تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب : ۴۰۴۵۳۶
رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران خبر داد

افزايش سرانه فضای مطالعه در گچساران

۰
افزايش سرانه فضای مطالعه در گچساران
کبنا ؛رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران از افزايش سرانه فضای مطالعه دراین شهرستان خبر داد و گفت: توسعه سرانه کتابخانه‌ها در شهرستان گچساران موجب رضایتمندی شهروندان شده است.
به گزارش کبنا، امروز(چهارشنبه 23 آبان ماه) نشست انجمن کتابخانه های عمومی با حضور فرماندار و دیگر مسوولان شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
 در این نشست کوروش حسنی  با بیان اینکه  از تاریخ 24 آبان الی یکم آذرماه به عنوان هفته  کتاب و کتاب خوانی نامگذاری شده است، اظهار کرد: به همین مناسبت  برنامه‌های  متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی  این شهرستان اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه  به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی ثبت نام رایگان در تمامی کتابخانه‌های عمومی شهرستان انجام می شود، ابراز کرد:  کتابخانه های عمومی در این هفته به ارائه خدمات ویژه به اقشار مختلف به ویژه نابینایان، اصناف، دانشجویان و دانش آموزان اقدام می کنند.
این مسوول  با بیان اینکه خوشبختانه سرانه فضای مطالعه در شهرستان گچساران افزایش داشته است،ادامه داد: توسعه سرانه کتابخانه‌ها در شهرستان گچساران موجب رضایتمندی شهروندان  شده به گونه ای که  کتابخانه‌ها مکانی برای برگزاری کافه کتاب، شب شعر و میزگرد افراد سالمند شده است.
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان گچساران با بیان اینکه  از 1384 کتابخانه‌های عمومی شهرستان  از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جدا شده و فعالیت خود را به صورت مستقل آغاز کرده است، افزود: هم اکنون تعداد 14 باب کتابخانه در سطح شهرستان دایر است که از این تعداد دو باب کتابخانه به صورت مشارکتی احداث شده است.
وی عنوان کرد: در چند سال اخیر تعداد 7 باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی به سرانه فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان گچساران افزایش یافته است.
حسنی اذعان کرد:  در حال حاضر کتابخانه عمومی در روستای پادوک گچساران  با زیربنای 500 متر مربع افتتاح  و به مرحله بهره برداری رسیده است.
 این مسوول با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد 110 هزار جلد  با موضوعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در رده‌های سنی مختلف در کتابخانه‌های این شهرستان  موجود است، گفت:این کتاب ها درقالب 80عنوان کتاب آماده ارائه به علاقه مندان به کتابخوانی در گچساران است.
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان گچساران با اشاره به افزایش تعداد کتابخانه‌های این شهرستان عنوان کرد: با افزایش سرانه فرهنگی کتابخانه‌ها تعداد اعضای فعال کتاب خوان این شهرستان  هشت هزار و 400 نفر رسیده است.
حسنی  با اشاره به اینکه مساحت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان  بیش از ۲۸ هزار متر مربع رسیده است، تصریح کرد: فضای مطالعه در گچساران به ازای هر ۱۰۰ نفر به بیش از یک ‌متر افزایش داده شد.
رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران تصریح کرد: از سال ۹۲ تاکنون 6باب کتابخانه با زیر بنای بیش از ۲ هزار و 500متر مربع به فضاهای فرهنگی این شهرستان افزوده شده است.
این مسوول با بیان اینکه احداث کتابخانه عمومی در برخی از مناطق روستایی از دیگر اقدامات فرهنگی صورت گرفته در این شهرستان است، عنوان کرد: احداث کتابخانه عمومی  در روستای ده جلیل خیرآباد، احداث کتابخانه عمومی در روستای بابا کلان، احداث کتابخانه در روستای پادوک و همچنین احداث کتابخانه عمومی در بافت فرسوده دوگنبدان از اقدامات فرهنگی بوده که در این شهرستان صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: تمامی کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در چند سال اخیر تجهیز و به روزرسانی شده است.
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نشست کتابخوانی، جمع خوانی کتاب، قصه گویی، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار دیدار با خانواده های شهدا،  برگزاری نمایشگاه کتاب در کتابخانه های عمومی  از مهمترین برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1