کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

دردسری به نام نیروهای «دل‌‌بخواهی» برای «مقدم» و «نیک‌مرام» / گوهرگانی تکلیف ادارات را مشخص کرد

29 آبان 1397 ساعت 18:31

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در اولین نشست بررسی مشکلات کارگران از بسیاری دستگاه‌ها دعوت کردیم که حضور داشته باشند اما عده کمی از مدیران و دستگاه‌ها حاضر شدند.


جلسه بررسی مشکلات کارگران واحدهای اقتصادی و بازنشستگان دستگاه‌ها به ریاست جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استاندار، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران برگزار شد.
به گزارش کبنا، جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی در این نشست، گفت: عده‌ای از کارگران واحدها برای وصول معوقات خود چندین بار تجمعاتی داشتند که حق با کارگران است اما در این شرایط تجمع کارگران، باعث سوئ استفاده رسانه‌های بیگانگان و مخالفان نظام می‌شود و عوارض بدتری به دنبال دارد.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در اولین نشست بررسی مشکلات کارگران از بسیاری دستگاه‌ها دعوت کردیم که حضور داشته باشند اما عده کمی از مدیران و دستگاه‌ها حاضر شدند.
وی عنوان کرد: در هفته‌های گذشته شاهد تجمع ۷۰ نفر از کارگران شهرداری یاسوج بودیم و آنها نارضایتی خود را از عدم پیگیری شهردار و مسوولان شهرداری اعلام کردند.
در همین خصوص آرام مدیر سرمایه انسانی شهرداری یاسوج با یادآوری غیر دولتی بودن شهرداری یاسوج گفت: شهرداری در گذشته بدهی سنگینی به کارگران و کارکنان داشت که بیشتر این بدهی پرداخت شد، در حال حاضر شهردار دغدغه کارگران را دارد و تلاش می‌کنیم ظرف سه چهار روز آینده بدهی این افراد پرداخت شود.
بررسی مشکلات ۷۰۰ کارگر سد چم شیر گچساران دیگر موضوع مطرح شده این نشست بود که گوهرگانی در همین خصوص گفت: استاندار استان در بازدید از سد چم شیر بر حل و‌فصل مطالبات کارگران سد چم شیر تاکید کرد که با طرح پرونده سد چم شیر در شورای اقتصاد اعتبارات خوبی برای ادامه کار سد و پرداخت مطالبات کارگران پرداخت شد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد آبگیری سد باشیم.
بررسی مشکلات ۷۵ کارگر کارخانه آجر دهدشت که منجر به تجمع آنها شده بود در این نشست بررسی شد، همچنین مشکلات کارخانه فولاد یاسوج مطرح شد که دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اعلام فعال بودن کارخانه فولاد یاسوج گفت: این کارخانه با ۱۳۰ نفر در حال فعالیت است که ۷۵ درصد مطالبات کارگران فولاد پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه حقوق شهریور و بخشی از حقوق مهرماه کارگران فولاد پرداخت شده، عنوان کرد: از ۹۷ کارگر طلبکار این کارخانه ۲۰ نفر در فولاد یاسوج مشغول به کار هستند و مطالبات آنها ۵۴۰ میلیون تومان است.

 پیمانکاران شهرداری یاسوج بدون ضابطه نیرو جذب می‌کنند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد پیمانکاران را عامل حجم بالای نیروهای مازاد شهرداری یاسوج دانست و گفت: باید طوری مدیریت شود که پیمانکاران شهرداری بیشتر از حجم موردنیاز نیرو نگیرند.
 پروانه نیک‌مرام در این نشست با بیان اینکه در شهرداری یاسوج هر پیمانکاری که عوض می‌شود یک تجمع پشت آن داریم، اظهار داشت: علت این مشکل این است که هر پیمانکاری که در مناقصه کار را بر می‌دارد 12 نیروی جدید مشغول به کار می‌کند و با ورود پیمانکار بعدی این 12 نفر اخراج می‌شوند و چون حقی برای کارگران ایجاد شده اداره‌ کار باید هر بار رای بازگشت به کار بدهد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حوزه پسماند و فضای سبز شهرداری بیشترین پرونده‌ها را در اداره کار داریم، افزود: باید طوری مدیریت شود که پیمانکاران شهرداری بیشتر از حجم موردنیاز نیرو نگیرند.
نیک‌مرام در رابطه با مشکل پرداخت حقوق کارگران کارخانه آجر دهدشت هم گفت: 19 آبان امسال بازرس اداره کار عدم اجرای صحیح مقرارات قانون کار را به کارفرما اعلام کرده که باید ظرف مدت 20 روز پاسخگو باشد.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید قبل از اینکه کارگری شکایت کند این مشکلات را حل کنند، عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی چنین نشست‌هایی، تثبیت شغلی است که قبلاً ایجاد شده و ما در قبال تثبیت شغل کارگری که به استناد این شغل ازدواج کرده و وام گرفته موظف هستیم.
در ادامه پروانه نیک‌مرام در خصوص کارخانه فولاد یاسوج گفت: این کارخانه ۶ اردیبهشت سال جاری به دلیل بدهی برق تعطیل و ۱۴ مرداد ماه با ۱۲۵ کارگر مجددا راه‌اندازی شد و ۱۰ نفر نیروی جدید جذب کردند، ۷۰ درصد حقوق و مزایای مرداد و شهریور این افراد پرداخت شد اما مطالبات معوق سنوات قبلی انها همچنان باقی است که آرایی برای کارگرانی که علیه کارخانه طرح دعوی کرده بودند صادر شد.


در ادامه این نشست مطالبات کارمندان و بازنشستگان ‌دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی مورد بررسی قرار گرفت، هادی  زارع‌پور در همین خصوص گفت: آموزش و پرورش تنها نهادی در کشور است که مطالبات پایان خدمت و ذخیره مرخصی پایان سال ۹۶ را پرداخت کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پرداخت مطالبات کسانی که در نیمه اول سال ۹۷ بازنشسته شدند در دست اقدام است و تا پایان سال به نتیجه می‌رسد،حق تدریسی همکاران آموزش و پرورش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است.
زارع‌پور عنوان کرد: مبلغ ۳۵ میلیارد تومان پاداش مناطق محروم از سال‌های ۷۳ تا ۸۴ که به یک موضوع امنیتی تبدیل شده بود پرداخت شد.
اما عدم پرداخت مطالبات پاداش پایان خدمت از سال ۹۴ تاکنون دیگر مورد مطرح شده در این نشست بود که شکیبایی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گفت: بازنشستگان از سال ۹۴ تاکنون پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده‌اند، قرار است ظرف ۱۰ روز آینده مطالبات سال ۹۴ تا ۹۵ پرداخت شود که از این قول‌ها زیاد داده شده است.
در پایان نشست معاون اقتصادی استاندار در جمع‌بندی این نشست در خصوص عدم پرداخت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی گفت: چرا نباید پاداش پایان خدمت بازنشسته‌ای که در این استان محروم ۳۰ سال خدمت کرده پرداخت شود؟دانشگاه علوم پزشکی از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و‌ وزارت بهداشت این موضوع را پیگیری کنند.
گوهرگانی عنوان کرد: شهرداری ظرف سه چهار روز آینده و آموزش و پرورش در یک هفته آینده مطالبات کارگران و بازنشستگان خود را پیگیری کند.
معاون اقتصادی استاندار گفت: پیمانکاران شرکت‌های خصوصی، واحدهای وابسته به دولت، کارخانجات موظف هستند به موقع نیاز پرسنلی را طبق قانون مشخص کرده تا پیگیری و نظارت مستمر برای پرداخت مطالبات انجام گیرد، برخی موارد استانی پیگیری و مطالبات ملی به ما اطلاع داده شود تا منعکس کنیم.


کد مطلب: 404687

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404687/دردسری-نام-نیروهای-دل-بخواهی-مقدم-نیک-مرام-گوهرگانی-تکلیف-ادارات-مشخص

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1