تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۷
کد مطلب : ۴۰۴۶۱۴
نوروزی می‌داند مبارزه با "تخلفات آبی" در سی‌سخت هزینه دارد؛

ژاندارم اسلامی به ابهام‌های آبکی سی‌سخت پایان داد

۲۲
۰
ژاندارم اسلامی به ابهام‌های آبکی سی‌سخت پایان داد
کبنا ؛شهر سی‌سخت به دلیل موقعیت جغرافیایی، هم آب دارد، هم مکان‌های گردشگری، هم زمین‌های بکر کشاورزی و ... دارد، اما متأسفانه سال‌های نه چندان دور به دلیل سوء مدیریت‌ها آب این سرزمین به گونه‌ای توزیع می‌شد که یکی در فراوانی نعمت آب غوطه‌ور و دیگری هم در بی‌آبی لبش خشکیده بود. اما با انتصاب مدیر جوان آب و فاضلاب شهر سی‌سخت همه کاسه و کوزه‌های زیاده‌خواهان در هم شکست و زیر‌ساخت‌های آب و فاضلاب در این شهر توسعه یاقت. یکی از شهروندان سی‌سخت رو به وحید نوروزی مدیر جدید آب و فاضلاب این شهر کرد و گفت: مثل یک ژاندارم، البته اسلامی نظم خاصی به شهر بخشیدی در حوزه آب.
وحید نوروزی در مدت کوتاه مدیریتش بر آب و فاضلاب سی‌سخت، در چندین حوزه از جمله از سرگیری پروژه تصفیه خانه فاضلاب، نصب شیرهای فشار شکن و کاهش محسوس شکستگی‌ها، حرف برای گفتن دارد اما بدون شک رویکرد مبارزه بدون اغماض با پدیده آب‌های پشت کنتوری و تخلفات حوزه آب، بیش از هرچیزی مدیریت او را متفاوت و البته پرهزینه کرده است.
 وحید نوروزی، مدیر جوان و 32 ساله‌ای است که حدود 2 سالی است که با اعتماد سید علی لدنی‌نژاد، مدیر آب و فاضلاب شهری سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد شد.
کم‌آبی و اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب آن هم در شهر توریستی و گردشگری سی‌سخت دو دغدغه اصلی این مدیر جوان در ابتدای شروع به کار در این مسئولیت سنگین بود؛ مسئولیتی که برای جبران کم‌آبی‌ها راهی جز مبارزه با پدیده نامیمون "آب‌های پشت کنتوری" و مشترکین بدون کنتور نبود.
نوروزی بدون شک می‌دانست این راهی را که شروع کرده است، مخالفان سرسختی دارد و حاشیه‌سازی‌های زیادی هم برای او به وجود خواهد آمد اما سیاست مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها نوروزی بلکه بیشتر مدیر شهرستانی‌اش را همراه کرد به طوری که 23 هزار تخلف عمده در این مدت در مناطق مختلف این استان شناسایی شدند و با حمایت قاطع دستگاه قضایی راه مبارزه با این "آب دزدی‌ها" هموار شد تا بلکه آب به همه مردم برسد.
نوروزی وقتی مدیر آبفای شهری سی‌سخت شد، در ادامه این سیاست راهگشای سید علی لدنی و همکارانش، آنگونه که خودش می‌گوید، پیمایش خانه به خانه را با تکریم مردم آغاز کرد و در پایش 70 درصد مشترکین شهر سی‌سخت، بیش از 500 تخلف عمده از جمله شیرهای پشت کنتور، عدم نصب کنتور و آب‌گیری از ملک همسایه را شناسایی و برای طی مراحل قضایی، تشکیل پرونده داد.
این تخلفات بدون آبیاری باغات با آب شرب در منطقه "بندان" سی‌سخت بوده است.
برای همین ورود جدی به بحث تخلفات بود که نوروزی با مقاومت‌ها و حاشیه‌های زیادی مواجه شد و افرادی تلاش کردند که این مدیریت جوان و غیر بومی را بدون دستاورد خاصی از سی‌سخت بدرقه کنند.
ایستادگی در مقابل تخلفات آبی در این روزهای کم‌آبی آن هم در حالی که برخی افراد معتقد هستند، آب چشمه‌های پدری‌امان بوده و نمی‌خواهیم پول دهیم و کنتورگذاری کنیم، بدون شک بدون هزینه نخواهد بود.
شیب بسیار تند شهر سی‌سخت در دامنه رشته‌کوه‌های دنا، و فشار بسیار زیاد آب در شبکه توزیع آب این شهر دغدغه دیگر وحید نوروزی بود چرا که این ویژگی موجب می‌شد تا شکستگی‌ها در این شهر بسیار زیاد باشد.
موضوعی که نوروزی در مورد آن می‌گوید که وقتی به سی‌سخت آمدم، اولویت اصلی مردم در خواسته‌هایشان، همین بحث شکستگی بود.
بر همین اساس او در همان ابتدای امر، برای این رفع معضل پروژه‌ای را تحت عنوان نصب شیرهای فشارکن در پنج نقطه از شهر را با رایزنی تخصیص اعتبار، تعریف کرد تا با تکمیل آنها بتواند فشار آب را کنترل و شکستگی‌ها را کاهش دهد.
پروژه‌ای که در کنار تلاش‌های مأمورین این شرکت برای ترمیم شکستگی‌ها موفق بوده و اکنون بر اساس آمار رسمی آب و فاضلاب، شهر سی‌سخت علی‌رغم شیب تند و فشار قوی آب اما کمترین شکستگی‌ها را دارد.
نوروزی در این زمینه می‌گوید: مردم در ابتدای مسئولیتم مهم‌ترین چیزی که از ما مطالبه می‌کردند، رفع شکستگی‌ها بود اما اکنون اگر یک شکستگی در جایی از شهر پیدا شود، برخی افراد آنگونه که گویا یک زیرخاکی پیدا کردند، آن را در بوق و کرنا می‌کنند و از آن کلیپ تهیه می‌کنند.
شکستگی در شبکه انتقال و توزیع آب، امری اجتناب‌ناپذیر است اما یک مورد هم برای ما زیاد است و تلاش شبانه‌روزی ما این است که رضایت مردم حاصل شود.
نوروزی، امروز در یک نشست خبری به این موارد اشاره کرد و برخی از مهم‌ترین اقدامات در مدت کوتاه مدیریتش را تشریح کرد.
اجرای یک کیلومتر شبکه جدید توزیع آب، تعویض شیر فلکه‌های فرسوده، مناسب‌سازی منهول‌های آب و در دست اجرا بودن احداث یک و نیم کیلومتر شبکه توزیع آب از دیگر مواردی بود که نوروزی به آن‌ها اشاره کرد اما مهم‌ترین اقدامی که در مورد آن سخن گفت مربوط به رفع معضل چند ساله احداث تصفیه‌خانه فاضلاب سی‌سخت بود که معارضات متعدد و ترس برخی مردم از بوی آن، سال‌ها تکمیل این پروژه را به تعویق انداخته بود.
نوروزی با استفاده از ارتباطات اجتماعی‌اش توانست در این مدت به مردم نزدیک‌تر شود و به آن‌ها اطمینان دهد که شرکت آب و فاضلاب اگر هزینه‌های میلیاردی دراین پروژه انجام می‌دهد، صرفاً به دنبال خدمت به مردم و جلب رضایت آنان است و هرگز نمی‌خواهد این همه هزینه و زحمت را متقبل شود و بعد هم مردم از این خدمت سودی نبرند و ناراضی باشند.
نوروزی در این زمینه می‌گوید: حقیقتاً مردم ناراضی بودند و ما نیز به دغدغه آنان احترام گذاشتیم و با نظرات کارشناسی 2 شرکت مشاوره مختلف، مطمئن شدیم که بهترین مکان تصفیه خانه فاضلاب در همین مکان فعلی در پایین دست شهر است.
به اتفاق اعضای شورای شهر به اصفهان و چند نقطه از کشور رفتیم که این مدل تصفیه خانه اجرا شده و هیچ نگرانی از بابت بوی آن وجود ندارد به طوری که در اصفهان این نوع تصفیه خانه حتی در حیاط خانه‌های مجتمع مسکن مهر نیز احداث شده است.
ما حتی برای اطمینان بیشتر، یک سوله هم برای این تصفیه خانه طراحی کردیم که پکیج لجن فعال هوادهی گسترده در درون این سوله قرار گیرد.
او گفت در مجموع هم مردم و هم اعضای شورای شهر با ما همراه شدند و اکنون خود سازه تصفیه خانه فاضلاب بیش از 86 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و خطوط انتقال و شبکه آن نیز در حال اجرا است.
وی گفت که بیش از 600 انشعاب فاضلاب با استقبال خوب مردم و 15 کیلومتر شبکه کار شده است و چهار پیمانکار به صورت همزمان در حال کار هستند.
وی اظهار کرد که این پکیج از نوع لجن فعال هوادهی گسترده با ظرفیت 1200 متر مکعب در شبانه‌روز است.


نوروزی پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سی‌سخت را 86 درصد اعلام کرد که در این بین تنها دیوارچینی و محوطه‌سازی و سوله باقی مانده و اعتبار اولیه طرح بزرگ آب و فاضلاب 4 میلیارد تومان بوده که از سال 96 و آذرماه آن سال آغاز شده است.
وی با بیان این که برای هر انشعاب خانگی فاضلاب یک میلیون و 189 تومان از مردم دریافت شده است اظهار کرد: به دلیل وقفه‌ای که در کار ساخت پروژه ایجاد شد و به دستور مدیرعامل آبفای استان این مبلغ به صورت قسطی از مشترکین دریافت می‌شود.

نوروزی فاز اول اشتراک فاضلاب شهر سی‌سخت را 1000 مشترک اعلام کرد و گفت: مشاور باید بقیه طرح را تعریف کند تا فاز دوم آن اجرایی شود هر چند که سیاست وزارت نیرو چنین است که در هر منطقه در آینده از پکیج‌‌های کوچک استفاده شود.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال خبرنگاران که از پساب فاضلاب شهر سی‌سخت چه استفاده‌ای خواهید کرد و آیا شهرداری با داشتن چندین و چند پارک کوچک و بزرگ از این پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کند؟ اظهار کرد: شهرداری پیشنهاد ما را نپذیرفت!.
مدیر آب و فاضلاب شهری سی‌سخت مرکز شهرستان دنا با بیان این که تنها منبع آب شرب شهر سی‌سخت چشمه میشی است افزود: در حال حاضر نیت ما این است که با توجه به وضعیت خشکسالی در کشور و در استان این آب به دست کشاورزان و باغداران برسد و پیشنهاد دادیم که پساب به دشتک سی‌سخت منتقل شود و برای چگونگی انتقال و استفاده از این آب جهاد کشاورزی مسؤولیت را بر عهده گرفته است.

پایان ابهام‌های آبکی در سی‌سخت
نوروزی با اشاره به تعداد مشترکین آب در شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا اظهار کرد: در این شهر تعداد 3500 مشترک اعم از خانگی و اداری داریم.
 مدیر آب و فاضلاب شهری سی‌سخت به اقدام جدید این اداره برای اجرای طرح قرائت آنلاین کنتورهای آب در این شهر خبر داد و گفت: این کار قبلا به صورت دستی بود که اکنون با خرید دستگاه‌های مورد نیاز مامور ما با حضور در منازل و قرار دادن دستگاه نزد کنتور در حضور مشترکین فیش آب را صادر می‌کند.
وی با بیان این که این گونه مردم با اطمینان خاطر بیشتری آب‌بهای خود را پرداخت می‌کنند و دیگر شک و شبهه‌ای برای پرداخت فیش آب خود ندارند تصریح کرد: دستگاه به صورت خودکار عکس می‌گیرد و بلافاصله وارد قسمت مشترکین اداره ما می‌شود که علاوه بر اطمینان خاطر مشترکین در بسیاری از زمینه‌های دیگر از جمله وقت نیز مقرون به صرفه خواهد بود.
وی این اقدام را پایانی برای هرگونه شک و شبهه در زمینه صدور فیش آب دانست و گفت: قبلا اگر کسی ادعا داشت که خرابی کنتور نداشته و در فیش خرابی کنتور ثبت می‌شد و یا این که تخلفی دیگر داشت و یا اگر شیر پشت کنتور نصب بود به وسیله این دستگاه و صدور فیش آنلاین دیگر ابهامی از هر جهت باقی نخواهد ماند.
نوروزی در پایان تأکید کرد که شرکت آب و فاضلاب سی‌سخت یک شرکت خصوصی نیست که به فکر درآمد و تأمین منافع خود باشد بلکه یک شرکت خدمات‌رسان است که هر متر مکعب آب را با 30 درصد قیمت واقعی آن به مردم می‌فروشد و بقیه آن را از جیب دولت هزینه می‌کند لذا همه هدف ما خدمت به مردم است.
نوروزی گفت: شک نداریم که مردم قدردان زحمات و خدمات مسئولان هستند و اجازه نمی‌دهند برخی به اسم مردم، مدیران را اسیر حواشی و موانع کارشکنانه کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
الان دوسال هست که در سی سخت هر محفل و کوچه گروهی میری فقط دو کلمه هست نوروزی،آبفاضلاب
یعنی بخدا دیگه دیونه شدیم ولی واقعا خیلی کار میکنه
حالا جالب اینجاس با پنج شیش نفر که سه نفر سن بالا در حال بازنشستگی هست این کارها رو میکنه
مطلع
Iran, Islamic Republic of
ایشان از منتصبین و مدیران حاج زارع می باشند.
Iran, Islamic Republic of
ایشون عموزاده آقای نوروزی رییس برنامه و بئدجه استان هست و هیچ ارتباطی با زارع نداره در ضمن ایشان یک نیروی جزعی در آب و فاضلاب روستایی بود که لدنی اوردش اینجا و پست بهش داد
ویژه
Iran, Islamic Republic of
این متن غیر.چیز دیگری نیست.
چرا به فیشهای نجومی سی سخت اشاره نکردین که از سال گذشته تا الان بیش از پنج برابر شده؟ اصلا آب و فاضلاب شهری سی سخت مگه تو این چند سال چند بار اومدن کنتورها رو بخونن؟
وضعیت شکستگی های لوله های آب شرب سی سخت چندین ساله که به حال خود رها شده. چرا باید این همه شکستگی لوله ی آب شرب در سطح شهر داشته باشیم.
سید دست افکن بانک ملت
Iran, Islamic Republic of
درود و صد درودبه تهیه کننده متن که به دوراز تعصبات وجناح بازی قلم راستین به دست گرفته وحقانیت رابیان میکند....باتشکرازمدیرکل فعال و مردمی و متخصص آبفا استان ورئیس شورای وزیران استان جناب آقای مهندس لدنی نژاد وتبریک به مدیریت جوان وپرکاراداره آبفا سی سخت...مهندس لدنی نژادمدیری درسطح ملی وموردقبول دولت مردان استان ومردم استان میباشد
ویژه
Iran, Islamic Republic of
لوله کشی آب شرب شهر سی سخت بیش از چهار دهه پیش، توسط خود مردم سی سخت انجام شد و متأسفانه بعداً اومدن کنتور نصب کردند.
فقط در توسعه ی شهر و رفع بعضی عیوب دولت مقدار خیلی جزئی کار کرده، وگرنه مسیر اصلی انتقال آب توسط مردم و با هزینه مردم انجام گرفت.
45
Iran, Islamic Republic of
نوروزی از ضعیف ترین همکاران ما در شهرداری یاسوج بود و اینکه الان رسانه ها دارن ایشان را بزرگ می کنند کاسه ای پشت نیم کاسه هست
متعهد
Europe
همین جناب نوروزی بفرمایند که آبفای سی سخت ،چه هزینه ای بابت آب اشامیدنی سی سخت متحمل شده ،،ایا نه اینست که آب خدادادی چشمه،با لوله هایی که مردم همین شهر خودشون هزینشو دادن،بدون ی ذره تصفیه به خونه های مردم میاد،،ایا باید قیمت آب چشمه میشی با اب تهران که از دهها صافی رد میشه یکی باشه،،،آقای نوروزی شما لطف کن شکستگی های گسترده در سطح شهر رو تعمیر بفرما،،،،ضمنا واژه صرفه جویی آب در سی سخت بیهوده و بی معنیه...روان آبه،،،،استفاده نشه،،سراز خلیج در میاره
نا امید
Iran, Islamic Republic of
((((نوروزی در این زمینه می‌گوید: مردم در ابتدای مسئولیتم مهم‌ترین چیزی که از ما مطالبه می‌کردند، رفع شکستگی‌ها بود اما اکنون اگر یک شکستگی در جایی از شهر پیدا شود، برخی افراد آنگونه که گویا یک زیرخاکی پیدا کردند، آن را در بوق و کرنا می‌کنند و از آن کلیپ تهیه می‌کنند.))))آقای مدیر جوان و جویای نام همین الان قدم رنجه بفرما و توی شهر عبوری بفرما تا حداقل 5 مورد شکستگی که دو سال تمام رها شده ببینی .نیازی به فلزیاب هم نیست زیرخاکی پیدا کنیم.جوی آب وسط آسفالت پیداست.فعلا. گرامتوندر مصدر کار از هر دم خروسی قوی تره.کبنای محترم اگر برای خدا و مردم مینویسی درج کن.
Iran, Islamic Republic of
فعلا خسارت .لاستیک ماشینشو پاره کرد بده تا بعد رسیدگی بشه.مدیر خیلی جوان
Iran, Islamic Republic of
بیش از اندازه . و تمدن مردم بازی می شود از دست مدیران نا پخته و.......................
دنا
Iran, Islamic Republic of
ایشان از بستگان آقای تاجگردون و لدنی نژاد هستند اصلا به فکر مردم نیستند وشکستگی های متعدد در شهر امان مردم را بریده است
از یاسوج
Iran, Islamic Republic of
خودش کرد
100
Iran, Islamic Republic of
کاش توی منطقه کاکان هم این شیرهای پشت کنتوری وآب فروشی جمع میشد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسد این اتهامات که نوشتید در مورد مردم سی سخت ( حوزه با فرهنگ استان) کاملا در مورد خ.. ه ایشون صدق میکند و بنویسید. خیلی بهتر هست.
گشتاسب
Iran, Islamic Republic of
مديريت جوان ايده نو براي بحرانهاي مملكتي كارامدترين
راهكار
خسته نباشي مهندس
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید خدمت مهندس جوان و پرتلاش و خستگی ناپذیر وبالیاقت
دنای سرفراز
Iran, Islamic Republic of
شهر سی سخت با مردمانی با فرهنگ با نخبگانی ملی و بین المللی سرآمد کشور است و همه راه و رسم زندگی سالم را از مردمان این شهر یاد گرفته اند نه اینکه الان نوروزی بیاید برای خوشنامی و کتمان ضعف های خود بیاید. را به مردم اصیل وارد کند اگر صداقت دارد به شکستگی های متعدد در شهر رسیدگی کند که اخیراٌ در خیابان امیر کبیر سیلی از شکستگی اداره تامین اجتماعی شهر سی سخت را با خود برد و رسانه ای شد .
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
اقای نوروزی ممکن است بگید تحصیلاتتون چیه و. مدیر شدید
حق
Iran, Islamic Republic of
چرا نظرات همه مردم منعکس نمی شود تا کی سانسور خبری
مطلع
Iran, Islamic Republic of
نوروزی نیروی ضعیف وپسرعموی نوروزی رییس برنامه وبودجه وشغ.ه لدنی باتاجگردون ونوروزی رییس شد.جانم زیاد برطبل نکوبید کبنای محترم چشم از حقایق نبند
ر.د
Iran, Islamic Republic of
باتشکرازاین مدیرجوان اگه چندتامدیراینجوری قاطعانه برخوردمیکردن وضعیت امروزمملکت اینجوری نبودبنده هم تشکرمیکنم ازاین مدیرپرتلاش وجوان
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1