تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : ۴۰۴۵۲۲
در نشست با نمایندگان صنوف مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

حرکت‌های لاکپشتی در بازار کهگیلویه و بویراحمد هم کاسب‌کار و هم خریدار را گلایه‌مند کرده

۰
حرکت‌های لاکپشتی در بازار کهگیلویه و بویراحمد هم کاسب‌کار و هم خریدار را گلایه‌مند کرده
کبنا ؛وضعیت بازار استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه شهر یاسوج گاهاً با بی‌نظمی، نابسامانی روبرو بوده است، به طوریکه در همین بازار نه چندان دارای رشد اقتصادی میوه‌فروشان ساز خودشان را می‌زنند، بعضی کارخانه‌داران و انبارداران هم بر اساس جیب خودشان قیمت‌ها می‌نویسند، وانت‌بارهای میوه فروش هم با مغازه‌داران در ماراتن نفس گیری به سر می‌برند. اگر چه کاسب کاران با انصاف در بازار استان کم نیستند و باید قدردان آنها هم باشیم. اما متأسفانه به دلیل عدم نظارت و بی‌برنامه‌گی و سوء مدیریت‌ها هیچ گاه بازار این استان بر مدار صحیح نچرخیده، بازاری گلایه‌مند هست و خریدار هم گلایه دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هوشمندی ریشه منفعت‌طلبی و سودجویی در بازار استان را باید جستجو و با آن مبارزه و برخورد جدی کرد.
به گزارش کبنا به نقل از استانداری استان علی‌محمد احمدی در نشست با نمایندگان صنوف مختلف استان، اظهار کرد: نگاه ما به شما که  به عنوان دلسوز مردم، نظام و انقلاب و عامل رونق اقتصاد و بازار هستید در شرایط کنونی توجه بیشتر به اصالت بازار و بازاری، صداقت، پاکدستی و امانت داری، رعایت حلال و حرام و جلوگیری از کم فروشی و گرانفروشی و دلگرم کردن فضای کسب و کار و مردم است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: چه در پیروزی و چه در دفاع از انقلاب اسلامی، اصناف نشان دادند که به کشور، مردم و نظام وفادارند و اگر امروز هم انتظار بیشتر از شما می‌رود به خاطر سابقه درخشان، عملکرد و تراز خدمتی است که در شرایط و برهه‌های مختلف داشته‌اید.
وی با اشاره به اینکه، امروز هم اگر در جایی از شما گله مندی است به خاطر این بوده که شما بهتر از این هم می‌توانید باشید، گفت: اگر امروز دولت آمریکا و رئیس جمهور آن بی اخلاق تر و بی ادب تر از دولتمردان گذشته شان گستاخی می‌کنند و با جو روانی عامل نابسامانی در حوزه اقتصادی و بازار می‌شوند، این انتظار هست که مانند حضورتان در همه عرصه‌ها در طول چهار دهه انقلاب، بیشتر و بهتر خودتان را نشان داده و مولد خدمت صادقانه به مردم باشید.
احمدی با بیان اینکه، نظارت خود اصناف بر صنوف مهم است، تصریح کرد: نگاه ما این است که همیشه بازار متعلق به مردم بوده و هست چرا که هرجایی که کارها دولتی باشد هزینه‌ها زیاد و دستاوردها کم و هرجا که کارها مردمی بوده هزینه‌ها کم و دستاوردها زیاد بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به برخی از مطالبات به حق بازاریان اشاره کرد و گفت: ما هم بر این باوریم و تلاش می‌کنیم که مسائلی چون مالیات، ترافیک، بهداشت، زیبایی و معماری و دسترسی آسان به محل کار شما و دیگر موضوعات باید مورد توجه قرار بگیرد تا رونق و کسب و کار بازاری و خدمت به مردم شکلی خوبی به خود گیرد.
احمدی، تعامل سازنده و هماهنگی لازم بین صنوف، دستگاه‌های اجرایی مرتبط دولتی، شهرداری و شورای شهر را زمینه ساز رفع مشکلات بازاریان دانست و گفت: نگاه محلی، منطقه‌ای، ملی و آینده نگری در برنامه‌ریزی‌های شهری و هسته تجاری شهر بسیار مهم است و باید به این موضوعات به صورت علمی و تخصصی توجه شود.
استاندار، دسته بندی و ساماندهی صنوف بخصوص صنوف مزاحم و آلاینده در سطح شهر و مهمتر مرکز تجاری و بازار عمده فروشان را بسیار ضروری دانست و گفت: با کلیات این موضوع موافق هستیم و در این رابطه طرح‌ها و جانمایی‌ها باید از همه لحاظ و جوانب مختلف مورد بررسی قرار گیرند.
احمدی به برخی نابسامانی‌ها و بی نظمی‌هایی که بوسیله وانت بارها به دلیل عدم میدان تره بار در یاسوج وجود دارد اشاره کرد و ابراز داشت: خیلی پیش از این باید شهرداری و صنوف دنبال مسئله بود و در این رابطه حرکت‌ها لاک پشتی و کند است و با این حال هر کمکی که از سوی ما لازم باشد تا جایی که قانون اجازه دهد انجام می‌دهیم.
استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد در جواب یکی از نمایندگان صنوف که گاها مالیات سنگین، گران شدن کالاها، عوارض شهرداری و یا دیگر مسائل تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت بر بازاریان یاسوج فشار وارد می‌کند، بیان کرد: باید کاسب کار و بازاری امنیت و آرامش داشته باشند و به آنچه حق آنهاست حمایت شود و آنچه که حقوق دولت است پرداخت گردد و آنچه که حق مردم است رعایت شود.
وی ادامه داد: این حقوق باید براساس اعتدال و مصالح کاسب کار، دولت، تولید کننده و مصرف کننده باشد و اگر در جایی این حقوق نقض می‌شود به دلیل ندانم کاری‌ها، یا منفعت‌طلبی و سودجویی یک فرد و یا شخص و کسانی خاص است و با هوشمندی ریشه اینگونه موارد را باید جستجو و با آن مبارزه و برخورد جدی کرد.
استاندار به رعایت استانداردهای لازم در کسب و کار و بهداشت فردی و محیطی تاکید و خاطرنشان کرد: در جایی از بازار جلوی مردم سد شده، در جایی از حومه شهر شکم گوسفند را پاره کرده و می‌فروشند و در جایی ماشین‌های میوه و تره بار صف کشیده‌اند و لازم است جلوی چنین مسائلی گرفته شود.
احمدی اظهار داشت: از شما انتظار است اگر کالایی در استان تولید می‌شود و به لحاظ کیفیت و نرخ متناسب با دیگر کالاها در سایر استان‌های است، نسبت به خرید و عرضه کالاهای داخل استان اقدام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1