کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آزادی ۴۰ زندانی جرائم غیرعمد در کهگیلویه و بویراحمد

26 آبان 1397 ساعت 18:28

40 زندانی جرائم غیرعمد استان کهگیلویه وبویراحمد در سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) آزاد شدند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلام‌‌رضا مزارعی امروز در آیین آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، گفت: مسئولان با آزادی این افراد و یا اعطای مرخصی‌های بلندمدت و مهلت کافی به آنان درزمینهٔ رفع مشکلات اقتصاد خانواده و پیشگیری و کاهش آسیب‌های احتمالی تلاش کنند.  
مزارعی بابیان اینکه همه تلاشمان را برای کاهش جمعیت کیفری زندان بکار خواهیم بست، افزود: با پرداخت تسهیلات به زندانیان سعی می‌شود مشکلات محکومان مالی کاهش یابد.
وی ادامه داد: مهم‌ترین منابع کمک به زندانیان جرائم غیر عمد این استان شامل کمک‌های افراد نیکوکار، شرکت‌های بیمه‌ای، منابع در ستاد دیه، گذشت طلبکاران، بانک‌های عامل و نهاد‌های حمایتی ازجمله کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان در این آیین نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۰ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند که بدهی ۸۵ نفر از آنان از محل جمع‌آوری کمک خیران در برنامه ماه‌عسل و بقیه از محل کمک‌هایی ستاد دیه به استان پرداخت شد.
اسماعیل جمیاری با اشاره به اینکه میزان بدهی ۴۰ زندانی جرائم غیر عمد ۹ میلیارد تومان بوده است افزود: از این مقدار ۵۲۰ میلیون تومان آن از محل کمک‌های برنامه ماه‌عسل، ۳۶۰ میلیون آورده زندانیان و مابقی در کمیته صلح و سازش از شاکیان آنان جلب رضایت شد.
وی گفت: ۶۰۰ نفر از زندانیان بدهکار مالی استان محکومیت آن‌ها به‌واسطه جرائم غیر عمد است.


کد مطلب: 404602

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404602/آزادی-۴۰-زندانی-جرائم-غیرعمد-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1