کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

پرداخت 85 درصدی تسهیلات روستایی کهگیلویه و بویراحمد

22 آبان 1397 ساعت 20:19

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال گذشته تاکنون میزان مبلغ سهمیه ابلاغی تسهیلات توسعه و ایجاد اشتغال مناطق روستایی از محل صندوق توسعه ملی در فاز نخست به این استان یک هزار و 70 میلیارد ریال بوده که از این میزان 85 درصد آن محقق و پرداخت‌شده است.


پروانه نیک‌مرام در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال سه هزار و 60 میلیارد ریال تسهیلات از محل‌های مختلف برای ایجاد اشتغال در استان اختصاص یافت که 30 درصد آن برای اجرای طرح‌های ملی در وزارت خانه باقی ماند و در فاز نخست یک هزار و 70 میلیارد ریال از محل اشتغال روستایی و عشایری در کهگیلویه و بویراحمد جذب‌شده است.
 
وی افزود: در صورتی مبلغ تسهیلات فاز دوم به بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ می‌شود که آن‌ها 90 درصد با متقاضیان طرح‌ها انعقاد قرارداد داشته باشند و یا 75 درصد پرداختی داشته باشد.
 
نیک‌مرام بیان کرد: بر اساس آخرین آمار، 904 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به 823 طرح در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت‌شده و میزان مبلغ قرارداد شده با متقاضیان طرح‌های اشتغال یک هزار و 175 میلیارد ریال بوده که درمجموع میزان تسهیلات قرارداد شده به ابلاغی 110 درصد بوده است.
 
وی عنوان کرد: روند تسهیلات جذب‌شده از محل اشتغال روستایی به تفکیک بانک‌ها (به میزان تسهیلات پرداختی به ابلاغی برحسب درصد) بانک صندوق کارآفرینی امید 124 درصد، پست‌بانک 91 درصد، کشاورزی 89 درصد و توسعه تعاون 26 درصد بوده‌اند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد اشتغال را جزو دغدغه‌های اساسی مردم و مسئولان اجرایی کشور دانست و ابراز داشت: یکی از سیاست‌های اصلی دولت تدبیر و امید اشتغال‌زایی و رونق تولید است و باید برای تحقق چنین امر مهمی در کهگیلویه و بویراحمد تلاش و همت جدی‌تری شود.
 
وی بیان کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه روستایی و عشایری و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این مناطق سبب کاهش بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
 
 


کد مطلب: 404501

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404501/پرداخت-85-درصدی-تسهیلات-روستایی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1