تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۷
کد مطلب : ۴۰۴۶۱۱
کبنا گزارش می‌دهد

سالن‌های دانشگاه به سیرک داده می‌شوند به دانشجویان نه؟ / کارشکنی مسئولان دانشگاهی هم مانع دانشجویان نشد/ عبدالملکی: جریان نفوذ اجازه نمی دهد حرف اقتصاد مقاومتی به گوش مردم برسد + تصاویر

۱
۰
سالن‌های دانشگاه به سیرک داده می‌شوند به دانشجویان نه؟ / کارشکنی مسئولان دانشگاهی هم مانع دانشجویان نشد/ عبدالملکی: جریان نفوذ اجازه نمی دهد حرف اقتصاد مقاومتی به گوش مردم برسد + تصاویر
کبنا ؛دانشجویی رشته پزشکی دانشگاه یاسوج با انتقاد از رفتارهای دوگانه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: متاسفانه سالن‌های آمفی تئاتر و غیره دانشگاه و سرویس‌های دانشگاه در اختیار همه قرار می‌گیرد ولی به ما دانشجویان که می‌رسد نه خبری از سالن است و نه از سرویس.
به گزارش کبنا، همایش انقلابیون جوان روز گذشته در سالن سینما انقلاب یاسوج برگزار شد که حواشی متعددی نیز به همراه داشت، از جمله این حواشی می‌توان به ایجاد منع خروج دانشجویان از خوبگاه، در اختیار نگذاشتن سرویس ایاب و ذهاب به دانشجویان، ممانعت از اجرای همایش در سالن دانشگاه‌ها، حرکت دانشجویان با پای پیاده و طی مسافت طولانی از خوابگاه‌ها تا سالن همایش و ... اشاره کرد.
دانشجویان که به این رفتار مدیران و مسئولان دانشگاه اعتراض داشتند، نماینده خود را پشت تریبون فرستاند تا صحبت‌هایشان را به گوش مسئولان برساند، همچنین در پایان از طرف دانشجویان به مسئولان و مدیران کشوری رب گوجه‌ای به پاس خدماتشان و همچنین وضعیت اقتصادی موجود اهدا شد.
محمدرضا کرمی دانشجوی رشته پزشکی به نمایندگی از دانشجویان خطاب به مسئولین شهرستان و استان گفت: رفتارهای دوگانه در دانشگاه باعث شد تا اگر فردا روز مجبور شدیم به دلیل عدم اجازه دانشگاه‌ها، چنین همایشی را در فضای باز برگزار کنیم از ما مجوز نخواهید.
وی افزود: دانشجویان حاضر در این نشست، دانشجویان دانشگاه‌های همین شهر یاسوج هستند، نه از آسمان فرود امده اند و نه از اعماق زمین امده اند، اما با پای پیاده امده اند و یا برخی خودشان از پول جیبشان و شهریه‌شان دربست کرده‌اند..
دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: مدیران محترم دانشگاها اجازه نمی‌دهند نظیر چنین همایش‌های دانشجویی به صورت تجمیعی در سالن‌های دانشگاه‌ها که خانه خود دانشجوهاست برگزار شود. و سالن‌های دانشگاهی در اختیار هر برنامه‌ای به غیر از برنامه‌های دانشجویی قرار می‌گیرد.
 وی اظهارکرد: الان من نوعی اگر بروم برای محوز تودیع و معارفه‌های ادارات، همایش‌های سیاسی احزاب، همایش‌های دولتی و همایش‌های تجاری و .... به راحتی مجوز حضور به دست می‌آید.
 کرمی اظهار کرد: اما اگر دانشجویان خصوصاً بچه‌های بسیج دانشجویی که چندین سال است دانشگاه‌ها اجازه‌ی برگزاری همایش عمومی را در سالن‌های دانشگاهی به آنان نمی‌دهند و یا ابتدا موافقت می‌کند و چند ساعت و یا حتی چنددقیقه مانده به اجرا، برنامه را به بهانه‌های واهی کنسل می‌کنند.
 وی تاکیدکرد: مانع دیگر دانشگاه، به دانشجویان خوابگاهی اجازه حضور در چنین برنامه‌هایی را نمی‌دهند، اما می‌بینیم که به را اجرای برنامه‌های سیرک و .... خود دانشگاه دانشجویان را به این برنامه‌ها هدایت می‌کنند.
این دانشجوی کهگیلویه وبویراحمدی گفت: مانع دیگر، اجازه نمی‌دهند برای شرکت در این برنامه‌ها از سرویس‌های دانشگاه استفاده شود این درحالی است که ما به عینه شاهد هستیم که وقتی برنامه‌ای مطابق میل مدیران دانشگاه باشد، همه چیز فراهم است و همه قشرها و حتی مسئولین شاخه‌های احزاب و قشرهای غیردانشگاهی به راحتی حضور دارند، ما این جا مجبوریم هزینه سینما را پرداخت نماییم، هزینه سرویس ایاب و ذهاب را پرداخت نماییم تا به برنامه‌ای بیایم که برای جامعه و شهرمان مفید است.
 وی در ادامه خاطر نشان کرد: مسئولین استانی و شهرستانی اگر فردایی ما مجبور شدیم این همایش را در فضای باز برگزار نماییم توقع مجوز از ما نداشته باشند، این دانشجویان آیا حق استفاده از سالن‌های دانشگاه‌ها را ندارند؟

بنا بر این گزارش، این همایش در شرایطی برگزار شد که دانشگاه‌ها با کارشکنی‌های خود از جمله امتناع از برگزاری این همایش در سالن‌های دانشگاهی و همچنین در اختیار گذاشتن سرویس برای ایاب و ذهاب قصد داشتند مانع از حضور دانشجویان در این همایش شوند اما دانشجویان با هزینه شخصی و یا با پای پیاده خود را به سالن جلسه رساندند تا همایش باشکوهی برگزار شود.
عبدالملکی در این همایش گفت: در سال ۹۷ با شدیدترین جنگ اقتصادی مواجه هستیم و همین گرانی رب گوجه فرنگی و بقیه مسایل از جمله آن است، راه حل ما اقتصاد مقاومتی است، تفکری در کشور حاکم شده که به دنبال راه حل در خارج از کشورش می‌گردد.
وی گفت: برخی مسوولان اقتصاد مذاکراتی را مطرح می‌گردند ولی اقتصاد مقاومتی را نه، که دو دیدگاه پشت این جریان است، برخی تصور می‌کنند با مذاکره این مشکلات حل می‌شود این غلط است، برجام و اف ای تی اف این‌ها همه غلط بودند و بدانید که هیچ کدام جواب نخواهد داد.
دکتر عبدالملکی عنوان کرد: چرا با مذاکره حل نمی‌شود چون مشکل ما با آمریکا عمیق‌تر است و به تمدن‌ها بر می‌گردد، و این دو تمدن چندین قرن است که با هم درگیر هستند، در دوره رونسانس تمدن‌های اسلامی افول کرد، انقلاب اسلامی دایه دار این تمدن است و آمریکا نمی‌خواهد تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد، اگر شکل بگیرد اروپا و آمریکا منزوی می‌شود و فقیر می‌شوند مثل افغانستان و پاکستان می‌شوند به این دلیل است که این موضوع با مذاکره حل نمی‌شود.
وی افزود: چرا آن‌ها روی اقتصاد دست گذاشتند، چون مطالعات تمدنی انجام دادند، در حوزه فرهنگ و علم انقلاب حرکت‌های بزرگی انجام داده اما حرکت جدی در بحث اقتصاد نداشتیم، غربی‌ها دارند با سنجیدن ظرفیت‌های اقتصادی ایران از جمله کشاورزی، نفت و گاز و از طرف دیگر بخش دانش بنیان قوی داریم که یک میلیون نفر نخبه داریم، اگر از ۵ درصد ظرفیت نخبگان درست استفاده کنیم می‌توانیم تولیدات ۵ برابری کنونی در بخش دانش بنیان داشته باشیم.
عبدالملکی بیان کرد: اگر درست استفاده کنیم می‌توانیم جزو دانش‌های نو ظهور دنیا باشیم می‌توانیم با ۴۵ هزار میلیارد دلار به تولید ملی برسیم و شدنی است و کشور دوم جهان در بحث اقتصاد شویم، ایران می‌تواند دومین قدرت اقتصادی جهان شود اما کار سختی است، آمریکا می‌گوید به لحاظ تمدنی ایران فقط یک قدرت بزرگ اقتصادی را کم دارد، نباید بگذاریم پایه‌های اقتصادی ایران شکل بگیرد از یک جنگ تمدنی به جنگ اقتصادی رسیدند می‌خواهند اقتصاد ما را فلج کنند، با تحریم نمی‌توانند اقتصاد ما را فلج کنند ما یک تحریم خارجی داریم اما عدد قابل ملاحضه ای نیست باید به تحریم‌های داخلی توجه کنیم، اگر تحریم‌های داخلی از بین ببرد خارجی‌ها تحریم خودشان را بر می‌دارند.
وی افزود: تحریم‌ها از سال ۸۹ تاکنون به شدت انجام شده است اسمش را تحریم‌های فلج کننده گذاشتند و می‌خواستند مردم پشت انقلاب را خالی کنند، آن‌ها می‌خواهند نگذارند ایران به تمدن نوین اسلامی برسد مانند کشتی که به سمت یک جزیره می‌رود و می‌خواهند موتور کشتی را از کار بیندازند اما اگر موتور نداشته باشد هزاران پاروزن دارد که این پاروزن‌ها را تحریم کنند باعث تغییر جهت کشتی به سمتی دیگر شوند.
عبدالملکی ادامه داد: اقتصاددان‌های غربی معتقدند تحریم‌ها اقتصاد ایران را فلج نمی‌کند چون اول مردم را دارد و بعد اقتصاد نوین دارد، اینجا بود که تحریم‌های داخلی را مطرح کردند، اقتصاد ایران پهلوان است و تحریم‌ها مانند بچه‌ای است که چاقو در دست دارد اما این پهلوان بیمار است و بر روی تحریم نفت و بانک دست گذاشتند، تحریم‌ها ۲۰ درصد داستان است.
وی افزود: ما تحریم داخلی داریم و جدی است و بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است، تا صد سال دیگر هم نمی‌توانند ایران را از بین ببرند اما مردم اذیت شده‌اند ۷۰ درصد مردم ما زندگی‌شان با چالش مواجه است، برخی‌ها می گویند مذاکره کنیم، راه دوم این است که تحریم داخلی نداشته باشیم، این تحریم‌های خارجی برای آمریکا پر هزینه است اینجاست که اقتصاد مقاومتی معنا پیدا می‌کند، اگر این تحریم داخلی برداشته شود خارجی نیز برداشته می‌شود، اما چگونه برداشته شود؛ اول باید فرهنگ مصرف و تولید، فرهنگ بازار، فرهنگ مسئولان بانکی، فرهنگ بانک‌ها باید درست شود بخشی دیگر نیز نظام بانکی و دستگاه‌های حمایتی و سایرین است که باید اصلاح شود.
این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: چرا انجام نمی‌دهیم؛ چون برخی‌ها می‌خواهند این اتفاق نیفتد جریان نفوذ نشسته است نمی‌گذارد حتی حرف درست اقتصاد مقاومتی به گوش مردم برسد؛ مشکلاتی در سال 97 داریم، اول اینکه تورم است همه چیز گران شد و از آنجایی شروع شد که دلار افزایش یافت، بازار طلا، بورس و خودرو حبابی شد، قیمت‌ها بالا رفت به تبع اینها سایر بازارها نیز رشد کرد تورم وارداتی ایجاد شد.
 
 



 
نام شما

آدرس ايميل شما

نانا
Iran, Islamic Republic of
همایش انقلابیون جوان روز گذشته در سالن سینما انقلاب یاسوج برگزار شد ............ چقدر بد خبر زدی حداقل می نوشتی با حضور فلانی ... حالا من نوعی بگم عبدالملکی کیه که تو از اول اومدی نوشتی عبدالملکی در این همایش گفت...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1