تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۴۰۴۴۸۹
بررسی و تحلیل /

كميته خرابكاري وليعهد / تلاش برای «ترور» سردار سلیمانی

۱
كميته خرابكاري وليعهد / تلاش برای «ترور» سردار سلیمانی
کبنا ؛نقاب‌هاي سعودي يكي‌يكي برداشته مي‌شود و نماي تمام‌رخ سازمان‌دهندگان تروريسم بين‌المللي افشا مي‌شود. اين‌بار نوبت به احمد عسيري، ژنرال نزديك به محمد بن سلمان رسيده است كه اطلاعات جديدي از تلاش‌هايش براي استخدام مزدوران خارجي براي ترور مقام‌هاي ايراني منتشر شده است. اين گزارش پرده از يك شبكه مافيايي از تاجران نزديك به ترامپ بر مي‌دارد كه خواستار گرفتن پروژه‌هاي گران‌قيمت از عربستان سعودي براي خرابكاري و آشوب در ايران بودند. دولت دونالد ترامپ طي ماه‌هاي گذشته با خروج از برجام و از‌سرگيري تحريم‌هاي ضدانساني عليه مردم ايران، پروژه‌اي را كليد زد كه از سوي وزير خارجه جمهوري اسلامي ايران «تروريسم اقتصادي» خوانده‌ شد، حالا اطلاعات جديد نشان مي‌دهد كه نزديكان ترامپ با «فروش خدمات ترور و آشوب در ايران» عملا يك شبكه تجارت ترور و تروريسم ميان رياض و واشنگتن ايجاد كرده ‌بودند. تجار ثروتمند شبكه مافيايي اطراف دونالد ترامپ، رييس‌جمهور امريكا مانند جورج نادر، محكوم به تجاوز جنسي به كودكان و مشاور محمد بن‌زايد حاكم بالفعل امارات، جوئل زمل، تاجر ثروتمند صهيونيست و اريك پرينس، مديرعامل پيشين شركت بدنام مزدوران مسلح بلك‌واتر و مشاور تيم انتقالي دولت ترامپ، از جمله افرادي بودند كه پروژه آشوب و ترور در ايران را براي فروش در اختيار وليعهد عربستان قرار داده‌اند. پروژه خرابكاري و آشوب‌آفريني كه اخيرا افشا شده است، به قيمت 2 ميليارد دلار به عربستان سعودي فروخته شده است. نماينده محمد بن سلمان در جلساتي كه با تجار امريكايي داشت از آنها خواسته است تا با دريافت پول‌هاي كلان، مقامات ايراني از جمله سردار قاسم سليماني را ترور كنند.
بر اساس گزارشي كه روز گذشته روزنامه نيويورك‌تايمز منتشر كرده است، احمد عسيري، مشاور محمد بن سلمان كه به تازگي به دليل اتهام مشاركت در ترور جمال خاشقجي از مقام خود بركنار شده است، يك سال و نيم پيش در جلسه‌اي با حضور مديران بخش خصوصي امريكا از آنها در مورد توانايي استخدام مزدوراني براي ترور مقامات ايراني از جمله سردار قاسم سليماني، فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سوال كرده است. مقام‌ها و رسانه‌هاي ايراني تاكنون چندين بار از دست داشتن عربستان سعودي در خرابكاري‌ها و اقدامات تروريستي در خاك ايران خبر داده‌ بودند، اما رسانه‌ها و مقام‌هاي غربي در حمايت از رويكرد ضدايراني پادشاهي عربستان اين اتهام‌ها را ناديده مي‌گرفتند. 40 روز پيش با افشاي ترور فجيع يك روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودي در خاك تركيه، حساسيت نسبت به اقدامات خرابكارانه و تروريستي عربستان در خاك كشورهاي خارجي در رسانه‌هاي غربي افزايش يافته است. گزارش تازه نيويورك‌تايمز، برگي تازه از مجموعه اطلاعاتي است كه از لابي فعال ضدايراني عربستان در واشنگتن منتشر مي‌شود. دو هفته پيش هم پايگاه خبري ديلي‌بيست، از ديدارهاي احمد عسيري، بازوي اطلاعاتي وليعهد عربستان سعودي با مشاور امنيت ملي وقت ايالات متحده امريكا، ژنرال مايكل فلين و استراتژيست وقت رييس‌جمهور امريكا، استيو بنن براي بررسي راه‌هاي براندازي نظام سياسي در ايران خبر داده‌ بود. چهره‌هاي رسانه‌اي محمد بن سلمان، وليعهد و حاكم بالفعل سعودي كه در طول چهار سال اخير به صورت پيوسته زير سايه حمايت تمام قد دولت امريكا ايران را متهم به اقدامات خرابكارانه در منطقه مي‌كردند، اما حالا يك به يك شواهد در مورد نقش آنها در اقدامات تروريستي فرامرزي در رسانه‌هاي بين‌المللي منتشر مي‌شود. احمد عسيري، ژنرال سعودي و سخنگوي پيشين ائتلاف تحت رهبري عربستان سعودي عليه يمن و سعود قحطاني مشاور ارشد دربار سعودي و فرمانده عمليات سايبري سعودي عليه مخالفان و منتقدان، دو مقام بلندپايه سعودي و نزديك به وليعهد هستند كه طي هفته‌هاي گذشته به دليل مشاركت در ترور جمال خاشقجي، تحت فشار افكار عمومي از مقام خود بركنار شده‌اند. اما بر اساس افشاگري‌هاي جديد، اقدامات اين نزديكان محمد بن سلمان، تنها به ترور روزنامه‌نگار منتقد در استانبول محدود نمي‌شد.
به نوشته نيويورك‌تايمز، بلافاصله بعد از انتخاب دونالد ترامپ به مقام رياست‌جمهوري امريكا، جورج نادر، تاجر و منحرف جنسي لبناني امريكايي، جلسه‌اي ميان تعدادي از مديران كمپاني خصوصي امريكايي و احمد عسيري، به عنوان رابط وليعهد عربستان برگزار مي‌كند. در اين جلسه يك پروژه 2 ميليارد دلاري براي خرابكاري در اقتصاد ايران و ايجاد ناآرامي در خاك ايران به مقام عربستاني ارايه مي‌كند، مقام‌هاي عربستاني از اين برنامه استقبال مي‌كنند، اما تاكيد مي‌كنند كه به دليل ابعاد آن مايل هستند كه ابتدا دولت جديد در واشنگتن مستقر شود و آن را تاييد كند. جوئل زمل، تاجر اسراييلي امريكايي كه ارتباط‌هاي نزديكي با دستگاه اطلاعاتي رژيم صهيونيستي دارد از ديگر شركت‌كنندگان در اين جلسات بود. نادر و زمل، هر دو پيش از اين در پرونده تباني ميان كارزار انتخاباتي دونالد ترامپ و روسيه به عنوان متهم مطرح شده‌بودند. بعد از اين جلسه، برنامه‌اي براي استمرار گفت‌وگوها ميان طرفين ريخته مي‌شود، در آن دوران محمد بن سلمان مقام جانشين وليعهد و وزارت دفاع را بر عهده داشت و محمد بن نايف همچنان به وسيله او از مقام ولايت‌عهدي كنار گذاشته نشده ‌بود. جورج نادر بعد از استقرار دولت جديد در كاخ سفيد، جزييات اين برنامه خرابكاري در ايران را به تاييد دولت ترامپ مي‌رساند. بر اساس گزارش نيويورك‌تايمز سه منبع مختلف وقوع اين سلسله ديدارها و جزييات آن را تاييد كرده‌اند. بعد از ديدار اول، احمد عسيري به عنوان رابط محمد بن سلمان، اين نقشه را با مركز در ميان مي‌گذرد و در نشست‌هاي بعدي ضمن تاييد اين نقشه، درخواست‌هاي جديدي از مديران امريكايي مطرح مي‌كند. به نوشته نيويورك‌تايمز، هر سه منبع اين روزنامه تاييد كرده‌اند كه احمد عسيري از شركت‌كنندگان پرسيده است كه آيا حاضر به انجام «اقدامات مهلك» عليه اهداف ايراني هستند يا نه. به نوشته اين روزنامه، مديران حاضر در جلسه اظهار ترديد كرده‌اند و گفته‌اند كه در اين مورد بايد با وكلاي‌شان مشورت كنند. در نشست‌هاي بعدي مديران كمپاني‌هاي خصوصي به نماينده عربستان اطلاع داده‌اند كه وكلاي‌شان امكان انجام اقدامات تروريستي را كاملا رد كرده‌اند، با اين حال جورج نادر به نماينده محمد بن سلمان گفته است كه يك كمپاني خصوصي در لندن مي‌شناسد كه توسط «اعضاي پيشين نيروهاي ويژه ارتش بريتانيا» اداره مي‌شود و ممكن است حاضر به پذيرش اجراي چنين قراردادي باشد. نامي از اين كمپاني در گزارش نيويورك‌تايمز مطرح نشده است.
احمد عسيري كه در آغاز قدرت گرفتن محمد بن سلمان، يك افسر ساده ارتش بود، طي چهار سال گذشته به يك ژنرال بلندپايه ارتقاء مقام پيدا كرده است و بعد از مسووليت سخنگويي ائتلاف تحت رهبري عربستان سعودي عليه يمن، به مقام معاونت دفتر اطلاعات عمومي عربستان منصوب شد. به نوشته نيويورك‌تايمز، محمد بن سلمان، عسيري را به اين دليل به دستگاه جاسوسي عربستان منتقل كرده‌بود تا چشم و گوش او براي كنترل رييس اين دستگاه، ابو علي باشد. خالد بن علي حميدان، رييس دستگاه جاسوسي عربستان از جمله مقام‌هاي نزديك به غرب محسوب مي‌شود كه محمد بن سلمان خواهان كنترل قدرت و تماس‌هاي آنان است.
همزمان برخي رسانه‌هاي امريكايي از احتمال برنامه‌ريزي براي قرباني كردن احمد عسيري به عنوان «عامل خودسر» ترور خاشقجي، براي تطهير محمد بن سلمان خبر داده‌اند. از جمله يكي از منابع نيويورك‌تايمز ادعا كرده است «عسيري فردي تازه وارد به دستگاه‌هاي جاسوسي و اطلاعاتي بود كه قصد داشت با انجام پروژه‌هاي بلندپروازانه جاسوسي و اطلاعاتي، دل او را به دست بياورد.» با اين حال نيويورك‌تايمز احتمال خودسر بودن عسيري را بسيار ناچيز مي‌داند، چرا كه سازمان‌دهندگان شبكه تجار خرابكار امريكايي، راسا با محمد بن سلمان جلسات متعددي داشته‌اند و برنامه‌هاي خود را با شخص او نيز هماهنگ كرده‌اند، ضمن اينكه عسيري از جمله بازوهاي معتمد بن‌سلمان محسوب مي‌شد كه بعيد است بدون دستور يا مجوز او اقدام به مذاكره با امريكايي‌ها كرده‌ باشد.

تلاش برای «ترور» سردار سلیمانی
سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. او در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارا... کرمان بود. سلیمانی از افرادی است که مقام معظم رهبری او را با عنوان «شهید زنده» یاد کرده است. او از سرداران شجاع و بی‌باک ایران است که در مقابل تروریست‌های داعشی همیشه سرفراز بیرون آمده است. او که وعده نابودی داعش را داده بود در روز 30 آبان 96 خبر نابودی کامل داعش را داد. به جهت تمام رشادت‌ها و پیروزی‌هایی که او در میدان نبرد با دشمنان این خاک داشته همیشه مورد تهدید دشمنان جمهوری اسلامی بوده است. از جمله در آذرماه سال گذشته یک افسر سابق رژیم صهیونیستی درباره رفتارهای این رژیم در صحبت‌هایش نهایتا به تهدید قاسم سلیمانی رسید. البته این موضوعات کم نبوده و همیشه دشمن در حال به زمین زدن این سردار شجاع بوده، اما تاکنون هیچ زمانی به لطف خداوند نتوانسته انجام دهد.
حذف فیزیکی رقبای منطقه‌ای
نیویورک‌تایمز، روزنامه آمریکایی، به نقل از سه مقام آگاه، گزارش داده، فروردین96 دو تاجر بین‌المللی به نام‌های جرج نیدر لبنانی-آمریکایی و جوئل زمل استرالیایی-اسرائیلی به مقاماتی از عربستان‌، پیشنهاد داده‌ بودند، در ازای دریافت دو میلیارد دلار، می‌توانند اقتصاد ایران را خراب کنند. آنها به عربستانی‌ها می‌گفتند برجام به ایران توان مالی خوبی داده و آمریکا هم دیگر دنبال کاهش توان مالی ایران نیست، پس باید خودمان کاری کنیم. دو تاجر به نزدیکان بن سلمان می‌گویند این‌کار‌ها از دست‌شان برمی‌آید: ساختن اکانت‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی برای راه‌انداختن تظاهرات در ایران، پیداکردن دارایی‌های نیروی‌قدس سپاه در جهان، هیاهو بر سر اتهامات ساختگی یا واقعی علیه مقام‌های ایران برای اختلاف‌ افکنی. سعودی‌ها می‌پرسند: آیا ترور هم می‌توانند بکنند؛ مثلا قاسم‌سلیمانی را؟ که این دو تاجر پس‌ از مشورت با وکلا جواب می‌دهند ما خودمان نمی‌کنیم، اما می‌شناسیم کسانی را که کارتان را راه‌ بیندازند- مثلا یک آژانس که یه‌سری بازنشسته امنیتی در انگلستان راه‌انداخته‌اند. مقامات اطلاعاتی عالی‌رتبه عربستان سال گذشته به دنبال استفاده از شرکت‌های خصوصی برای «ترور» سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران بودند. روزنامه نیویورک تایمز به نقل از سه منبع آگاه از مذاکره مقامات عربستان با شرکت‌های خصوصی گزارش داده است که این گفت‌وگوها پیش از رسیدن محمد بن‌سلمان به سمت ولیعهدی صورت گرفت. احمد عسیری، از فرماندهان ارتش عربستان که به دنبال قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد حکومت عربستان از سمت اطلاعاتی خود برکنار شد در این مذاکرات حضور داشته است. بنا به این گزارش، دستیاران ارشد احمد عسیری در مذاکره با مسئولان شماری از شرکت‌های خصوصی احتمال تامین جنبه مالی طرح «ترور» سردار سلیمانی را بررسی کردند. گزارش نیویورک تایمز از این نظر حائز اهمیت است که نشان می‌دهد مقامات عربستان از مدت‌ها پیش از قتل جمال خاشقجی طرح حذف فیزیکی رقبای منطقه‌ای و مخالفان خود را دنبال می‌کرده‌اند. دیدار مقامات اطلاعاتی عربستان با مسئولان برخی شرکت‌های خصوصی را جورج نادر، بازرگان لبنانی-آمریکایی برنامه‌ریزی کرده بود. او که پیش از این با محمد بن‌سلمان نیز دیدار کرده است، دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را در جریان طرح خود قرار داده بود. یکی دیگر از تجار حاضر در مذاکره مقامات اطلاعاتی عربستان با مسئولان شرکت‌های خصوصی جوئل زامل، بازرگان اسرائیلی بوده است. او رابطه نزدیک و مستحکمی با اداره‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل دارد. جورج نادر و جوئل زامل هر دو از جمله شاهدان تحقیقات رابرت مولر، بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا هستند. دادستا‌نان آمریکایی از هر دو بازرگان در مورد مذاکراتشان با مقامات ایالات متحده و عربستان تحقیق کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1