تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۴۰۴۶۸۶
فرهنگ و هنر /

تشریح برنامه‌های جشنواره تئاتر فجر کهگیلویه و بیراحمد / 30 آبان اختتامیه سی امین جشنواره تئاتر برگزار می‌شود

۰
تشریح برنامه‌های جشنواره تئاتر فجر کهگیلویه و بیراحمد / 30 آبان اختتامیه سی امین جشنواره تئاتر برگزار می‌شود
کبنا ؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آیین اختتامیه سی امین جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ آبان امسال با حضور اهالی فرهنگ و هنر، مسئولان استانی و کشوری در یاسوج برگزار خواهد شد.

اختتامیه سی امین جشنواره تئاتر فجر کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ آبان در یاسوج برگزار می‌شود
به گزارش کبنا، رضا دهبانی پور افزود: سی امین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۸ تا ۳۰ آبان سال جاری در استان برگزار و گروه‌های نمایشی از سراسر استان در این جشنواره آثار نمایشی خود را ارایه کرده‌اند.
دهبانی پور ابراز داشت: امسال از مجموع کارها تعداد ۸ اثر توسط هیات داوران بازبین به سی امین جشنواره تئاتر استانی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند که این آثار باید با هم به رقابت بپردازند و در نهایت نیز دو اثر به جشنواره تئاتر فجر معرفی شود.
وی بیان کرد: داوران مطرح تئاتر کشور به شکل متمرکز ۸ اثر معرفی شده را داوری خواهند کرد که امیدواریم در نهایت دو اثر نمایشی خوب انتخاب و به جشنواره تئاتر بین المللی فجر راه یابند.
دهبانی پور عنوان کرد: پوستر سی امین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۹ آبان سال جاری با حضور کارگردانان آثار نمایشی و جمعی از هنرمندان در یاسوج رونمایی شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت بالای هنرمندان این استان در حوزه نمایش اشاره کرد و گفت: تئاتر از دیرباز در در این استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و هنرمندان زیادی نیز با این هنر خود را به جامعه هنری شناساندند.
این مسئول افزود: امیدواریم با شناختی که از هنرمندان استان وجود دارد و آثاری که به جشنواره امسال ارسال کرده‌اند شاهد موفقیت آنها در عرصه ملی و کشوری باشیم.

 تشریح برنامه‌های جشنواره تئاتر
سی امین جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارگردانان تئاتر و هنرمندان استان در یاسوج به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به  آغاز به کار این جشنواره گفت: سی امین جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد از امروز فعالیت خود را آغاز کرد و براساس برنامه نمایش‌های "اوراد بادهای وحشی سرکش" به کارگردانی محمود خرم آزادی از یاسوج «پلاتو زنده یاد حسین پناهی» ، نمایش "زُل زدن با دوربین شکاری به تاریخ" به کارگردانی صابر محمدی از گچساران «تالار هنر» ، نمایش "سرگذشت نابهنگام زنی که مدام می خندید" به کارگردانی داوود پارسا از گچساران«پلاتو زنده یاد حسین پناهی» و نمایش "گلزخم" به کارگردانی نرگس رسالتی از دهدشت «پلاتو سید یونس آبسالان»  در روز اول جشنواره اجرا خواهند شد.
محمد علی پیرسبزی بیان کرد: همچنین، نمایش "فصل سرد گرمسیر" به کارگردانی اعظم فرزین از گچساران «پلاتو زنده یاد حسین پناهی» ، نمایش "مرگ مخترع" به کارگردانی حمزه نام آور از دهدشت «تالار هنر»، نمایش "در اتاق باد می وزد" به کارگردانی علی عبدیانی از یاسوج «پلاتو زنده یاد حسین پناهی» و نمایش "گلزخم" به کارگردانی نرگس رسالتی از دهدشت «پلاتو سید یونس آبسالان» در روز دوم جشنواره اجرا می شوند.
وی ابراز داشت:در روز سوم و پایانی سی‌امین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد نمایش "دوک" به کارگردانی مسلم نارکی از گچساران «پلاتو زنده یاد حسین پناهی به صحنه خواهند رفت و ساعت ١٥ همانروز مراسم اختتامیه در تالار هنر برگزار می شود.
پیر سبزی افزود: جلسات نقد و بررسی آثار اجرا شده در جشنواره پایان هر روز در سینما تک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط "حمید صفایی و اردوان زینی سوق" برگزار خواهد شد.
این مسئول ابراز داشت:طبق اعلام دبیرخانه سی‌امین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد، روز چهارشنبه کارگاه ادبیات نمایشی رضا گشتاسب ساعت ٨ تا ١٠ صبح در محل سینما تک برگزار می شود.
گفتنی است: سی امین جشنواره تئاتر استانی کهگیلویه و بویراحمد از ٢٨ تا ٣٠ آبان ماه جاری با دبیری سید مجید پرهیز در یاسوج برگزار  می شود.

سفر مدیران کل امور استان ها و مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد به کهگیلویه وبویراحمد
مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران کل امور استان ها و مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد به منظور شرکت در آیین ختتامیه سی امین جشنواره تئاتر کهگیلویه وبویراحمد به یاسوج سفر می کنند.
امین درخشان افزود: علی غیاثی ندوشن مدیر کل امور استان ها و شهرام کرمی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در آیین اختیامیه سی امین جشنواره تئاتر کهگیلویه وبویراحمد که با حضور مسئولان استان کارگردانان، هنرمندان و علاقمندان به تئاتر برگزار می شود دعوت شده اند.
وی بیان کرد: در این سفر با حضور مسئولان یاد شده  وزارت ارشاد از تازه های نشر کهگیلویه و بویراحمد که در سال ٩٧ تالیف شده اند  رونمایی خواهد شد.
درخشان ابراز داشت: آیین اختیامیه سی امین جشنواره تئاتر کهگیلویه وبویراحمد ٣٠ آبان سال جاری از ساعت ١٥ در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در یاسوج برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1