تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۴۰۴۴۷۱
کبنا گزارش می‌دهد

دکل‌های مخابراتی یا دکل‌های سرطان‌زا / واقعیتی پنهان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

۳
۰
دکل‌های مخابراتی یا دکل‌های سرطان‌زا / واقعیتی پنهان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛داستان تکراری وجود دکل‌های مخابراتی در وسط حیاط مدارس کهگیلویه و بویراحمد مرتب بیان می‌شود و علی رغم تذکر مسوولان مربوطه اما تاکنون هیچ اقدامی عملی در خصوص تعیین تکلیف این دکل‌ها انجام نگرفته است.
به گزارش کبنا، اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد 26 اردیبهشت 97 در اولین نشست شورای سلامت گفت: آنتن‌های مخابراتی در اطراف مدارس استان با توجه به آسیب پذیر بودن دانش آموزان، اثرات بر انواع سرطانها و داشتن پرتوها باید جمع آوری شوند.
ایلامی در آن زمان گفته بود که مطالعه در خصوص نصب آنتن‌های مخابراتی انجام شده به طوری که با همکاری مخابرات استان امکان تغییر دکل‌های مخابراتی موجود در مدارس به مکان‌های دیگر با شرایط استاندارد انجام بگیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به آسیب پذیر بودن دانش آموزان، اثرات بر انواع سرطانها و داشتن پرتوها، باید دکل های مخابراتی از اطراف مدارس جمع آوری شوند.
بعد از صحبت های ایلامی، موضوع دکل های مخابراتی فراموش شد تا اینکه هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای سلامت  21 آبان ماه 97 دوباره حرف این دکل ها را به میان آورد و گفت: استقرار دکل‌های مخابرات در حیاط برخی مدارس استان به یک معضل تبدیل شده و برای اولیای دانش آموزان نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.
هادی زارع پور در نشست شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تشعشعات این دکل‌ها بر روی سلامت اثر گذار است.
وی با اشاره به اینکه در سال 90 در زمینه جمع آوری دکل‌های مخابرات در حیاط مدارس مکاتبات لازم انجام ولی به صورت عملی اقدامی صورت نگرفت، ادامه داد: مخابرات معتقد بوده این دکل‌ها برای سلامت ضرری ندارد ولی برای اثبات این ادعا نتیجه هیچ پژوهشی را ارائه نمی‌کند.
زارع پور ابراز کرد: انتظار می‌رود در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان متولی سلامت پژوهش‌های لازم را انجام و نتیجه را به مسئولان امر اطلاع دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ضروری است شرکت مخابرات استان در زمینه تاثیرگذاری دکل‌های مخابرات بر روی سلامت مکاتبه لازم را با مرکز هسته و مخابرات ایران داشته باشد.
زارع پور با تاکید بر اینکه همچنان خواهان جمع آوری دکل‌های مخابرات در حیاط مدارس هستیم، بیان کرد: خانواده دانش آموزان حق دارند نگران سلامت فرزند خود باشند.
مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه واکنش نشان داد و گفت: تضمین می‌کنید در صورت جمع آوری دکل‌های مخابرات در زمینه نبود آنتن دهی تلفن همراه معترض نباشید.
افتخاری ادامه داد: ما از سال 74 تاکنون داریم از تلفن همراه استفاده می‌کنیم در حالی کشورهای اروپایی از 100 سال پیش از موبایل استفاده می‌کنند و به طور حتم اروپایی‌ها کمتر از ایران برای انسان ارزش قائل نیستند.
وی با اشاره به اینکه انرژی اتمی به عنوان مرجع در این زمینه تاکنون هیچ پژوهشی مبنی بر تاثیرگذاری دکل‌ها بر سلامت انسان نداشته است، خاطرنشان کرد: قدرت فرکانس دکل‌های صدا و سیما بسیار بیش از همراه اول است.
با همه این مسائل باید منتظر بمانیم که مسوولان مربوطه در این خصوص چه اقدام عملی انجام خواهند داد و آیا خیال والدین دانش آموزان از این موضوع برای همیشه راحت می‌شود و یا خیر؟
نام شما

آدرس ايميل شما

دکل
Iran, Islamic Republic of
مردم استان کهگیلویه و بویراحمد این مسایل حالیشون نیست از این جور مطالب لطفا نزارید
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
پرتوهای RF ناشی از آنتن های BTS هنوز توسط سازمان جهانی بهداشت اسیب پذیریشون تایید یا رد نشده. اقای دکتر ایلامی امسال جایزه نوبل رو میگیرن
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
جناب زارع پور دکل های که در حیاط ساختمان های مردم است با این چه باید کرد آیا دکل مخابراتی که در وسط حیاط ساختمان و اطراف ان مردم زندگی می کنند تاثیر منفی دارد .اشعه ای که دکل مخابراتی دارد خیلی بالا است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1