کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بر اثر بارندگی دیوارهای حفاظ جانبی؛

چهار ماه بعد از افتتاح پل سوم بشار یاسوج تخریب شد (+فیلم و عکس)

26 آبان 1397 ساعت 21:35

بخشی از دیوارهای حفاظ جانبی پل سوم بشار یاسوج تخریب شد. هر لحظه ممکن است که زیر بخشی از این پل خالی و جان انسان‌های بی‌گناهی را به خطر بیندازد.


https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000404/nf00404606-1.mp4
فیلمی در فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شده که در آن فیلم بخشی از دیوارهای محافظ پل سوم بشار یاسوج تخریب شده است. بنابر این گزارش، روز یکشنبه 27 خردادماه 97 با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده بویراحمد و دنا، فرماندار بویراحمد، معاون عمرانی استاندار، معاون سیاسی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی وشهرستانی فاز اول این پروژه افتتاح شد.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آن روز اینگونه بیان کرد: برای کسانی که خودشان را در گذشته متوقف می‌کنند، متاسفم، باید کاستی‌ها را برطرف کرده و از همه توان خود برای توسعه استان استفاده کنیم. نباید در گذشته متوقف شویم و تلاش برای حرکت به جلو با نگاه به امروز و برنامه ریزی برای آینده برای ایجاد فردایی بهتر برای مردم تاکید است.
وی با بیان اینکه یاسوج مرکز سیاسی استان است و نباید در بن بست باشد، افزود: این شهر در درون خود نباید محصور باشد که اکنون با افتتاح پل سوم شاهد اقدامات اساسی هستیم و عملیات ساخت پل چهارم بشار هم در وضعیت خوبی قرار دارد. همچنین با اقدامات انجام گرفته و پیشرفت پروژه، به زودی شاهد جهش در تکمیل پل چهارم بشار خواهیم بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از هدفگذاری برای ایجاد پل پنجم بشار خبر داد و افزود: عملیات اجرایی پل پنجم بشار بعد از تامین منابع پایدار عملیاتی می‌شود تا سرنوشتی مانند پل سوم پیدا نکند.
تفریح شبانه استاندار پایان یافت
وی با بیان اینکه تفریح شبانه من در شهر یاسوج بازدید از روند ساخت این پل بود تصریح کرد: چون به مردم قول داده بودیم با همه توان در این پروژه کار کردیم و اکنون فاز اول آن به بهره‌برداری رسید و آن را تقدیم قلب‌های مهربان این مردم می‌کنیم.
وی افزود: توسعه ظرفیت‌های زیرساختی شهر یاسوج به رفع گره‌های ترافیکی این شهر کمک می‌کند، لذا تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل، توسعه مسیر ورودی‌ها و خروجی‌های شهر یاسوج ضروری است.
استاندار با تاکید بر اینکه شهر یاسوج به عنوان مرکز و پیشانی فرهنگی استان است، بیان داشت: باید فضا و برنامه ریزی متناسبی برای توسعه این شهر داشته باشیم که تحقق این مهم، عزم شهروندان، مدیران و مسئولین را طلب می‌کند.
احمدی با اشاره به افتتاح پل سوم بشار خاطرنشان کرد: ما مسئولان وظیفه داریم که توسعه ظرفیت‌ها را میسر کنیم تا در آینده افتتاح چنین پروژه‌هایی را داشته باشیم.
احمدی اعمال برنامه ریزی کارشناسی شده با عزم جدی برای تحقق سایر پروژه‌ها را ضروری دانست و افزود: تلاش می‌شود که باند دوم پروژه نیز عملیاتی و پروژه تکمیل شود.
وی کنایه‌ای هم زد و گفت: کار را آن کرد که تمام کرد و سعی می‌کنیم که در سریعترین زمان فاز دوم پل سوم بشار یاسوج نیز به اتمام برسد.
بنا بر این گزارش، پل سوم بشار یاسوج در یک لاین افتتاح شد و قرار بود به سرعت لاین بعدی آن نیز مورد افتتاح قرار گیرد حالا با گذشت حدود ۵ ماه از افتتاح  و در اثر بارندگی های اخیر دچار ریزش حفاظ های جانبی شده است و نشان می دهد که این پل که ۱۵ سال در دست ساخت بود، چقدر ناایمن است.
لاین برگشت پل سوم بشار نیز هنوز ساخته نشده است و درخصوص ایمنی راه‌های منتهی به این پل نیز اقدامات جدی انجام نشده است با این حال این پل نیمه کاره چالش جدی دیگری درست کرده و آن ریزش بخش هایی از پل در اثر بارندگی است.

به گزارش کبنا، نسهتن مقدم شهردار یاسوج و هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج، کیوان آشنا، فرشید احمدی‌کیش، محمدرحیم دهراب‌پور و مسعود خوبانی در این جلسه حضور نداشتند و فرشاد نگین تاجی و علی اکبری‌تبار دو تن از اعضای شورای شهر یاسوج بودند که به این آئین آمدند که علی اکبری‌تبار هنگام شروع سخنرانی استاندار محل پروژه را ترک کرد، بعضی‌ها بیان می‌کردند که آنها از برخی مسائل نگران هستند و قهر کرده‌اند، مجری برنامه وقتی دید کسی از شهرداری یاسوج نامی نمی‌برد، گفت: انصافاً باید از شهرداری و شورای شهر یاسوج که تلاش‌های زیادی برای اتمام این پروژه انجام دادند، تشکر کرد.
 

افتتاح پل سوم بشار یاسوج بعد از 15 سال
 


کد مطلب: 404606

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404606/چهار-ماه-بعد-افتتاح-پل-سوم-بشار-یاسوج-تخریب-فیلم-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1