تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۴۰۴۷۲۹
در شورای مبارزه با مواد مخدر مطرح شد

10 هزار عدد قرص روانگردان در گچساران کشف شد

۰
10 هزار عدد قرص روانگردان در گچساران کشف شد
کبنا ؛جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر  شهرستان گچساران برگزار شد.
عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان که با حضور دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد،فرمانده انتظامی گچساران و دیگر مسوولان شهرستانی و برخی از دهیاران در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد، افزود: 308 کیلو گرم انواع مواد مخدر با اجرای طرح‌های پاک‌سازی نقاط آلوده، امسال در این شهرستان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه چهار درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: در این زمینه 256 قاچاقچی، نگهدارنده، توزیع کننده و مصرف کننده مواد مخدر نیز در این مدت دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی گچساران شدند.
رحیمی تصریح کرد: از این تعداد قاچاقچی 146 نفر نگهدارنده بوده که 54 نفر به کمپ های ترک اعتیاد این شهرستان معرفی شدند.
وی گفت: همچنین در این زمینه چهار باند مواد مخدر متلاشی و یک تولید کننده موادمخدر دستگیر شد.
رحیمی اظهار داشت: این میزان مواد مخدر امسال در اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر در نقاط مختلف این شهرستان کشف و ضبط شد.
وی افزود: در اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر امسال 88 دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف شد.
رحیمی با بیان اینکه مواد مخدر مکشوفه شامل تریاک، هروئین، شیشه و حشیش بوده است افزود: مبارزه با این پدیده شوم به‌طور مستمر در این شهرستان ادامه دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای 35 نفر بهبود یافته در این استان با پرداخت تسهیلات اشتغال ایجاد شده که تاپایان سالجاری به 80 نفر خواهد رسید.
سید ناصر رضایی اظهار داشت: اشتغال بهبود یافتگان تأثیر بسزایی در کاهش احتمال بازگشت آنان به اعتیاد خواهد داشت.
وی افزود: این امر به طور جدی در دستور کار شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.
رضایی ابراز کرد: برای پیشگیری از مواد مخدر امسال بیش از 32 برنامه تلویزیونی و 32 برنامه رادیویی در این استان تولید خواهد شد.
وی بیان کرد: 6مرکز ترک اعتیاد در گچساران وجود دارد که از این تعداد پنج مرکز ترک اعتیاد مختص آقایان و یک مرکز ترک اعتیاد مختص بانوان است.
رضایی افزود: مهمترین مشکل معتادین بهبود یافته ، اشتغال است و این امر باعث می شود تا پس از مدتی بار دیگر این افراد به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کنند.
 
كشف 309 كيلوگرم انواع مواد مخدر در گچساران/ افزايش 13 درصدي كشفيات مواد مخدر
 
در این نشست سرهنگ سید محمد موسوی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 309 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف و ضبط شد.
 وی  با بیان اینکه این کشفیات نسبت به مدت مشابه 13 درصد افزایش داشته است، گفت: این مواد مخدر مکشوفه شامل تریاک، هروئین، شیشه و حشیش بوده است.
 فرمانده انتظامی گچساران اذعان کرد: در اجرای طرح پاک سازی نقاط آلوده شهرستان تعداد 265  در زمینه مبارزه با مواد مخدر دستگیر و  با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی گچساران داده شد.
 موسوی با بیان اینکه تعداد 96 نفر خرده فروش مواد مخدر، نگه دارنده، توزیع کننده و مصرف‌کننده مواد مخدر در این مدت دستگیر شده است، گفت: در هشت ماهه سال جاری تعداد 146 نفر معتاد دستگیر که از این تعداد 54 نفر برای بهبودی به کمپ‌های ترک اعتیاد در این شهرستان تحویل داده شدند.
 وی با بیان اینکه 18 نفر قاچاقچی مواد مخدر در این مدت دستگیرو با تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی گچساران  داده شد، گفت:  دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در گچساران نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است.
 موسوی با بیان اینکه  از ابتدای سال جاری تاکنون 4 باند بزرگ مواد مخدر منهدم شد، عنوان کرد: در این زمینه نیز یک نفر تولید کننده مواد مخدر دستگیر شد.
 فرمانده انتظامی گچساران اذعان کرد: امسال تعداد 88 دستگاه خودرو و موتور سیکلت توقیف شد.
 وی اذعان کرد:  از ابتدای سالجاری تا کنون 10هزار عدد قرص روانگردان در این شهرستان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 100 درصد افزایش داشته است.
 این مسوول با بیان اینکه امروز مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر فرق کرده است، گفت: در زمینه فرهنگی کار بیشتری باید صورت بگیرد.
 موسوی  در ادامه با اشاره به اینکه نوسازی محلات بافت فرسوده دوگنبدان تاثیرات مثبتی در روند کاهش تعداد معتادین در این شهرستان داشته است، ابراز کرد: خوشبختانه نیروی انتظامی فضای ناامنی برای معتادین در سطح شهرستان به وجود آورده است.
وی با بیان اینکه شهرستان گچساران در مسیر ترانزیت و محورهای مواصلاتی استان های شمالی و جنوبی قرار گرفته و به دلیل نزدیکی به بنادر جنوبی تردد در این مسیر بسیار زیاد است، گفت: بیشترین کشفیات مواد مخدر در این شهرستان مربوط به استان های همجوار است.
 این مسوول با اشاره به همکاری آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در زمینه آگاه سازی دانش آموزان  ابراز کرد: خوشبختانه در طول این سالها  تعاملی که با آموزش و پرورش داشته‌ایم نتایج خوبی گرفته‌ایم.
 موسوی به طرح ارتقای امنیت اشاره کرد و گفت: هفته ای یک روز این طرح در سطح شهرستان در  حال اجرا است.
687 کیلوگرم انواع مواد مخدر با اجرای طرح‌های پاک‌سازی نقاط آلوده، سال 96 در این شهرستان کشف و ضبط شده .
شهرستان گچساران نزدیک‌ترین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد به بنادر جنوبی کشور است.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1