تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۴۰۴۵۱۶
در گفتگو با کبنا مطرح شد

شورای مبازره با مواد مخدر استان،«کهگیلویه» را هم ببیند!/بهانه گیری تمام نشدنی بانک ها!/«علوی» تنهای تنها!

۲
۱
شورای مبازره با مواد مخدر استان،«کهگیلویه» را هم ببیند!/بهانه گیری تمام نشدنی بانک ها!/«علوی» تنهای تنها!
کبنا ؛مدیر موسسه قرب مهر ایثار در گفتگو با کبنا از دردهای حوزه جوانان گفت،ستاد سامان دهی امور جوانان و همچنین شورای مبازره با مواد مخدر شهرستان را بدون خروجی خواند،«علوی» را در امورجوانان تنهای تنها دانست،از راه اندازی صندوق قرض الحسنه با کارمزد صفر تا 4 درصد خبر داد و گفت،انتظار می رود دبیر شورای مبازره با مواد مخدر استان،مسائل کهگیلویه را نیز ببیند!
 مسئول موسسه قرب مهر ایثار در گفتگو با کبنا با اشاره به اینکه:پس از ادغام وزارت ورزش با سازمان ملی جوانان،وزارت ورزش و جوانان شامل دو معاونت جوانان و ورزش است که موسسه قرب مهر ایثار زیر نظر معاونت جوانان هست اظهار کرد:چندین موسسه در استان در حال فعالیت هستند،فعالیت موسسه ما استانی است و درحوزه تخصصی ازدواج کارهای اداره کل ورزش و جوانان بر عهده موسسه ماست.
محسن رحیمی عنوان کرد:در صدد راه اندازی مجمع خیرین ازدواج استان و در ادامه در شهرستان کهگیلویه هستیم که در این خصوص اخیرا نشستی با مجمع خیرین سلامت نیز داشتیم.
رحیمی گفت:در ادامه صندوق قرص الحسنه با کارمزد از صفر تا 4 درصد را نیز به زودی راه اندازی خواهیم کرد که استانداردهای آن با بانک مرکزی هماهنگ است.
وی با اشاره به اینکه یک موسسه در حوزه فرهنگی و اجتماعی با محوریت ازدواج داریم و یک تعاونی که جهیزیه جوانان را تامین می کند ادامه داد:در خصوص تامین جهزیه طی تفاهم نامه ای که با برخی بانک ها داریم کارت جهیزیه با نرخ 15 درصد،اقساط 36 تا 48 ماهه تا سقف 20 و 30 میلیون تومان به جوانانارائه می شود ،همچنین ارائه وام ازدواج با نرخ 4 درصد از دیگر فعالیت های موسسه است.
مسئول موسسه قرب مهر ایثار افزود:در حوزه اشتغال زایی و کار آفرینی نیز مدیر کل ،تفاهم نامه هایی با بانک رسالت و صندوق کار آفرنی امید دارد که افرادی معرفی شدند و در حال دریافت وام هستند.
رحیمی با بیان اینکه جشنواره «آریوبرزن » در جهت حمایت از افرادآسیب دیده و آسیب پذیر با محوریت «اعتیاد» و« حاشیه نشینی» در حال برگزاری است، تصریح کرد:به درخواست مدیرکل بازدیدها و آمارگیری ها از حاشیه های شهر انجام شده ، نیازها اولویت بندی شده است و تقاضای حدود 3 هزار بسته فرهنگی و ورزشی که نیاز حاشیه نشین ها است از اداره کل کردیم.
وی از میزبانی یک طرح ملی در شهرستان کهگیلویه با موضوع ازدواج یا آسیب های اجتماعی خبرداد و گفت:در این خصوص با معاون وزیر هم دیدار و گفتگو داشتیم ،همچنین به زودی اقدام به عضو گیری سراسری در موسسه می کنیم.
مسئول موسسه قرب مهر ایثار اظهار کرد:تجهیز چند خانه ورزش روستایی شهرستان ،توزیع 480 بسته نوشت افزار و ...بین دانش آموزان بی بضاعت،برگزاری همایش ها در خصوص و ازدواج و آسیب های اجتماعی از دیگر فعالیت های موسسه است.
رحیمی که معتقد است امور جوانان در سایه ورزش گم شده است گفت:در شهرستان کهگیلویه حتی یک کارشناس در امور جوانان نداریم،کسی در حوزه جوانان پاسخگو نیست،متاسفانه در چارت اداری شهرستان ،امور جوانان به خوبی تعریف نشده و تنها سر در اداره نامی از جوانان نوشته شده است!
وی با اشاره به بدون خروجی بودن جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بیان کرد:در این جلسات تنها به امور ورزش می پردازند و هر مدیری گزارش کار خود را ارائه می دهد و تمام!
رحیمی همچنین گلایه های جوانان از بانک ها در بحث اخذ وام ازدواج را یاد آور شد و مطرح کرد:به نظر می رسد بانک ها خارج از بدنه دولت هستند و حتی اگر شخص فرماندار هم به آن ها تذکر دهد  متاسفانه هیچ فایده ندارد!
وی افزود:بانکی هست که  امسال حتی یک ریال وام ازدواج پرداخت نکرده است،برخی بانک ها نیز در بحث ضامن سختگیری می کنند در حالی که خود قانون یک ضامن را کافی می داند،برخی هم چک می خواهند هم سفته، مسائلی را مطرح می کنند تا نهایتا وام به نتیجه نرسد که این ها همه درد است در حوزه جوانان!
این مسئول  بابیان اینکه:خواستار تعامل با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هستیم،لذا از دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان انتظار داریم از شهرستان ها هم بازدید کند و مسائل شهرستان کهگیلویه را نیز ببیند تصریح کرد:بزرگترین مشکل این است که تمامی سازمان های مردم نهاد در حوزه اعتیاد تنها در مرکز استان متمرکز شده اند و اعتبارنیز تنها در مرکز استان است!
رحیمی افزود:جلسات شورای مبازره با مواد مخدر شهرستان کهگیلویه نیز بدون خروجی و اعتبار هستند می توانید از اداره ورزش و جوانان استعلام بگیرید!
 وی کمبود نیرو و  تجاری حساب شدن هزینه انشعابات موسسه را از جمله مشکلات این موسسه دانست و بیان کرد:این در حالی است که سرانه زیادی نداریم و یک نهاد دولتی هستیم ولی ماهانه حدود 2 میلیون تومان هزینه برق موسسه  می پردازیم،بارها مکاتبه کردیم که بی فایده بود.
 مسئول موسسه قرب مهر ایثار  با بیان اینکه بعد از ادغام ورزش و جوانان «علوی» تنها مدیر کلی است که به حوزه جوانان اهمیت داد تصریح کرد:علوی در حوزه جوانان تنهای تنها است و بارها در ستاد ساماندهی و استانداری گفته است که نیازمند همکاری ادارت کل است و ما دستگاه هماهنگ کننده هستیم!
رحیمی در پایان  حمایت و تعامل بانک ها،همچنین آشنایی مردم با فعالیت های موسسه را از ضروری ترین نیازهای موسسه دانست.
 
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

جوان دهدشت
Iran, Islamic Republic of
افرين برحاج محسن نترس وشجاع درود به شما
اصلاح طلب ياسوجي
Iran, Islamic Republic of
اقاي رحيمي بنظر شما كي بفكر جوانانه خودت ميداني جلسات هيچ فايده اي نداري
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1