تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۵
کد مطلب : ۴۰۴۵۳۵
در نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

سیاست یک بام و دو هوا در بازار مرغ کهگیلویه و بویراحمد

۰
سیاست یک بام و دو هوا در بازار مرغ کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛بازار مرغ استان کهگیلویه و بویراحمد گاهی اوقات با کمبودها و کاستی‌های همراه می‌شود و عدم برنامه‌ریزی دقیق نیز مردم، مراکز دانشگاهی و بعضی مراکز عمومی و خدماتی را با مشکل مواجه می‌کند.
جعفر گوهرگانی معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد نیز از عدم توزیع روزانه مرغ منجمد در استان انتقاد کرد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام مرغ منجمد 6 هزار تومانی را توزیع نمی‌کند تا قیمت این محصول افزایش پیدا کند.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه این نشست به ارائه گزارشی از توزیع کالاهای اساسی از جمله مرغ منجمد پرداخت که در تاکنون یک هزار و 233 تن مرغ منجمد توزیع شده و 185 تن دیگر توسط شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره‌سازی شده است که در ادامه ذخیره‌سازی 185 تنی مرغ منجمد بدون توزیع روزانه مورد انتقاد معاون اقتصادی استاندار قرار گرفت و گوهرگانی از حسن‌زاده نماینده شرکت پشتیبانی امور دام که در جلسه حضور داشت در این زمینه توضیح خواست.
نماینده این شرکت در پاسخ به عدم توزیع روزانه مرغ منجمد گفت: دفتر مرکزی شرکت پشتیبانی امور دام کشور اجازه توزیع روزانه را به ما نمی‌دهد که مسؤولان استان باید طی نامه‌ای به دفتر مرکزی توزیع اجازه توزیع روزانه را بگیرند.
حسن‌زاده عنوان کرد: مجوز توزیع مرغ منجمد به هیچ استانی داده نشده است و ما چون یک شرکت دولتی هستیم به سیاست‌های اعمال شده را دنبال خواهیم کرد.
اما معاون استاندار در واکنش به این سخنان خود گفت: دانشگاه‌ها و اداره‌کل زندان‌ها روزانه با ما تماس می‌گیرند و از این وضعیت گلایه‌مند هستند، به عنوان معاون اقتصادی و جانشین استاندار چندین بار نامه زدیم که سهمیه مرغ منجمد دانشگاه‌ها و زندان روزانه توزیع شود، شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره‌سازی مرغ را برای توزیع انجام می‌دهد اما هر روز اعلام می‌کنند که 185 تن ذخیره‌سازی کرده‌ایم.
گوهرگانی ادامه داد: چند ماه پیش که شرکت پشتیبانی امور دام استان کهگیلویه و بویراحمد ذخیره‌سازی مرغ منجمد را انجام داد قیمت این محصول 6 هزار و 750 تومان بود اما توزیع روزانه انجام نمی‌دهد تا قیمت افزایش پیدا کند و مرغ را به قیمت 8 هزار تومان عرضه کند.
این مسؤول عنوان کرد: وقتی با فروشگاه‌ها به خاطر احتکار کالا برخورد می‌کنیم با شرکت‌ها هم به خاطر احتکار کالا برخورد می‌کنیم، مرغ منجمد با قیمت 6 هزار تومان ذخیره شد اما این شرکت در حال حاضر می‌خواهد با قیمت 8 هزار تومان توزیع کند در حالی که نباید به دنبال افزایش قیمت باشد.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام زمانی که می‌خواهند از خودشان دفاع کنند می‌گویند ما دولتی هستیم اگر دولتی هستید که باید سیاست‌های دولت که توزیع روزانه مرغ و تامین نیاز بیمارستان‌ها، اداره زندان و دانشگاه‌ها است را تامین کنید شرکت پشتیبانی امور دام خودگردان شده است.
وی تصریح کرد: مرغ روی دست تولید کننده مانده اما شرکت پشتیبانی امور دام از مرغدار خرید نمی‌کند، علت افزایش قیمت مرغ کشتار روز هم عدم توزیع روزانه مرغ منجمد است، شرکت پشتیبانی امور نیاز روزانه مردم و دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها را ذخیره کرده که بازرسان صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی از این شرکت بازدید کنند.
گوهرگانی با اشاره به اینکه توجیهات نماینده شرکت پشتیبانی امور دام در خصوص عدم توزیع مرغ منجمد غیرقابل قبول است، افزود: وزیر جهاد کشاورزی به هر استانی سفر می‌کند بر خدمت به مردم تأکید دارد که شما هم باید به مردم خدمت کنید فلسفه و هدف این شرکت ذخیره‌سازی کالای استراتژیک مرغ منجمد و گوشت منجمد است و نباید ذخیره‌سازی کنید تا قیمت افزایش پیدا کند بعد به بازار عرضه کنید.
وی از عدم حضور عزیزی سرپرست این شرکت در نشست ستاد تنظیم بازار انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برای شرکت پشتیبانی امور دام جا افتاده که چون دولتی هستند هر کاری خواستند انجام دهند، این شرکت به همراه شرکت دام، شرکت غله و شرکت‌های حمایتی نیمه دولتی هستند، مدیران ما نباید به واسطه تصمیم‌هایی که در تهران گرفته می‌شود مردم استان را تحت فشار قرار دهند آنها باید شهامت داشته باشند و از حق مردم دفاع کنند و توزیع روزانه مرغ منجمد را برای رفاه حال مردم به جد پیگیر باشند.
در پایان این نشست رضا زیرایی مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرونده‌هایی از شرکت‌هایی آب و برق در تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی است که شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی و شرکت‌های دولتی می‌توانند تحت نظارت تعزیرات حکومتی قرار گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1