کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگویی مطرح شد

کاظمی: اعتقاد به شفافیت دارم / پشت قضیه وانت‌بارها اجیر شده‌ها بودند/ توقیف 48 وانت‌بار در یاسوج/ با رمز «یازهرا» وانت بارها را ساماندهی کردیم

27 آبان 1397 ساعت 14:49

وی به برخی اقدامات سلبی برای جلوگیری از این کار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۴۸ وانت بار در پارکینگ نیروی انتظامی توقیف شده است و شما از این به بعد وانت‌بار میوه‌فروشی را در سطح شهر یاسوج نخواهید داد و اگر کسی دید به او جایزه خواهم داد.


 عوامل زیادی دست به دست هم داده اند تا گره‌های کور ترافیکی در سطح شهر یاسوج به وجود بیایند، وجود 850 وانت بار میوه فروش در نقاط پرتردد مرکز استان یکی از عوامل ایجاد ترافیک است که چند روزی است وانت بارها از سطح شهر جمع شده اند به همین بهانه با حسین کاظمی به گفت و گو نشستیم.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با رسانه با اشاره به جمع آوری وانت بارها، اظهار کرد: خیلی از مدیران میانه خوبی با رسانه ندارند، اما همیشه من در طول یک دهه مدیریتی خودم با رسانه ها ارتباطی خوبی داشته ام و دارم، بنده اعتقاد به شفافیت دارم.
وی معتقد بود که این حرف غلطی  است که بگویند رسانه ها شیطنت می کنند، در امور شهری بعضی نواقصات را از طریق رسانه ها پیگیری می کننم و هر جا رسانه ها حرفی زده اند من آن را پیگیری کردم و متوجه شده ام که حق هم با رسانه ها است.
کاظمی بیان کرد: در موضوع ساماندهی کارخانه های شن و ماسه، زمین خواری ها و سایر موارد رسانه ها تاثیر گذار بودند. در واقع رسانه ها نعمتی هستند
وی به شرح وظایف دفتر امور شوراها و شهرداری‌های استان اشاره کرد و گفت: باید با مردم شفاف صحبت کنیم و بگوییم که شوراها چه کارهایی باید انجام می‌دادند و انجام ندادند و نظارت خوبی بر عملکرد شوراها و شهرداری‌ها صورت نگرفته و بدون هیچ مصلحت‌گرایی به این مقوله خواهیم پرداخت.
این مسوول به اتفاقی که در شهر یاسوج افتاده اشاره کرد و گفت: ترافیک شهر یاسوج معضل اساسی برای شهروندان است و عوامل متعددی باعث ترافیک می‌شد یکی از عواملی که باعث گره ترافیکی در بعضی از نقاط حساس شهر می‌شد وانت‌های میوه‌فروش بود‌.
وی گفت: در جلسه معارفه به مردم قول این کار را دادیم که این وانت‌ها جمع‌آوری شوند اما ما با اشتغال‌زایی مشکلی نداریم با اشتغال‌زایی مخالفت نداریم که به حقوق دیگران تجاوز نشود‌.
این مسوول با بیان این که ساماندهی وانت‌بارها معنا و مفهومی ندارد اظهار کرد: این شغلی ناپایدار است که به حقوق دیگران تجاوز می کردند و به همین دلیل جلسه‌ای برگزار کردیم و در ادامه مقاومت‌هایی صورت گرفت که با قدرت به وظیفه خود عمل کردم.
وی با بیان این که به قانون پایبند هستم و وابسته به جریان سیاسی هم نیستم، افزود: کسانی که بر مبنای باندهای سیاسی عمل می‌کنند قادر به انجام وظیفه خود نیستند و در این دوره می‌بینیم که تیم مدیریت ارشد استان از جمله استاندار و معاون عمرانی بدون هرگونه وابستگی به ما کمک کردند‌.
وی با تشکراز  شهردار یاسوج و فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی استان که دست به دست هم دادند تا این مشکل برطرف شود، افزود: حقیقتاً مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد، آقای احمدی و به ویژه آقای فیلی که تا این لحظه ای قلمی برای منافع شخصی کسی علی رغمی که گذشتگان این کار را می کردند، نکردند. از دادستان مرکز استان که در خیلی جاها جلوتر از همه ماها حرکت می کنند، تشکر و قدردانی می کنم. خیلی‌ها به ما گفتند کار سختی در پیش دارید. بله واقعاً کار سختی در پیش داشتیم اما من معتقدم با پوشیدن کت و شلوار و پشت میز نشستن نمی تواند مدیریت کرد.
کاظمی با بیان این که قبلا درگیری در ساماندهی وانت‌بارها سر پلیس شکسته می‌شد افزود: اما هر جا مردم ببینند که عدالت رعایت می‌شود همکاری می‌کنند و اگر جایی ببینند که بی‌عدالتی می‌شود ایستادگی می‌کنند.
وی به مکان‌هایی که وانت‌بارهای دستفروش تجمع می‌کردند اشاره کرد و گفت: در جمع‌آوری آن‌ها کمترین هزینه را دادیم و با رمز یا زهرا برای پاکسازی شهر از وانت‌بارها وارد میدان شدیم.
این مسوول با بیان این که این صنف هیچ تعریفی ندارد، خاطرنشان کرد: در خیابان‌های شهر به صورت سوبله و چوبله پارک می‌کردند که برای مردم و عابرین مزاحمت ایجاد می‌شد‌.
کاظمی که بحث میدان میوه و تره‌بار را به جد دنبال می‌کنیم به عاملی که مردم به سوی وانت‌بارها می‌روند اظهار کرد: دلیل اصلی نوسانات نرخ‌ها در شهر یاسوج است.
وی با بیان این که مافیایی هم پشت سر این قضیه است، افزود: گاه یک نفر تا ۱۰ تا سایپا دارد که افرادی را اجیر کرده برای این کار و البته کم فروشی توسط برخی این افراد درشهر یاسوج نیز صورت می‌گیرد و ما خبر هم داریم، ضمن اینکه میوه های بی کیفیتی را هم به فروش می رسانند.
این مسوول با بیان این که برخی دلیل مراجعه به وانت‌بارها را قیمت مناسبت‌تر این وانت‌بارها می‌دانند افزود: این وظیفه صنعت و معدن و تجارت و تعزیرات است که جلوی گران‌فروشی را بگیرند.
وی با بیان این که چنین اقدامی مقطعی نیست، خاطرنشان کرد: تا زمانی که در دفتر امور شهری باشم اجازه نمی‌دهم حقوق شهروندی با این کارها زیر پا گذاشته شود و فقط رضایت مردم را در نظر می‌گیرم و قانون سرلوحه همه کارهاست.
وی به برخی اقدامات سلبی برای جلوگیری از این کار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۴۸ وانت بار در پارکینگ نیروی انتظامی توقیف شده است و شما از این به بعد وانت‌بار میوه‌فروشی را در سطح شهر یاسوج نخواهید داد و اگر کسی دید به او جایزه خواهم داد.
وی با بیان این که شهرداری موظف به ایجاد میدان میوه و تره‌بار است اظهار کرد: بازارچه‌های محلی هم باید در نقاط مختلف شهر راه‌اندازی شود و میدان میوه و تره‌باری پایدار در این شهر راه‌اندازی کنیم.
 


کد مطلب: 404629

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404629/کاظمی-اعتقاد-شفافیت-دارم-پشت-قضیه-وانت-بارها-اجیر-شده-ها-بودند-توقیف-48-وانت-بار-یاسوج-رمز-یازهرا-وانت-بارها-ساماندهی-کردیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1