تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۴۰۴۴۹۳
مدیرکل میراث فرهنگی استان در برنامه نگاه روز:

25 میلیارد تومان به پروژه تله‌کابین یاسوج اختصاص یافت

۵
۱
25 میلیارد تومان به پروژه تله‌کابین یاسوج اختصاص یافت
کبنا ؛مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص 25 میلیارد تومان به پروژه تله‌کابین یاسوج از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، محمود باقری شامگاه دوشنبه در برنامه نگاه روز از شبکه استانی دنا با اشاره به اعتبارات حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: در سال 95 در سفر هیئت دولت حدود 11 میلیارد تومان به حوزه گردشگری استان اختصاص یافت که از این محل توانستیم 24 پروژه گردشگری از جمله چهار پارک اسکان را اجرا کرده و موزه استان را تکمیل کنیم.
وی تکمیل اردوگاه‌های گردشگری در شهرستانهای  مختلف استان و حل معضل کمبود سرویس‌های بهداشتی را از دیگر اقدامات حوزه گردشگری استان عنوان کرد و افزود: در سال‌های اخیر حدود 100 چشمه سرویس بهداشتی در مناطق گردشگری استان ساخته شد تا حداقل بخشی از نیازهای اولیه را برآورده کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه  تبلیغات و معرفی استان نیز تهیه بالغ بر 400 دقیقه مستندهای تبلیغی، کتاب‌های دو زبانه و شرکت در جشنواره‌ها از مهم‌ترین اقداماتی است که انجام گرفت و منجر به افزایش جذب گردشگر شد.
باقری با بیان اینکه گردشگری به عنوان یکی از سه دستگاه اساسی در حوزه اشتغال، فرهنگ و جذب اعتبارات در استان مطرح است، عنوان کرد: برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان از تسهیلات صندوق توسعه ملی و اشتغال روستایی استفاده کردیم.
وی بیان کرد: در سال‌های اخیر حدود 25 میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در پروژه‌های گردشگری استان از جمله هتل چهار ستاره و پارک آبی یاسوج، سرای سبز دنا و مجتمع گردشگری دال دنا هزینه شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه هتل چهار ستاره یاسوج بیش از 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورتیکه به لحاظ اعتباری مشکلی پیش نیاید مجموعه پارک آبی نیز در دهه فجر افتتاح می‌شود.
باقری از اختصاص 25 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به پروژه‌ تله‌کابین یاسوج خبر داد و ابراز کرد: امیدواریم با اختصاص این اعتبار شاهد تسریع در احداث این پروژه باشیم.
وی با بیان اینکه بخشی از اکوتوریسم در روستاها است، گفت: در روستاها و مناطق عشایری هم به دنبال ایجاد زیرساخت‌های گردشگری هستیم که تکمیل کمپ گردشگری روستای کریک با اعتبار 425 میلیون تومان از مهم‌ترین این اقدامات بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در انتهای سال 96 و سال 97 اعتبارات اشتغال روستایی در قالب تسهیلات با بهره کم اختصاص یافت که 60 پروژه گردشکری با اعتبار موردنیاز حدود 90 میلیارد تومان را به کارگروه معرفی کردیم تا بتوانیم اعتبارات اشتغال روستایی را برای احداث این پروژه‌ها جذب کنیم.
 باقری با بیان اینکه هر جا به بخش خصوصی توانمند اعتماد کنیم موفق می‌شویم، گفت:  هم‌اکنون 92 متقاضی ایجاد زیرساخت گردشگری در استان داریم که امیدواریم بتوانیم با حمایت از متقاضیان توانمند شاهد تحولات بیشتری در حوزه گردشگری باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

اقتصادی
Iran, Islamic Republic of
هر جای گردشگری رفتیم داخل این استان دسشویی نداشت.اقای باقری با 25 میلیارد بیا 25 تا سرویس دسشویی درست کن لطفا.اخه تله کابین را میخای چیکار وقتی گردشگران میرن زیر پل ها برای دسشویی.لطفا پول را درمحل مناسب و متناسب با نیاز و براساس مطلوبیت خرج کنید . این پروژه کیه...بعدا صداش درنیاد خوبه
خ جاو
Iran, Islamic Republic of
فقط یک عده داره
Iran, Islamic Republic of
بقیه استان هم که پاس
سینا
Iran, Islamic Republic of
آقای باقری یکی از پارکهای اسکانتان پارک اسکان دهدشت است که یک میلیارد خرجش کردید خداوکیلی ۳۰۰ میلیون. است اسم ان را پارک گذاشت . من نمیدونم این سازمان بازرسی در این استان چکار میکند.
دنا نشین
United States
با سلام
جناب مهندس باقری،از همه پروژه ها تقریبا نام بردید بجزء تله کابین سیسخت !!
یادم هست زمانی که بحث احداث تله کابین توی استان شد،یک پروژه برا سیسخت بود و یک پروژه برا یاسوج!!
حالا چی شده که پروژه سیسخت به فراموشی و احیانا" حذف سپرده شده؟؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1