ۴۰۴۸۰۷
کبنا گزارش می‌دهد

کی بود، کی بود، من نبودم؛ آقای کاظمی رسانه‌ها منتظر اسناد خرابکاری عمرانی پل سوم بشار یاسوج هستند

۵
۰
کی بود، کی بود، من نبودم؛ آقای کاظمی رسانه‌ها منتظر اسناد خرابکاری عمرانی پل سوم بشار یاسوج هستند
کبنا ؛عبور از موانع در مسیر توسعه و پیشرفت هنر دست‌اندرکاران، مدیران و کارگزاران به شمار می‌رود و اینکه چگونه موانع را از سر راه برداری که نه در حال و نه در آینده چرخ توسعه از حرکت باز ندارد، بلکه شتاب بیشتری هم بگیرد به نوع مدیریت‌ها بر می‌گردد. بحث پروژه‌ها و آبادانی استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه شهر یاسوج است که هر پروژه‌ای را بخواهی در مسیر پیشرفت اجرا بکنی، معارضی پیدا می‌شود و گاهی هم در اجرای پروژه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد همانند پروژه پل سوم بشار یاسوج، مسوولان مربوطه اینقدر ناهماهنگ هستند که وقتی «تقه» آن در می‌آید، کی بود، کی بود، من نبودم راه می‌افتد.

حسین کاظمی مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست اضطراری ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد که همزمان با بارش‌های شدید در محل سالن معاونت عمرانی استانداری و به ریاست جعفر گوهرگانی معاون اقتصادی استاندار در غیاب معاون عمرانی برگزار شد، با بیان این که در محله بختیاری‌های شرف‌آباد شهر یاسوج ساخت و سازهای خلاف انجام شده است اظهار کرد: این اقدامات خلاف امروز موجب بروز مشکل برای مسؤولان به خصوص شهرداری یاسوج به ویژه در بارندگی اخیر شده است.
وی خطاب به اعضای ستاد بحران و شهردار یاسوج گفت: اعتباری برای رفع مشکل در محله بختیاری‌ها مصوب شده که نباید به خاطر دو نفر معارض که منافعی دارند بقیه مردم معطل آن‌ها شده و مشکلاتی مثل روزهای اخیر برای مردم دردسر ایجاد کند.
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری همچنین به وضعیت خط لوله 20 اینچ آب شهر یاسوج که از منطقه تنگ کناره به سمت شهر یاسوج عبور کرده و از زیر پل سوم بشار می‌گذرد اشاره کرد و گفت: باید برای آن تمهیدی اندیشیده شود چرا که در معرض خطر است.
کاظمی محور مله شوره را آتش زیر خاکستر دانست و گفت: خاک آنجا گچی است و مشکلات خود را هنگام بارندگی دارد و همچنین باید برای وضعیت جاده بابامیدان حدفاصل تنگاری تا کوشک چاره‌ای اندیشید.
وی در ادامه با انتقاد از وضعیت پل سوم بشار به دوره مدیریت خود در دفتر فنی استانداری اشاره کرد و گفت: همه مکاتبات را از سال 93 تا 95 داریم که بارها در خصوص همین دستک پل سوم بشار هشدار داده بودیم اما گوش کسی بدهکار نبود.
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری افزود: هر چه در مورد وضعیت این پل نامه نوشتیم گوش شنوا نبود و مسائل سیاسی اجازه نداد که به وضعیت آن رسیدگی شود تا این که حیثیت کار عمرانی در استان را لکه‌دار کرد که امیدواریم سیاسی‌کاری در پروژه‌های عمرانی تمام شود.
وی قول داد که اسناد مربوط به این خرابکاری عمرانی را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.
حسین کاظمی حدود 10 سال مسوولیت مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد را برعهده داشت و در زمان او هم این پل به بهره‌برداری رسید و بدون شک یکی از کسانی که باید در باره پل سوم بشار یاسوج پاسخ دهد، خود ایشان هست. هر چند منکر تلاش‌های او برای مقابله با زمین خواری در سطح استان و رعایت اصول فنی در پروژه‌ها نمی‌شویم و کاظمی همواره در جلسات از فعال‌ترین مدیران هم بود.
به گزارش کبنا، پیشنهاد می‌شود، جلسه‌ای با حضور مدیران وقت و فعلی مربوط به پل سوم بشار یاسوج در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود تا زوایای این خرابکاری عمرانی برای همه روشن شود.
دعوت سه مدیر به دادسرا
در حالی پل سوم بشار یاسوج پس از 16 سال به بهره برداری رسید که چندی قبل بخشی از این پل بر اثر بارندگی‌های اخیر تخریب شد و تردد بر روی این پل ممنوع اعلام شد.
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگویی با تاکید برخورد قاطع دستگاه قضایی با مقصران تخریب پل سوم بشار از دعوت تعدادی از مقصران احتمالی این حادثه به دادسرا خبرداد.
وی افزود: معاون عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر فنی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان به دادسرا دعوت شده اند و اظهارات لازم درخصوص موضوع اخذ شده است.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه اقدامات کارشناسی در حال انجام است، ادامه داد: پرونده درمرحله تحقیقات مقدماتی است، با شناسایی مقصران این حادثه برخورد قضایی لازم صورت خواهد گرفت.
این مقام قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دراین رابطه دلایل خوبی جمع آوری شده است، خاطرنشان کرد: در اجرای حقوق عامه دادستان به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود کرده است.
عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی پل سوم بشار یاسوج راه اندازی کرد.
گفتنی است، این پل به طول ۱۳۰ متر و دارای ۲ دهانه ۲۵ متری و ۲ دهانه ۴۵ متری است که ۲ باند رفت و برگشت با عرض هرکدام ۱۱ متر دارد. با بهره‌برداری از پل سوم بشار ترافیک در سطح شهر یاسوج به طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافت، ساخت این پل نقش مهمی در پدافند غیرعامل این شهر ایفا می‌کند به طوری که بار ترافیکی قسمتی از شهر یاسوج را که اکنون بر روی پل‌های شماره یک و دو است کم می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
استاندار احمدی زمان افتتاح پل: کار را که کرد، آنکه تمام کرد.
حالا باید گفت کار را که کرد ، آنکه خراب کرد.
Iran, Islamic Republic of
که بودجه ها نا عادلانه توزیع میشه ها؟ وقتی میگیم اشکال از مدیریت خودتونه بدونین دقیقا از چه چیزی صحبت میکنیم
Iran, Islamic Republic of
چرا پلهای تنگ سریز و تل گاه که در مسیر رودخانه بشار هستند و اب بیشتری هم در انجا جاری میشود مشکلی ندارند
چرا مسولان خود را به کوچه علی چپ می زنند
چرا بعد از برید و فنداسیون پلهای یاسوج با اختلاف ارتفاع 6 پایین تر قرار گرفته
همه این چراها برداشت چندین ساله از کف روخانه بوده
یاد دارم سال 71 اب از روی پل یاسوج رد میشد و مشکلی بوجود نمی یامد حالا با 100 میلیمتر بارندگی این فاجعه درست میشه
حسن
Iran, Islamic Republic of
مقصرهمین اقای کاظمی است که ده سال مدیرکل دفترفنی و15سال مدیرکل است،وغیرازشعارچیزی ندارد،ده یابیشترکارشناس ارشدونخبه دراستانداری زیردست ایشان است وهمه باتجربه ،چرا ایشان بایدحتما مدیرباشند باهرکیفیتی ،جای سوال است ،خدا.ن دفاع می کنند.
حسین
Iran, Islamic Republic of
این آقای کاظمی همیشه پیش می اندازند تا عقب نمانند،فراربه جلوست ،آقای کاظمی خودش هم می داند که ماندنش دراین جایگاهها افرادنخبه واستان است.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1