تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۴۰۴۷۰۳
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد

ورزش همگانی، گامی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

۱
ورزش همگانی، گامی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
کبنا ؛سید محمد تقی علوی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید دراستان به حوزه ورزش و جوانان این استان کمتر دورانی را سراغ دارم که نگاه استاندار دریک استان به دو حوزه ورزش و جوانان نگاهی واحد و مثبت باشد.
وی این نوع نگاه را نشان از درک صحیح دولتمردان از اهمیت مقوله ورزش و جوانان دانست و افزود: تیم مدیریتی اداره کل ورزش و جوانان استان با در کنار هم قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری در تبیین حضور جوانان در عرصه پیشرفت کشور با توجه به شاخص‌های افق ۱۴۰۴ و با ارائه الگویی از پیشرفت کشور در راستای اهداف جنگ نرم نسبت به سند چشم انداز، اقدام به تدوین چشم اندازی با درنظرگرفتن طرح آمایش سرزمینی کرد، که اکنون وپس از حدود دو سال از شروع بکار نتایج آن نمایان شده است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه پیشرفت و تحقق کامل این سند جز با حضور جوانان فعال در حوزه‌های مختلف زیر مجموعه این برنامه امکان پذیرنبوده و نخواهد بود افزود: امروز با سربلندی باید گفت که عمده اتفاقات خوب در دو حوزه ورزش و جوانان استان توسط جوانان فعال در این دو حوزه به وقوع پیوسته است.
علوی مسائل مربوط به حوزه جوانان را یکی از ویژه‌ترین مسائل اجتماعی جامعه جوان استان برشمرد و با اشاره به اتفاقات خوبی که در طول سال گذشه در این حوزه به وقوع پیوسته است افزود: توسعه کمی وکیفی سازمان‌های مردم نهاد یکی از استراتژی‌های اداره کل ورزش و جوانان بوده وبا درنظر گرفتن نتایج بررسی‌های وزارت ورزش و جوان، معاونت جوانان استان ازپس مأموریت‌های خود به خوبی برآمده است.
وی ازتقویت و ارتقای هویت دینی و ملی نسل جوان و ایفای نقش‌های فعال در برنامه‌های دینی و فرهنگی، تسهیل هویت یابی اجتماعی از طریق تجربه اندوزی، مسئولیت پذیری و ایفای نقش‌های فعال اجتماعی، مشارکت و همیاری شهروندان در برنامه‌های توسعه کشور و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های آنان در راه سازندگی اجتماع واعتلای نقش و فراهم آوردن فرصت توانمندی اعضا، به منظور کسب شایستگی‌های مدیریتی برای اداره امور کشور در سطوح عالی، میانی و اجرایی به عنوان بخشی ازاهداف تشکیل سازمان‌های مردم نهاد یاد کرد و افزود: کارنامه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در این حوزه مبین موفق بودن درتحقق برنامه‌های این حوزه است.
مدیر ارشد ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد درپایان ابراز امیدواری کرد تا با تداوم نگاه‌های مثبت و ویژه دولت به دو حوزه ورزش و جوانان درپایان برنامه ششم شاهد توسعه ای همه جانبه در این دو بخش مهم دراستان باشیم.
مدیر کل ورزش و جوانان استان هیات همگانی را یکی از مهم‌ترین هیات های استان دانست و افزود: به منظور فراهم ساختن امکانات و بستر مناسب جهت ایجاد نشاط و شادابی در شهروندان و همچنین بالا بردن سطح مهارت‌های ورزشی، باید تمام انجمن‌های این هیات بابرنامه ریزی دقیق وارد فازعملیاتی شوند.
دبیر شورای عالی ورزش همگانی استان با بیان اینکه شعار فدراسیون ورزش‌های همگانی کشورمان ورزش برای همه است، باید برنامه ریزی‌ها برمبنای نزدیک کردن مردم به ورزش باشد.
علوی خواستارافزایش سطح آگاهی مردم به امر ورزش، ایجاد انگیزه از طریق برگزاری جشنواره‌ها، مسابقات، سمینارها، کنگره‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی، تهیه تجهیزات مورد نیاز رشته‌های مختلف درحوزه همگانی توسط هیات ورزش‌های همگانی شد و گفت: می‌بایست با ایجاد تعامل با دیگر هیات های ورزشی، کمیته همگانی تمامی رشته‌ها درسطح شهرستان فعال شوند.
وی هیات ورزش‌های همگانی را متولی گسترش فعالیت‌های ورزشی مردمی در سطح شهرستان و استان دانست و افزود: درمیان انجمن‌های این هیات برخی رشته‌ها به شدت مورد استقبال نسل جوان قرارگرفته است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد وجود این جاذبه را یک اتفاق مثبت برای هدایت جوانان به سمت ورزش ارزیابی کرد و گفت: امروزوجود نسبت معکوس بین گرایش به سمت ورزش و بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه یک حقیقت اثبات شده است.
محمد تقی علوی با بیان اینکه جامعه شناسان بر این باورند که ساخت ورزشگاه‌های عمومی، توجه به ورزش مدارس، تسهیل برای دسترسی مردم به ورزش و... عواملی هستند که درکشورهای توسعه یافته نظیر ژاپن ازآنها به عنوان عامل مهم کاهش دهنده ناهنجاری‌های اجتماعی یاد می‌شود افزود: اگر بپذیریم که بخش قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی به دلیل بیماری‌های روحی و روانی و معضلات اجتماعی که افراد با آن‌ها درگیر هستندایجاد می‌شود، می‌توان گفت با ورزش کردن می‌توانیم راه کوتاه و موثری را برای مقابله با این بحران در پیش بگیریم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1