تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۴۹
کد مطلب : ۴۰۴۵۷۳
کبنا گزارش می‌دهد

وجود 200 دکه در یاسوج دست‌پخت آشنابازی

۵
۱
وجود 200 دکه در یاسوج دست‌پخت آشنابازی
کبنا ؛ترافیک شهر یاسوج به سمت ترافیک‌های مدت‌دار می‌رود، این سخن اسماعیل خوشوقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگانی استان کهگیلویه و بویراحمد است. او می‌گوید: سال گذشته 4800 خودرو را پلاک‌گذاری کردیم که اگر این‌ها بخواهند به ناوگان حمل و نقل وارد شوند تا دو سال دیگر یاسوج، گچساران و دهدشت به ترافیک‌های مدت‌دار گره می‌خورد. بیش از 90 درصد ساخت و سازها در شهر یاسوج چند طبقه است و اگر همین روندها ادامه پیدا کنند و پارکینگ هم برای این ساختمان‌ها در نظر گرفته نشود، شاهد روزهای بحرانی در یاسوج خواهیم بود که رفع این بحران‌های ترافیکی از دست هیچ کسی بر نمی‌آید.
یاسوج بدون حساب و کتاب در حال رشد و گسترش است و متأسفانه گاهاً صدور مجوزهای ساخت و ساز، نظارت‌ها و ارائه خدمات با چاشنی قوم و آشنابازی همراه است.
به گزارش کبنا از یاسوج، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد عصر امروز (جمعه 25 آبان ماه 97) در نشست شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون عمرانی وزیر کشور و جمعی از مدیران ارشد این استان برگزار شد، شهرهای این استان بعد از انقلاب شکل گرفتند، و اما اکنون شهر یاسوج کلان شهر است، اظهار کرد: یاسوج 230 هزار نفر جمعیت دارد و جمعیت مرکز استان سالیانه حدود 25 درصد افزایش می‌یابد این در حالی است که زیرساخت‌های عمرانی ما نسبت به حجم جمعیت شهری کافی نیست.
 وی با اشاره به مشکلات ترافیکی شهر یاسوج، افزود: وجود بیش از 200 «دکه» که برخی در معابر اصلی شهر بوده و بعضاً مجوزی ندارند، سبب ترافیک شده‌اند که از مهم‌ترین مشکلات ترافیکی است.
فرماندار شهرستان بویراحمد کانکس‌های ساخت و ساز را از دیگر مشکلات ترافیکی شهر یاسوج عنوان و بیان کرد: همچنین 850 وانت میوه‌فروش در سطح معابر شهر یاسوج وجود دارد که حجمی از ترافیک را ایجاد می‌کنند.
 کناری با اشاره به اینکه در میدان جهاد شهر یاسوج حدود 550 خودروی سنگین حمل بار فعالیت می‌کنند که هیچ مشخصاتی ندارند، ادامه داد: یاسوج تنها مرکز استانی است که خط ویژه اتوبوس ندارد و امیدواریم موضوع راه‌اندازی بی.آر. تی در دستورکار شورای شهر و شهرداری قرار گیرد.
 وی با بیان اینکه 40 اتوبوس در مرکز استان داریم که همه در اختیار دانشگاه‌ها است، گفت: استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در هیچ کدام از شهرهای استان وجود ندارد و وقتی نمی‌توانیم از ناوگان عمومی استفاده کنیم، قطعاً باید ترافیک داشته باشیم.
 فرماندار شهرستان بویراحمد بیان کرد: شهرهایی مانند یاسوج و دهدشت به شهر کانال‌ها معروف هستند و این موضوع در شهر مادوان به یک معضل تبدیل شده است.
کناری در پایان خواستار تقویت ناوگان عمومی شد و گفت: سرویس مدارس ما عمدتاً از خودروهای سبک است و تابلوها و چراغ‌های قرمز شهر یاسوج عمدتاً مشکلات و معضلاتی دارند.
گفته می‌شود که پشت پرده احداث بعضی کیوسک‌ها در شهر یاسوج مسائل سیاسی، قومی، آشنابازی و رانت نهفته است که امید می‌رود، فرمانداری بویراحمد و شهردار و شورای شهر یاسوج در این خصوص چاره‌اندیشی کنند و شهر را از وجود اینهمه دکه‌ها نجات دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

اکبر
Iran, Islamic Republic of
از جناب اکبری تبار سوال کنید که تقسیم کیوسکها به عهده ایشان است وبرای اینده درخصوص رای گیری کار می کند تجربه خوبی دارد
داد
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر یاسوج فقط با افراد خاص خودشون موافقت می کنند
Iran, Islamic Republic of
از شوراها مخصوصا اکبری تبار بپرسید این همه کیوسک از کجا اومده چون اکثرشون از فامیلهاش هستند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
همه شون دشمنزیاری هستن. تعداد کمی هم تامرادی.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این حقانیت
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1