کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرهنگ و هنر /

تشریح برنامه‌های جشنواره تئاتر فجر کهگیلویه و بیراحمد / 30 آبان اختتامیه سی امین جشنواره تئاتر برگزار می‌شود

29 آبان 1397 ساعت 17:02

اختتامیه سی امین جشنواره تئاتر فجر کهگیلویه و بویراحمد 30 آبان در یاسوج برگزار می‌شود. همچنین، نمایش "فصل سرد گرمسیر" به کارگردانی اعظم فرزین از گچساران «پلاتو زنده یاد حسین پناهی» ، نمایش "مرگ مخترع" به کارگردانی حمزه نام آور از دهدشت «تالار هنر»، نمایش "در اتاق باد می وزد" به کارگردانی علی عبدیانی از یاسوج «پلاتو زنده یاد حسین پناهی» و نمایش "گلزخم" به کارگردانی نرگس رسالتی از دهدشت «پلاتو سید یونس آبسالان» در روز دوم جشنواره اجرا می شوند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آیین اختتامیه سی امین جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ آبان امسال با حضور اهالی فرهنگ و هنر، مسئولان استانی و کشوری در یاسوج برگزار خواهد شد.

اختتامیه سی امین جشنواره تئاتر فجر کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ آبان در یاسوج برگزار می‌شود
به گزارش کبنا، رضا دهبانی پور افزود: سی امین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۸ تا ۳۰ آبان سال جاری در استان برگزار و گروه‌های نمایشی از سراسر استان در این جشنواره آثار نمایشی خود را ارایه کرده‌اند.
دهبانی پور ابراز داشت: امسال از مجموع کارها تعداد ۸ اثر توسط هیات داوران بازبین به سی امین جشنواره تئاتر استانی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند که این آثار باید با هم به رقابت بپردازند و در نهایت نیز دو اثر به جشنواره تئاتر فجر معرفی شود.
وی بیان کرد: داوران مطرح تئاتر کشور به شکل متمرکز ۸ اثر معرفی شده را داوری خواهند کرد که امیدواریم در نهایت دو اثر نمایشی خوب انتخاب و به جشنواره تئاتر بین المللی فجر راه یابند.
دهبانی پور عنوان کرد: پوستر سی امین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۹ آبان سال جاری با حضور کارگردانان آثار نمایشی و جمعی از هنرمندان در یاسوج رونمایی شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت بالای هنرمندان این استان در حوزه نمایش اشاره کرد و گفت: تئاتر از دیرباز در در این استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و هنرمندان زیادی نیز با این هنر خود را به جامعه هنری شناساندند.
این مسئول افزود: امیدواریم با شناختی که از هنرمندان استان وجود دارد و آثاری که به جشنواره امسال ارسال کرده‌اند شاهد موفقیت آنها در عرصه ملی و کشوری باشیم.

 تشریح برنامه‌های جشنواره تئاتر
سی امین جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارگردانان تئاتر و هنرمندان استان در یاسوج به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به  آغاز به کار این جشنواره گفت: سی امین جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد از امروز فعالیت خود را آغاز کرد و براساس برنامه نمایش‌های "اوراد بادهای وحشی سرکش" به کارگردانی محمود خرم آزادی از یاسوج «پلاتو زنده یاد حسین پناهی» ، نمایش "زُل زدن با دوربین شکاری به تاریخ" به کارگردانی صابر محمدی از گچساران «تالار هنر» ، نمایش "سرگذشت نابهنگام زنی که مدام می خندید" به کارگردانی داوود پارسا از گچساران«پلاتو زنده یاد حسین پناهی» و نمایش "گلزخم" به کارگردانی نرگس رسالتی از دهدشت «پلاتو سید یونس آبسالان»  در روز اول جشنواره اجرا خواهند شد.
محمد علی پیرسبزی بیان کرد: همچنین، نمایش "فصل سرد گرمسیر" به کارگردانی اعظم فرزین از گچساران «پلاتو زنده یاد حسین پناهی» ، نمایش "مرگ مخترع" به کارگردانی حمزه نام آور از دهدشت «تالار هنر»، نمایش "در اتاق باد می وزد" به کارگردانی علی عبدیانی از یاسوج «پلاتو زنده یاد حسین پناهی» و نمایش "گلزخم" به کارگردانی نرگس رسالتی از دهدشت «پلاتو سید یونس آبسالان» در روز دوم جشنواره اجرا می شوند.
وی ابراز داشت:در روز سوم و پایانی سی‌امین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد نمایش "دوک" به کارگردانی مسلم نارکی از گچساران «پلاتو زنده یاد حسین پناهی به صحنه خواهند رفت و ساعت ١٥ همانروز مراسم اختتامیه در تالار هنر برگزار می شود.
پیر سبزی افزود: جلسات نقد و بررسی آثار اجرا شده در جشنواره پایان هر روز در سینما تک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط "حمید صفایی و اردوان زینی سوق" برگزار خواهد شد.
این مسئول ابراز داشت:طبق اعلام دبیرخانه سی‌امین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد، روز چهارشنبه کارگاه ادبیات نمایشی رضا گشتاسب ساعت ٨ تا ١٠ صبح در محل سینما تک برگزار می شود.
گفتنی است: سی امین جشنواره تئاتر استانی کهگیلویه و بویراحمد از ٢٨ تا ٣٠ آبان ماه جاری با دبیری سید مجید پرهیز در یاسوج برگزار  می شود.

سفر مدیران کل امور استان ها و مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد به کهگیلویه وبویراحمد
مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران کل امور استان ها و مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد به منظور شرکت در آیین ختتامیه سی امین جشنواره تئاتر کهگیلویه وبویراحمد به یاسوج سفر می کنند.
امین درخشان افزود: علی غیاثی ندوشن مدیر کل امور استان ها و شهرام کرمی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در آیین اختیامیه سی امین جشنواره تئاتر کهگیلویه وبویراحمد که با حضور مسئولان استان کارگردانان، هنرمندان و علاقمندان به تئاتر برگزار می شود دعوت شده اند.
وی بیان کرد: در این سفر با حضور مسئولان یاد شده  وزارت ارشاد از تازه های نشر کهگیلویه و بویراحمد که در سال ٩٧ تالیف شده اند  رونمایی خواهد شد.
درخشان ابراز داشت: آیین اختیامیه سی امین جشنواره تئاتر کهگیلویه وبویراحمد ٣٠ آبان سال جاری از ساعت ١٥ در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در یاسوج برگزار می شود.


کد مطلب: 404686

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404686/تشریح-برنامه-های-جشنواره-تئاتر-فجر-کهگیلویه-بیراحمد-30-آبان-اختتامیه-سی-امین-برگزار-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1