تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب : ۴۰۴۵۲۷
معاون کمیته امداد مطرح کرد

خودکفا شدن 700 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد با اجرای بیش از 1 میلیون طرح اشتغالزا

۰
خودکفا شدن 700 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد با اجرای بیش از 1 میلیون طرح اشتغالزا
کبنا ؛معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: از سال 73 تاکنون یک میلیون و 500 هزار طرح اشتغالزایی در کشور اجرا و 700 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد خودکفا شدند.
به گزارش کبنا، حجت‌الله عبدالملکی در نشست ظهر امروز شورای اشتغال با اشاره به اینکه یک سوم از بیکاران کشور جامعه هدف کمیته امداد هستند که موظف به ارائه خدمات به آنها هستیم، گفت: در سال 95، 900 هزار نفر از مددجویان بیکار بودند که این آمار سال جاری به 400 تا 500 هزار نفر رسیده است که کمیته امداد خدمات مورد نیاز را به آنها ارائه می‌دهد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه سیاست این نهاد حمایتی توانمندسازی افراد از طریق ایجاد اشتغال برای کاهش تمایل آنها به تحت پوشش بودن است، افزود: از سال 73 تاکنون ایجاد اشتغال با جدیت در دستور کار امداد قرار گرفت .
وی عنوان کرد: از آن سال تاکنون یک میلیون و 500 هزار طرح اشتغالزایی با اعتبار 7 هزار میلیارد تومان توسط کمیته امداد اجرا شد که از قِبل این طرح‌ها 700 هزار خانوار خودکفا و از چرخه حمایتی خارج شدند که دستاورد مهمی برای ما به شمار می‌رود.
این مقام کشوری به دستاوردهای ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش اشاره کرد و گفت: صرفه‌جویی در دو هزار و 100 میلیارد تومان از هزینه‌های عمومی کشور، خودکفایی 700 هزار خانوار با ارزش‌ اقتصادی به میزان 16 هزار میلیارد تومان برای کشور داشته است.
عبدالملکی بیان کرد: کمیته امداد قبل از اعطای تسهیلات، آموزش، مشاوره شغلی، استعداد سنجی و رقبت‌سنجی را انجام می‌دهد تا تسهیلات که ارائه می‌شود دچار مشکل نشوند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: از سال 74 تاکنون آموزش 3 میلیون و 300 هزار نفر توسط کمیته امداد صورت گرفت و سال 96 هم 250 هزار نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.
وی با بیان اینکه نظارت بر طرح‌ها 3 تا 5 سال بعد از اجرای طرح‌ها است، افزود: برای جلوگیری از انحراف در تسهیلات و ایجاد مشکل طرح‌هایی که احتمال موفق شدن آنها وجود ندارد تسهیلات دریافت نمی‌کنند.
این مسؤول موفقیت کمیته امداد در زمینه اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی را مرهون همکاری بانک‌ها و ادارات دانست و عنوان کرد: عملکردها در زمینه پرداخت تسهیلات روستایی  عشایری ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در این استان و حتی کشور ضعیف بوده است.
وی عنوان کرد: سهم امداد در تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری 3 هزار و 750 میلیارد تومان بوده که تاکنون 16 میلیارد تومان آن جذب و پرداخت شده که رقم بسیار ناچیزی است، ضمن اینکه یک میلیارد و 100 میلیون تومان طرح و پرونده اشتغال در بانک‌ها موجود و آماده پرداخت تسهیلات است.
عبدالملکی تصریح کرد: سقف تسهیلات کمیته امداد 50 میلیون تومان است که توسط چهار بانک و موسسه پرداخت می‌شود، طرح‌های اشتغالزایی به دلیل نظارت مستقیم دارای  کمتری انحرافات هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1