تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۴۰۴۶۷۶
کبنا گزارش می‌دهد

مسوولان کهگیلویه و بویراحمد مراقب باشند، میوه شب عید بحران ساز نشود

۲
۰
مسوولان کهگیلویه و بویراحمد مراقب باشند، میوه شب عید بحران ساز نشود
کبنا ؛شرایط اقتصادی مردم کهگیلویه و بویراحمد به گونه‌ای است که هر مصوبه دولتی با آن سازگار نیست. بنا به گفته منوچهر محمدی مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد همانند سال‌های گذشته ذخیره سازی میوه شب عید ندارد و او می‌گوید: مصوبه‌ای وزارت جهاد کشاورزی به ما این اجازه را نمی‌دهد که میوه شب عید را ذخیره سازی کنیم.
در چند سال اخیر تامین و ذخیره‌سازی میوه شب عید بر عهده اداره‌کل تعاون روستایی استان‌ها بوده و علی‌رغم اینکه برنامه‌ریزی لازم برای جلوگیری از مشکلات توزیع میوه شب صورت می‌گیرد اما بازهم مشکلات توزیع شب عید وجود دارد.
نوروز سال ۹۸ در پیش است و اداره‌کل تعاون روستایی باید کار خرید میوه شب عید که عمدتا پرتقال و سیب است را آغاز کرده باشد و‌ گویا این کار را انجام داده اما ابلاغ یک مصوبه‌ای از وزارت جهاد کشاورزی روند ذخیره‌سازی میوه شب عید را متوقف کرد.
منوچهر محمدی مدیرکل تعاون روستایی در همین خصوص گفت: کار ذخیره‌سازی  میوه شب عید به مانند سنوات گذشته در حال انجام شدن بود اما طبق نامه وزارت جهاد کشاورزی خرید میوه شب عید لغو شده است‌.
وی عنوان کرد: برداشت ما این است که دولت خواسته به موضوع میوه شب عید ورود پیدا نکند و از ظرفیت بخش خصوصی و یا شرکت‌هایی که توان ذخیره‌سازی و تامین میوه را دارند با نظارت سازمان صمت استفاده کند.
اما معاون اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به ممنوع شدن خرید میوه شب عید از طریق تعاون روستایی گفت: امکان اجرای این مصوبه در استان وجود ندارد چرا که توان استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در استان وجود ندارد.
جعفر گوهرگانی عنوان کرد: در حال حاضر که فصل برداشت محصولی مانند سیب است، قیمت سیب سر درختی ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ است. در زمان اوج میوه سیب، قیمت بالا است در فصل بهار قیمت میوه چقدر خواهد بود؟
این مسوول بیان کرد: اگر خرید تضمینی سیب برای شب عید مردم را نداشته باشیم امسال یک کهگیلویه و بویراحمدی شب عید سیب خریداری نمی‌کند.
گوهرگانی عنوان کرد: نشستی برگزار و این مورد در استان مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در نوروز ۹۸ در تامین میوه شب عید با مشکلی مواجه نشویم.
بنا بر این گزارش، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد و جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری در این رابطه باید اقدامات لازم را انجام بدهند تا در آینده مشکلی برای میوه شب عید استان پیش نیاید.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
تعاون روستایی فقط همین میوه شب عید را تامین میکرد که اینم دیگه انجام نمیده پس تعاون روستایی به چه دردی میخوره؟
ز
Iran, Islamic Republic of
میوه شب عید زهرمار وابی
یه فکری به حال نان مردم بکنید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1