تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۵۴
کد مطلب : ۴۰۴۶۴۵
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران:

تئاتر گچساران حامی مالی ندارد

۰
تئاتر گچساران حامی مالی ندارد
کبنا ؛رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با اشاره به برگزاری جشنواره استانی تئاتر و  نقش مهم تئاتر در جامعه، گفت: تئاتر زبان گویای نیازهای جامعه و زبان مردم است و به حامی نیاز دارد.
به گزارش کبنا از گچساران، سی امین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه بیست و هشتم آبان ماه درحالی کار خود را آغاز می‌کند که نیمی از آثار راه یافته به جشنواره به شهرستان گچساران اختصاص دارد، امیر نوروزی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در این زمینه گفت: هشت اثر به جشنواره راه یافته که چهار اثر از شهرستان گچساران ارائه شده است.
نوروزی در  پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  برای حمایت و بر پا ماندن تئاتر آیا تعابیری اندیشیده می‌شود، گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه نظارت بر آثار هنری را دارد، و به لحاظ ایجاد تسهیلات برای فعالیت هر چه بهتر هنرمندان سعی کرده‌ایم سالن‌های مجهز و قابل قبولی در اختیار هنرمندان قرار دهیم. همچنین مجموعه مدیریتی شهرستان همیشه تلاش کرده که از هنرمندان پشتیبانی‌های لازم را به عمل آورد، تئاتر به حامی نیاز دارد، تئاتر که می‌تواند متبلور مسائل زیستی، اجتماعی و فرهنگی هر جامعه‌ای باشد به حامی نیاز دارد. تئاتر زبان گویای جامعه می‌تواند باشد. در اداوار مختلف، تئاتر در تمام دنیا زبان مردم بوده است. آنچه رسانه‌هایی همچون سینما و تلویزیون در تریبون رسمی نمی‌تواند بیان کنند، تئاتر بیان می‌کند.
نوروزی با اشاره به رشد قابل توجه هنر «تئاتر» در این شهرستان، گفت: موقعیت استراتژیک صنعت نفتی به مثابه یک صنعت مدرن، شرایطی ایجاد کرده که گچساران به شهری با فرهنگ‌های مختلف تبدیل شود و یک بده بستان فرهنگی در این بین شکل گرفته که زمینه را برای باز شدن فضای فرهنگی شهر و رشد هنر نمایش و تئاتر ایجاد کرد. از طرفی زیست سنتی و وجود فرهنگ بومی در گچساران، تاریخ ادبیات شفاهی و توجه به تاریخ و جغرافیای استان، پتانسیل بالایی برای ایجاد سوژه‌های ناب در تئاتر و هنر نمایش ایجاد کرده است.
این پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی و مدیر فرهنگی افزود: تئاتر گچساران خوشبختانه سالیان زیادی است که به همت هنرمندان عرصه تئاتر پیشرفت قابل توجهی داشته، ضمن اینکه از تحصیلات دانشگاهی در زمینه‌های تخصصی کارگردانی، بازیگری برخوردارند و مستعد ایجاد آثار نو و بدیع هستند. تا جایی که توانستیم سعی کردیم به لحاظ مادی و معنوی، با مراوده و هم نشینی با هنرمندان، حضور در مجامع اجتماعی و ملاقات‌های دیداری به هنرمندان توجه لازم را داشته باشیم، و مسلماً به موازات حضور فعال‌تر هنرمندان در عرصه‌های هنری، مسئولان سعی می‌کنند با حضور و توجه خود پاسخگو و قدردان فعالیت آنها باشند.
لازم به ذکر است جشنواره تئاتر استانها با مدیریت مستقیم اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان استان برگزار می‌شود و آثار برگزیده شانس راه یافتن در جشنواره بین المللی تئاتر فجر را پیدا می‌کنند. همچنین امیرحسین نوروزی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران پیشکسوت در عرصه هنرهای نمایشی است و جوایز مختلفی از جشنواره‌های ملی و بین المللی را در کارنامه خود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1