کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست صیانت از حقوق شهروندی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

امتیازهای خاص برای افراد خاص/ احمدی: هیچ‌کسی پاسخگوی مردم نیست/ آقای استاندار چقدر پاس کاری مشکلات؛ بالاخره کی به فکر مردم است؟

30 آبان 1397 ساعت 19:53

احمدی عدالت اجتماعی را مصداق حقوق شهروندی دانست و گفت: عدالت اجتماعی این است که ما در ادارات فرصت برابر به مردم بدهیم و مردم شاهد تبعیض، رانت، قانون‌گریزی و رابطه‌بازی نباشند.


یکی از مشکلات که گاهاً با آن برخورد می‌کنیم، عدم پاسخگویی برخی مسوولان و ادارات به مطالبات مردم است. در واقع می‌بینیم که با مراجعه شهروندی به یک دستگاه و یا نهاد دولتی، پاسخ مناسبی دریافت نمی‌کند و به این اتاق و آن اتاق پاسکاری می‌شود.
علی‌محمد احمدی در نشست صیانت از حقوق شهروندی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: در بازدیدهایی که از چند دستگاه اجرایی داشتیم مبلمان و دکور خوبی برای این موضوع فراهم‌شده اما کسی برای پاسخگویی به مردم نیست.
 احمدی بابیان اینکه ما وظیفه‌داریم سازوکار پوشش مطالبات به‌حق مردم را فراهم کنیم، افزود: سازوکارها باید به‌گونه‌ای باشد که امکان دسترسی مردم به امکانات در بدترین حالت مثل ما باشد و در غیر این صورت شهروندان را درجه‌بندی کرده‌ایم و درجه‌یک آن‌هایی هستند که از رانت استفاده کرده و بدون ‌زحمت به موقعیت‌ها می‌رسند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم انتظار دارند برای آحاد ملت فرصت برابر فراهم کنیم و ضمن اینکه از حریم امنیت مردم صیانت کنیم حقوق آن‌ها را هم رعایت کنیم.
احمدی بابیان اینکه ما خدمت‌گزار مردم هستیم افزود: بر این اساس نیاز به یک سری بسترهای نرم‌افزاری مانند آی.تی و میز خدمت داشتیم که انتظار داریم دستگاه‌ها اهتمام جدی در این زمینه داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه باید سازوکار‌های واگذاری خدمات به مردم شفاف باشد، گفت: راه‌اندازی میز خدمت و دولت الکترونیک برای این است که امتیاز خاصی به کسی ندهیم زیرا مردم بیشتر نگران این موضوع هستند که گاهی اوقات در شرایطی که خودشان تحت‌فشار قرار دارند افرادی خاص امتیازات خاص اجتماعی و اقتصادی بگیرند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در آستانه چهل‌سالگی انقلاب باید اجازه ندهیم تبعیض‌ها تشدید پیدا کند وعده‌ای که شایستگی ارتقا ندارند بی‌دلیل به موقعیت‌های اجتماعی و اقتصادی برسند.
 احمدی عدالت اجتماعی را مصداق حقوق شهروندی دانست و گفت: عدالت اجتماعی این است که ما در ادارات فرصت برابر به مردم بدهیم و مردم شاهد تبعیض، رانت، قانون‌گریزی و رابطه‌بازی نباشند.
 وی میز خدمت را از مهم‌ترین شاخص‌های رعایت حقوق شهروندی در نظام اداری دانست و بیان کرد: در بازدیدی که از چند دستگاه اجرایی استان داشتیم میز خدمت دستگاه‌ها یا تازه شروع‌شده یا مبلمان خوبی فراهم کرده‌اند اما هنوز کسی کار را شروع نکرده است.
وی بابیان اینکه ما در موضوع شاخص‌های آی.تی و میز خدمت جدی هستیم، افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جلسه آینده گزارشی از اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه را گزارش دهد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر در دفاع از حقوق مردم جدی هستیم باید بیشتر از این کارکرده و پاسخگوتر باشیم.
 وی عنوان کرد: ما باید از حوزه مدیریت سخت به‌تدریج وارد حوزه نرم‌افزار شده و به مردم اطمینان دهیم برای رعایت حقوق آن‌ها کار می‌کنیم تا به آنچه مطلوب است برسیم.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه مدیران باید اهتمام جدی برای رعایت قانون حجاب و عفاف داشته باشند، ابراز کرد: عفاف و حجاب چیزی نیست که در ادارات با بخش‌نامه و اجبار رعایت شود بلکه باید با فرهنگ‌سازی درست در جامعه اسلامی بسترهای این موضوع را فراهم کنیم.


کد مطلب: 404711

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404711/امتیازهای-خاص-افراد-احمدی-هیچ-کسی-پاسخگوی-مردم-نیست-آقای-استاندار-چقدر-پاس-کاری-مشکلات-بالاخره-کی-فکر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1