کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

درخشش بانوان واقف گچسارانی در تاریخ

21 آبان 1397 ساعت 19:23

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: موج وقف از جانب بانوان در استان آغازشده است و اکثر واقفان در گچساران بانوان بودند.


حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور امروز در همایش استانی وقف و رسانه که با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مدیرعامل بانک ملی استان و امام‌جمعه کبگیان که در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: زیرساخت‌های استان درشان مردم نیست و وقف نیز حال‌وروزش بهتر از زیرساخت‌های استان نیست اما حرکت‌هایی صورت گرفته و گذشتگان تلاش و کوشش‌هایی کردند.
جنتی‌پور در ادامه افزود: برای احیای موقوفات که سالیان زیادی در این استان به آن توجه خاصی نشده اقداماتی صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم گام‌های مؤثری را در این حوزه برداریم.
مردم بی‌بضاعت این استان در وقف نسبت به استان‌های دیگر پیشتاز هستند افرادی که تمام دارایی‌های خود را صرف وقف می‌کنند و باید تلاش کنیم تا موقوفاتی که واقفان از جان‌مایه گذاشتند به مردم معرفی کنیم.
در موقوفات هیچ‌کس مالک نیست و اداره کل اوقاف و امور خیریه متولی اجرای نیت واقفان است، موقوفات قابل‌تغییر و فروش نیست و تا ابد در همان وضعیت نیت واقف هزینه می‌شود.
وقف قانون خاص خود را دارد، درآمد امامزادگان مشخص است و در جهت فرهنگی و عمرانی همان امامزاده هزینه می‌شود، همچنین برخی می‌گویند که موقوفه 6 هکتاری مرکز استان به پارکینگ تبدیل‌شده این موقوفه برای رفاه مردم به شهرداری اجاره دادیم.
موج وقف از جانب بانوان در استان آغازشده است و اکثر واقفان در گچساران بانوان بودند و امیدواریم شاهد تحول خوبی در وقف باشیم.
کهگیلویه و بویراحمد در حوزه موقوفات قرآنی می‌لنگد.
امسال بیش از 5 هزار و 200 نفر در طرح حفظ قرآن آموزش داده می‌شود.


کد مطلب: 404478

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404478/درخشش-بانوان-واقف-گچسارانی-تاریخ

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1