تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۴۰۴۵۱۹
کبنا گزارش می‌دهد

اهالی جمعه بازار یاسوج بعد از 10 سال درآمد جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد سفره خالی پهن کردند / «مقدم» زد و بند شهرداری و سرمایه‌گذار را قویاً رد کرد (+عکس)

۰
اهالی جمعه بازار یاسوج بعد از 10 سال درآمد جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد سفره خالی پهن کردند / «مقدم» زد و بند شهرداری و سرمایه‌گذار را قویاً رد کرد (+عکس)
کبنا ؛
کسبه جمعه بازار یاسوج پیش از ظهر امروز با تجمع در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به عدم رسیدگی به مشکلات ایجاد شده کسبه بعد از آتش‌سوزی دو ماه پیش با پهن کردن سفره خالی اعتراض کردند.
به گزارش کبنا، همه کسبه جمعه بازار یاسوج پیش از ظهر امروز با تجمع در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به عدم رسیدگی به مشکلات ایجاد شده کسبه بعد از آتش‌سوزی دو ماه پیش با پهن کردن سفره خالی اعتراض کردند.
یکی از کسبه جمعه بازار به فارس، گفت: بالغ بر ۹۰۰ غرفه در جمعه بازار یاسوج دایر است و بیش از ۵ هزار نفر از این محل امرار و معاش می‌کنند اما بعد از آتش‌سوزی جمعه بازار یاسوج برق ما قطع شده و تاکنون اقدامی برای رفع این مشکل برداشته نشده است.
وی عنوان کرد: مکان فعلی جمعه بازار ۱۳ سال است که بدون ارائه خدمات به کسبه، در اختیار ما قرار گرفته و بعد از آتش‌سوزی مهر ماه نه تنها برق ما را وصل نکردند بلکه به ما گفتند به مکان جدیدی که با زد و بند شهرداری و شورا و سرمایه‌گذار ایجاد شده نقل مکان کنیم.
این کسبه جمعه بازار یاسوج عنوان کرد: ما در حال حاضر در هر مکان ۶ متری مبلغ ۷۰ هزار تومان به شهرداری اجاره می‌دهیم، غرفه‌های جدیدی که سرمایه‌گذار ایجاد کرده برای هر یک از ما کسبه‌ها ۹۰ تا ۱۲۰  قیمت می‌خورد اما ما این مبلغ پول را نداریم که برای هر غرفه هزینه کنیم.
این کسبه جمعه بازار ادامه داد: در جمعه بازار زنان سرپرست خانوار با یک نخ و سوزن امرار و معاش می‌کنند، حتی در جمعه بازار ۳۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی و چند دکترا در حال کار و فعالیت هستند، قیمت اجناس جمعه بازار از سایر مکان‌ها مناسبت تر است، خانواده‌های شهدا و جانبازان از این مکان ارتزاق می‌کنند.
وی ادامه داد: چند سال پیش مکان فعلی جمعه بازار توسط نماینده ولی فقیه به مردم استان هبه شد، لذا از مسوولان شهرداری و شورا شهر می‌خواهیم مکان فعلی را برای ادامه فعالیت کسبه بازسازی و مجهز کنند.
وی عنوان کرد: ما نه پول می‌خواهیم، نه وام بلکه حالا که داریم نان بازوی خودمان را می‌خوریم مسوولان به ما کمک کنند.
یکی دیگر از کسبه جمعه بازار به آتش‌سوزی دو ماه پیش در این مکان اشاره کرد و گفت: آتش‌سوزی عمدی بود تا ما را از این مکان جابه جا کنند، اگر آتش‌‌سوزی عمدی نبود چرا هیچ وقت علت آن اعلام نشد.
کسبه بازار با انتقاد از صدا و سیمای مرکز استان گفتند: صدا و سیما یک طرفه از مسوولان و متولیان دعوت کردند و در برنامه حضور یافتند آنها هر چه دلشان خواست گفتند اما از کسبه بازار دعوت نکردند.
اما پس از تجمع کسبه جمعه بازار خبرنگاران تدابیر اتخاذ شده از سوی شهرداری را از نستهن مقدم شهردار یاسوج جویا شدند.
وی با اشاره به ناایمن بودن مکان فعلی جمعه بازار یاسوج گفت: سازه‌های ناایمن و ساخت و رشد غیر اصولی ساخت و ساز در جمعه بازار خطراتی را به دنبال دارد و بارهای بار این موضوع را تذکر دادیم و در صورتی که باز حادثه‌ای رخ دهد نمی‌توانیم امکانات ایمنی و آتش‌نشانی ارائه کنیم.
شهردار یاسوج به اشاره به قطعی برق کسبه جمعه بازار گفت: آتش‌سوزی دو ماه پیش به دلیل اتصالات برق بود به همین دلیل برق این مکان از ساعت ۹ صبح تا ۴ عصر قطع است، ضمن اینکه به شرکت برق توصیه می‌کنم که جلوی خیلی از تخلفات استفاده از انشعابات غیرمجاز در جمعه بازار را بگیرند و این موضوع را مدیریت کنند.
وی عنوان کرد: مشکلات جمعه بازار در جلسات مختلف بررسی و تصمیم‌گیری شد، محل کنونی جمعه بازار به لحاظ سازه‌ای بسیار ناایمن و خطرآفرین بوده و چون کسبه زیادی در این محل کار می‌کنند تهدیدآمیز است‌.
مقدم با بیان اینکه ۹۰۰ کسبه در جمعه بازار مشغول هستند که ۴۸۶ نفر دارای مجوز هستند، گفت: هیچ مسؤولی دنبال این نیست که بدون حساب و کتاب کسبه جمعه بازار را جمع‌آوری کند، دنبال آواره کردن کسبه جمعه بازار نیستیم، شهرداری بیشتر از همه نهادها دغدغه کسبه جمعه بازار را دارد چرا که این مکان را ایجاد کرده و برای امرار و‌ معاش در خدمت افراد بی‌بضاعت قرار داده است‌.
این مسؤول در خصوص هبه شدن زمین جمعه بازار گفت: هبه شدن زمین یک ادعا است و اگر سندی دال بر هبه بودن این زمین وجود دارد ارایه شود چراکه این موضوع مهم و با اهمیت بوده و یک فرصت خوب برای شهرداری و کسبه جمعه بازار است.
مقدم تصریح کرد: برای صیانت از جان و اموال کسبه جمعه بازار مکان فعلی باید تعیین تکلیف شود و اجازه ندهیم این کسب و کار خطرناک به همین شکل ادامه پیدا کند که منجر به خطرات بیشتری در این مکان شود.
شهردار یاسوج عنوان کرد: شهر یاسوج ظرفیت اشتغال افراد حاضر در جمعه بازار را دارد، پاساژ شهرداری متعلق به شهرداری است و تعدادی از غرفه‌های این مکان به افراد بی‌بضاعت خصوصا زنان سرپرست خانوار واگذار شده، لذا می‌توانیم برخی کسبه را در این پاساژ ساماندهی کنیم.
وی با بیان اینکه مکان جدیدی برای جمعه بازار توسط سرمایه‌گذار ایجاد شده گفت: قیمت ۹۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی هر یک از این غرفه‌ها را رد می‌کنم هنوز قیمت غرفه‌ها مشخص نشده، ما از کسبه حمایت می‌کنیم که غرفه‌ها به صورت اقساط و غیره در اختیار کسبه قرار گیرد.
این مسوول با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ غرفه توسط سرمایه‌گذار غرفه ایجاد شده زد و بند میان شهرداری و سرمایه‌گذار را رد کرد و افزود: زد و بند شهرداری و سرمایه‌گذار جمعه بازار را قویا رد می‌کنم چرا که ما  در این خصوص فرصت را به کارشناسان انتخابی از طرف کسبه دادیم اگر سندی مربوط به زد و بند است افشا و گفته شود تا برخورد شود.
مقدم با اشاره به ایجاد بازارچه‌های جدید در شهر یاسوج خاطرنشان کرد: موظف هستیم در جمعه بازار یاسوج در کوتاه مدت تصمیمات لازم را بگیریم تا کسبه به کار برگردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1