تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۴۰۴۵۹۱
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج

مخالفت رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان با تحریم و هرگونه اختلال در تجارت جهانی

۳
۰
مخالفت رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان با تحریم و هرگونه اختلال در تجارت جهانی
کبنا ؛جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج و رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و اسلواکی در این نشست به روند رو به رشد روابط دو کشور در سالهای اخیر و در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: سفرهای مقامات عالی رتبه دو کشور در این سال‌ها امضای چندین سند و یاداشت تفاهم نامه را در پی داشته است. وی افزود: تبادل این هیئت‌ها و امضای اسناد نشان دهنده اراده مقامات عالی دو کشور برای توسعه روابط می‌باشد.
 کیانی پور بیان کرد: ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور بسیار زیاد است ولی به رغم وجود اراده سیاسی و فراهم شدن زمینه‌های حقوقی مورد نیاز، حجم تعاملات تجاری بسیار کمتر از ظرفیت موجود است.
رئیس اتاق یاسوج افزود: البته ظرفیت‌های اسلواکی مورد توجه شرکت‌ها و تجار ایرانی قرار گرفته است و روند حضور و فعالیت آن‌ها در این کشور رو به فزونی است که از آن استقبال می‌کنیم.
رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و اسلواکی ادامه داد: خوشبختانه کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی دو کشور قرار است به زودی در ایران برگزار شود که برای تحرک بخشیدن بیشتر به روابط دو کشور بسیار مؤثر خواهد بود.
کیانی پور بیان داشت: امیدواریم که در جریان برگزاری کمیسیون و حتی قبل از آن راه حل‌هایی برای برخی مشکلات بوجود آمده از جمله مسائل بانکی نیز پیدا شود. مهم‌ترین مانع فعلی توسعه روابط دو کشور مسائل بانکی است که مشکلات جدی را برای فعالین اقتصادی دو کشور ایجاد نموده است.
ایگور یوناس رئیس اتاق بازرگانی براتیسلاوا نیز در این نشست اظهار کرد: در سالهای اخیر چند ین هیئت تجاری را  به کشور ایران اعزام کرده‌ایم، در تمام این سال‌ها نیز روابط تجاری مان را با ایران حفظ کرده‌ایم.
رئیس اتاق بازرگانی براتیسلاوا افزود: بعد از برجام مقامات کشور اسلواکی تلاش زیادی کرده‌اند که سطح مبادلات تجاری را افزایش دهند.
ایگور یوناس تصریح کرد: امروز  شاهد آن هستیم که آمریکا تحریم‌های یک جانبه ای را علیه ایران اعمال کرده است، با این وجود اما اتحادیه اروپا موافق این تحریم‌ها نیست و آماده افزایش مراودات تجاری با ایران می‌باشد.
وی افزود: اروپا به پایبندی ایران به مفاد برجام کاملاً آگاه است و برای همین مصر به گسترش ادامه روابط تجاری خوبمان با ایران هستیم.
عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست اظهار داشت: اتاق براتیسلاوا نقش مهمی را برای انجام مراودات تجاری با کشور ایران داشته است و امیدواریم در آینده هم ارتباطات بیشتری بین اتاق بازرگانی دو کشور برقرار شود.
مولایی افزود: تحریم‌های یک جانبه آمریکاو غیر قانونی و نامشروع است، طرف آمریکایی علی رغم تعهد ایران به مفاد برجام به مقررات بین الملل بی اعتناست.
وی ادامه داد: آمریکا نه تنها ایران را تحریم می‌کند بلکه دیگر کشورها را نیز تحریم می‌کند و از معاملات تجاری با ایران محروم می‌کند. مطمئن هستیم از این دوره عبور خواهیم کرد، و برای روابط تجاری دو طرف چشم انداز روشنی را انتظار داریم.
 
مخالفت رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان با تحریم و هرگونه اختلال در تجارت جهانی
هئیت اقتصادی تجاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج به همراه روسای اتاق‌های بازرگانی چند استان کشورمان و عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین اتریش، روز پنج شنبه ۲۴ آبان ماه با روبرت میهوک، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت اسلواکی ملاقات نموده و تبادل نظر و رایزنی‌های بسیار سازنده ای برای حفظ و توسعه روابط دو کشور داشتند.
روبرت میهوک که همزمان رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان در پاریس نیز می‌باشد، ضمن تاکید بر موضع اصولی این کنفدراسیون در مخالفت با هر نوع تحریمی که در روند عادی تجارت جهانی اختلال ایجاد نماید، بر حمایت مجموعه اتحادیه اروپا و همچنین اسلواکی از توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورمان تاکید نمود.
رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان همچنین از تأسیس کمیته مشترکی در ایران برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور استقبال و بر لزوم تأسیس سازوکار مشابهی در این کشور برای حمایت از توسعه روابط اشاره نمود.
عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست اظهار داشت: ایران یک کشور صلح طلب و بازیگر مهم منطقه ای است. آژانس برای سیزدهمین بار هفته قبل اعلام کرد که فعالیت‌های ایران صلح آمیز است.
مولایی بیان کرد: ما به برجام پایبند بودیم و این تحریم‌ها از جانب کسی که به تعهدات خود پایبند نبود اعمال شده است، این تحریم غیر انسانی و غیراخلاقی و نامشروع است. امیدواریم با همکاری دوستانمان در اروپا و از جمله اسلواکی بتوانیم این دوران پرچالش را مدیریت کنیم و حتماً هم مدیریت  خواهیم کرد.
 جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج و رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و اسلواکی نیز در این نشست اظهار داشت: کشور ایران با بیشترین تعداد شرکت کننده در همایش Slovakia match making fair Bratislava 2018 شرکت داشته است.
کیانی پور بیان داشت: روابط ما به صورت جدی از سفر دوسال پیش دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
 رئیس اتاق یاسوج افزود: بسیاری از تجار ایرانی کشور اسلواکی را  برای سرمایه گذاری مشترک و تبادلات فی مابین یک فرصت خوب می‌دانند.
رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و اسلواکی ادامه داد: کمیته مشترک ایران- اسلواکی  فرصت خوبی برای افزایش حجم مبادلات دو کشور است، انتظار ما این است که در  شرایط جدید که ایران درگیر تحریم‌های جدید است، کشور اسلواکی بتواند با همکاری‌های مشترک و تبادلات  تجاری برای خنثی کردن تحریم‌ها با ایران همکاری کند.
جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی شیراز نیز در این نشست افزود: جایگاه‌های اتاق بازرگانی در دنیا آنقدر بالا هست که بتواند بر رابط سیاسی تأثیر بالایی بگذارد.
وی افزود: بخش زیادی از تکنولوژی‌های استفاده شده در ایران متعلق به اروپا می‌باشد، وقتی در شرایط تحریم نتوانیم با کشورهای اروپایی کار کنیم  بالاجبار این تکنولوژی با دیگر کشورهای دیگر جایگزین می‌شود.
رازقی در ادامه بیان کرد: با وجود اینکه اروپا رسماً اعلام کرده است از تحریم‌های آمریکه تبعیت نمی‌کند امابرخی از کشورهای اروپایی از همکاری با ایران سرباز می‌زنند.
رئیس اتاق شیراز با اشاره به مشکلات بانکی و صدور ویزا افزود: تحریم‌ها دیر یا زود تمام خواهد شد و ایران دوستان روزهای سخت خود را فراموش نخواهد کرد.
 هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی رشت و رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه نیز در این نشست اظهار کرد: اتاق بازرگانی اسلواکی می‌تواند برای افزایش تعاملات بخش خصوصی ایران و اسلواکی نقش اثرگذاری داشته باشد.
رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه تصریح کرد: اکنون پیمان نامه اوراسیا بین ۵ کشور روسیه ، بلاروس ، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان وجود دارد، در چند ماه گذشته ایران در این پیمان نامه دعوت شده و تا چند ما آینده حضور ایران در این پیمان نامه حتمی خواهد شد. از طرق این پیمان نامه می‌توانیم روابط خوبی را برقرار کنیم.
 در این دیدار  از طرف ایران دکتر مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش و اکرودیته اسلواکی ،جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج، اتاق معین اسلواکی و رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و اسلواکی، هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق رشت و رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه، جمال رازقی رئیس اتاق شیراز،  رضایی کارشناس و رایزن سفارت ایران در اتریش و مسئول  بخش اسلواکی سفارت ، غضنفر آرام مدیر کل امور اقتصادی  و دارایی و دبیر سازمان سرمایه گذاری استان و  چنگیز هاشمی نایب رئیس اتاق یاسوج حضور داشتند.
 
 همایش ایران – اسلواکی در استان ترناوا
هیئت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در ادامه حضور خود در کشور اسلواکی، امروز چهارشنبه وارد استان ترناوا شد.
این هیئت با همراهی عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش، در بدو ورود به ترناوا در همایش ایران و اسلواکی که به میزبانی اتاق بازرگانی استان تراوا برگزار شد، حضور یافت.
بان گابریل رئیس اتاق بازرگانی ترناوا در ابتدای این همایش ضمن خیر مقدم به هیئت استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: اسلواکی و استان ترناوای این کشور که روابط بسیار خوبی با ایران دارند، وی افزود: بدون شک برگزاری این نشست‌ها به تقویت مناسبات دوطرفه کمک خواهد کرد و شروعی خواهد بود برای آغاز مناسبات تجاری بیشتر میان دو کشور ایران و اسلواکی.
بان گابریل افزود: اسلواکی و استان ترناوا دارای ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه گذاری مشترک با کشور ایران است و این کشور آمادگی کامل را برای واردات محصولات مورد نیاز خود از کشور ایران دارد.
رئیس اتاق بازرگانی ترناوا در پایان این نشست تصریح کرد: از حضور هیئت ایرانی در این استان خوشحال است و از رئیس اتاق بازرگانی یاسوج درخواست کرد ارتباط این اتاق را با اتاق بازرگانی ترناوا حفظ و تقویت کند.
عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست اظهار داشت: روابط سنتی خوبی با کشور اسلواکی داریم و اسناد پایه بین دو کشور امضا شده است.
مولایی بیان کرد: روابط خوبی نیز میان صاحبان صنایع اسلواکی و کشورمان ایران برقرار شده است و اتاق‌های بازرگانی دو کشور تعامل بسیار خوبی بایکدیگر دارند.
وی ادامه داد: خط اعتباری ۱۰۰میلیون دلاری از طرف اگزیم بانک با کشورمان اختصاص داد شده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: باتوجه به روابط خوب ایران و اسلواکی، این حجم مراودات تجاری میان دو کشور قابل قبول نیست و انتظار داریم دولت اسلواکی با رفع مشکلات موجود مخصوصاً در حوزه بانک شرایط را برای افزایش حجم  این مبادلات میها سازند.
جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج اتاق معین اسلواکی در این نیز این نشست ضمن تشریح ساختار اتاق‌های بازرگانی در ایران، عنوان داشت: اتاق بازرگانی یاسوج نیز معین ایران و اسلواکی و رئیس این اتاق نیز مسئول کمیته مشترک ایران و اسلواکی می‌باشد.
کیانی پور در ادامه به معرفی کشور ایران و ظرفیت‌های استان کهگیلویه وبویراحمد پرداخت و افزود: ایران با جمعیت ۸۲ میلیونی دارای بازار پیرامونی ۴۰۰ میلیونی است که به آب‌های آزاد از طریق خلیج فارس راه دارد. وی به ظرفیت‌های کشاورزی ، نفت، توریسم ، پتروشیمی ، صنایع و معادن  و محصولات تبدیلی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اشاره کرد و افزود: این استان دارای پتانسیل‌های بالقوه ای برای سرمایه گذاری و تجارت با کشور اسلواکی است.
 رئیس اتاق یاسوج تصریح کرد: فعالین اقتصادی دو طرف قادر خواهند بود: در زمینه‌های انرژی‌های نو و تجدید پذیر، آب و خاک، گیاهان دارویی، مواد غذایی، توریسم، فناوری اطلاعات، استارت آپ و صنایع پایین دستی نفت و گاز حجم مبادلات تجاری بین دو کشور را افزایش دهند.
در ادامه «همایش ایران و اسلواکی» در اتاق بازرگانی ترناوا، طرف اسلواکی و نماینده اتاق بازرگانی یاسوج به پرزنت توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دو کشور ایران و اسلواکی و استان‌های کهگیلویه وبویراحمد و ترناوا پرداختند. در پایان این همایش نیز  شرکت‌های ایرانی حاضر در همایش با شرکت‌های اسلواکی و استان ترناوار وارد جلسات b2b شده و به مذاکره پرداختند.
WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.13.53 PM(1)F8D27646-3197-41A5-B325-09951170AF13WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.20 PMWhatsApp Image 2018-11-15 at 3.13.57 PM(2)9725C314-1DB1-4363-8898-31E7B854CA44
  WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.13.48 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.13.47 PMWhatsApp Image 2018-11-15 at 3.13.50 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.13.53 PM(1) WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.13.52 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.13.52 PM(1) WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.13.57 PM(2) WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.13.57 PM(1) WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.13.53 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.13.59 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.13.59 PM(1) WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.13.57 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.17 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.15 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.38 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.42 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.23 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.13 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.32 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.18 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.19 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.50 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.20 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.01 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.21.31 PM(1) WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.21.30 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.21.29 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.21.41 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.21.41 PM(1) WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.21.31 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.22.16 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.22.15 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.21.57 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.23.23 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.23.22 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.23.20 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.24.27 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.23.31 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.23.24 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.24.28 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.24.28 PM(2) WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.24.28 PM(1) WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.24.42 PM(1) WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.24.37 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.24.30 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.24.48 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.24.47 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.24.42 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.01 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.25.19 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.25.18 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.17 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.15 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.13 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.20 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.19 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.18 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.38 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.32 PM WhatsApp Image 2018-11-15 at 3.08.23 PM ترناوا5 ترناوا4 ترناوا3 ترناوا8 ترناوا7 ترناوا6 ترناوا11 ترناوا10 ترناوا9 IMG_2824 IMG_2826 IMG_2818 IMG_2839
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به قرآن ادم شاخ در میاره
یارو فارسی.یست در کنفرانس بین المللی شرکت میکنه خخخخخ
باغدار
Iran, Islamic Republic of
شما که در بسته بندی و فروش سیب سیسخت و پیاز قلعه ریسی و مرکبات ضرغام اباد مانده اید
چرا کنفرانس و سفر بی هدف میگیرید.
هزینه همین سفر را خرج پل سوم بشار کنید .
خسرو
Iran, Islamic Republic of
خداوکیل سفر هزینه بردار و بدون خروجی برای چیه کیانی تفریح بازی را کنار بگذارید به اقتصاد فلک زده استان برسید.
شماها.چطور ا
در کنفرانس بین المللی شرکت میکنید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1