تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب : ۴۰۴۶۶۴
در نشست کارگروه قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حوزه «محمد کاظم نظری» انتقاد کرد؛ از کوتاهی همکارانم رد نمی‌شوم

۱
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حوزه «محمد کاظم نظری» انتقاد کرد؛ از کوتاهی همکارانم رد نمی‌شوم
کبنا ؛نشست کارگروه قاچاق کالا و ارز به ریاست علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.


افزایش 8 درصدی کشفیات کالای قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشفیات کالای قاچاق در هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است.
حسین بهمنی از افزایش 8 درصدی کشفیات کالای قاچاق در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در هفت ماهه سال جاری 250 میلیارد ریال است که نسبت به کشفیات 230 میلیارد ریالی سال گذشته، 8 درصد افزایش ریالی کشفیات را شاهد هستیم.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال جاری یک هزار و 154 پرونده قاچاق کالا در استان تشکیل و تعداد 1370 نفر دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا 396 دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق توقیف و 4 باند نیز متلاشی شدند.

تخلف شرکت پیشتبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد در عدم توزیع مرغ منجمد در بازار
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت پیشتبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد در عدم توزیع مرغ منجمد در بازار تخلف شده است.
علی‌محمد احمدی گفت: دستگاه‌های متولی، قاچاق دام در استان را تایید و رد نمی‌کنند که دبیرخانه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نشست این موضوع را به صورت جدی دنبال کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بر نظارت بیشتر سازمان صنعت، معدن و تجارت بر انبارهای کالا تأکید کرد و گفت: مشکل احتکار در نتیجه همین عدم نظارت بر انبارها ایجاد شده است، سازمان صمت اولویت خود را رصد انبارهای بزرگ قرار دهد.
وی به مشکل افزایش قیمت مرغ و برخی مشکلات اشاره کرد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان در عدم توزیع مرغ منجمد به بازار مرتکب تخلف شده در حالی که انبارهای این شرکت پر از مرغ بود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حرکت سازمان صمت برای شناسایی انبارهای کالا لاک‌پشتی است، خیز خود را برای شناسایی انبارها بیشتر کنید و انبارها را ملزم به اعلام ورودی و خروجی خود کنید تا احتکار ایجاد نشود.
احمدی بیان کرد: قاچاق کالا در همه کشورها انجام می‌شود اما کشور ما چون در شرایط خاصی قرار دارد لذا مبارزه با قاچاق با حساسیت بیشتری نسبت به گذشته انجام شود، استان کهگیلویه و بویراحمد در معرض کریدور قاچاق است که باید تلاش بیشتری برای مبارزه با قاچاق صورت گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هیچ یک از مدیران در این نشست حاضر نشده که وقت خود را بگذارنیم بلکه همه دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با قاچاق به وظایف خود در سطح ملی و استانی آگاه باشند و به قانون مبارزه با قاچاق کالا کاملا اشرافیت داشته باشند که احتمالا از این قانون از مدیران امتحان گرفته می‌شود.
احمدی بر عرضه کالای سلامت محور در استان تأکید کرد و گفت: لوازم آرایشی و بهداشتی با سلامت مردم سر و کار دارد که دانشگاه علوم پزشکی در توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی و مکمل‌ها نظارت داشته باشد.
وی از عدم راه‌اندازی ایستگاه ایست و بازرسی سیار و ثابت در مبادی ورودی و خروجی استان توسط حوزه سیاسی استانداری انتقاد کرد و افزود: گناه قصور در استانداری استان دو برابر است و از کوتاهی همکارانم رد نمی‌شود با هر کسی که بخواهد در کار مردم اختلال ایجاد کند برخورد می‌کنم.

دام زنده استان کهگیلویه و بویراحمد قاچاق می‌شود
الیاس تاج‌الدینی اظهار  داشت: میزان تولید گوشت استان 14 هزار و 800 تن است که از این میزان هشت هزار و 600 تن نیاز استان بوده و مابقی مازاد است.
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با موضوع قاچاق دام زنده استان، افزود: این موضوع را تایید می‌کنیم اما کنترل آن با ما نیست و ما فقط تولید می‌کنیم.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: میدان دام استان‌های همجوار دام عشایر ما را خریداری کرده و از استان خارج می‌کنند و هیچ کنترلی هم نمی‌شود.
مجید علیپور افزود: مردادماه امسال در شهرستان بهمئی حجم زیادی دام زنده خریداری و از استان خارج کردند که با پیگیری‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم این دام‌ها به عراق برده شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این باره با تاکید بر اینکه مازاد دام استان باید از طریق شبکه رسمی از استان خارج شود، گفت: اگر خودمان دام استان را صادر کنیم ارزش افزوده آن نصیب دامدار می‌شود اما وقتی پای قاچاقچی‌ها و دلال‌ها وسط بیاید ظلم به دامدار است.
علی‌محمد احمدی با بیان اینکه چرا کالایی که باید ارزش افزوده آن به دامدار برسد جلوی چشممان قاچاق می‌شود، افزود: باید ساز و کاری برای جلوگیری از قاچاق دام وجود داشته باشد که در این راستا دبیرخانه کارگروه جلسه‌ای برگزار کرده و وظایف دستگاه‌ها مشخص شود.

گمرک کهگیلویه و بویراحمد کم‌کار نیست
مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت: صادرات دام زنده به دلیل وضعیت کشور و تنظیم بازار ممنوع است.
به گزارش کبنا، بهنام احمدی ظهر امروز  در جمع خبرنگاران به سخنان رئیس سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر کم‌کاری گمرک استان که در نشست کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح و در برخی رسانه‌ها منتشر شد واکنش نشان داد و گفت: صادرات دام زنده به دلیل شرایط کشور و تنظیم بازار ممنوع است و ادعای کم‌کاری گمرک را رد می‌کنم.
مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد 35 درصدی کالا از گمرک استان گفت: در هفت ماهه سال جاری 665 تن کالا به ارزش دو میلیون 518 هزار دلار از گمرک استان به خارج از کشور صادر شده که آمار نشان از پای کار بودن گمرک دارد.
وی عنوان کرد: موکت، پودر و عصاره شیرین بیان، انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، قطره خوراکی و درختچه گل رز از گمرک کهگیلویه و بویراحمد به مقصد کشورهای سوئیس، آلمان، افغانستان، عراق، امارات متحده و آفریقای جنوبی صادر شده است.
این مسؤول خاطرنشان کرد: محصولات صادراتی به لحاظ وزنی 44 درصد و به لحاظ ارزش 35 درصد رشد داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1