تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : ۴۰۴۴۶۱
کبنا گزارش می‌دهد

پول‌هایی که خیری برای کهگیلویه و بویراحمد ندارد

۱
۰
پول‌هایی که خیری برای کهگیلویه و بویراحمد ندارد
کبنا ؛  نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید امروز (20 آبان ماه 97) به ریاست جعفر گوهرگانی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

بانک‌هایی که خیری از واحدهای تولیدی ندیدند
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمک‌های دولت منجر به ایجاد اشتغال شود.
دستور کار اول این نشست تامین سبوس گندم و‌ جو مورد نیاز توسط سازمان جهاد کشاورزی است که بیدار‌مغز معاون جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۲۰ هزار تن سبوس گندم و جو مورد نیاز است، گفت: ۱۲ هزار تن سبوس گندم و ۸ هزار تن جو نیاز است اما کارخانه‌ها ۱۰۰ درصد این سهمیه را رعایت نمی‌کنند.
در ادامه داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از سال ۹۲ تاکنون ۶۶ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند و زمینه اشتغال ۵۲۸ نفر فراهم شد.
وی تصریح کرد: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تسهیلات رونق تولید بود که ۱۰۰ میلیارد در بخش کشاورزی و ۱۰۰ میلیارد تسهیلات رونق بخش صنعت بود.
دیودیده بیان کرد: ۵ واحد تولیدی تسهیلات سرمایه در گردش به ارزش ۱۲ میلیارد تومان دریافت کردند.
در ادامه جعفر گوهرگانی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جهاد کشاورزی سه کارخانه آرد استان را ملزم کنند که سهمیه سبوس مورد نظر در ماه آینده را به صورت۱۰۰ درصدی استحصال و با مسوولیت جهاد کشاورزی توزیع شود که در غیر این صورت قاچاق محسوب می‌شود و جهاد کشاورزی مسوول است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: وضعیت نابسامان کشور و مابه تفاوت ارز سبب شد سرمایه‌گذارانی که یک قسمت از ملزومات کار و یا نهاده‌های که باید از خارج کشور تامین شود با مشکلاتی مواجه شوند.
این مسوول بیان کرد: این وضعیت سبب شده بسیاری از واحدها برای پرداخت اقساط خود قطعه واحدها را بفروشند یا تسهیلات ۱۸ درصد دریافت کنند که اگر این موارد را رها کنیم به بیت‌المال ضرر زدیم و مشکل متقاضیان حل نمی‌شود.لذا نهادهای اقتصادی این موارد را پیگیری کنند.
گوهرگانی در خصوص تزریق تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: نتیجه کمک‌های دولت در هر بخش باید منجر به تولید و ایجاد اشتغال شود که برای پیگیری سرانجام کمک‌های دولت به همراه رسانه‌ها از واحدهایی که تسهیلات دریافت کردند بازدید خواهیم کرد.
در پایان این نشست هم الله‌داد محمدی مدیرعامل بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به ۲۰۰ میلیارد تسهیلات معوقه بانک کشاورزی اشاره کرد و افزود: خیری از تسهیلاتی که سال گذشته به واحدهای تولیدی پرداخت شد، ندیدیم.
وی عنوان کرد: از دیدگاه ما خیر واحدهای تولیدی رونق این واحدها، فعال شدن آنها و پرداخت حقوق کارگران است اما ما در جلسات می‌نشینیم و فقط دوره استمهال و تنفس واحدها را بررسی می‌کنیم.

 ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه درگردش به واحدهای تولید
به گزارش کبنا، جعفر گوهرگانی در این نشست از پرداخت ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به پنج واحد صنعتی بزرگ و فعال استان برای تولید و ایجاد اشتغال پایدار موافقت کرد.
وی با اشاره به اینکه، جذب سرمایه گذاری‌های جدید، شناسایی ظرفیت‌ها و رفع مشکلات راهکاری برای رونق تولید است، افزود: برای استفاده بهینه از منابع مالی باید بررسی کرد که کدام بخش کشاورزی، صنعت و خدمات برای سرمایه گذاری بازدهی بیشتری خواهد داشت.
گوهرگانی بیان کرد: در شرایط کنونی بانک‌ها باید تعامل بیشتری با تولید داشته و به منظور تامین سرمایه در گردش و تسهیلات لازم واحدهای تولیدی، کارها را با کارشناسی و با توجه به شرایط روز بررسی کنند.
وی بیان کرد: سرمایه گذاری زمانی موثر خواهد بود که در حوزه‌های مختلف معدنی، کشاورزی، صنعتی و تجارت به ظرفیت‌های اشتغالزایی توجه شود و با تزریق منابع مالی اندک بتوان بهترین تولید وبیشترین اشتغال را داشت.
 گوهرگانی تاکید کرد: از کارکرد ستاد تسهیل، رفع موانع و رونق تولید استان گزارشی تهیه و در جلسه بعد اعلام شود و بازدید میدانی از واحدهای تولیدی در استان آغاز شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در خصوص توزیع سبوس در استان هم گفت: تمام کارخانجات تولید آرد استان صد درصد سبوس تولیدی خود را در اختیار جهاد کشاورزی برای توزیع قرار دهند.
گوهرگانی تصریح کرد: هرگاه که استان نیاز کمتری به سبوس داشت جهاد کشاورزی یک ماه قبل به این کارخانجات میزان مازد نیاز استان را اعلام نمایند تا آنها برای سبوس خود فکری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

م
Iran, Islamic Republic of
مگه برای آقای. از خدمات دولتی نخورده، پس تو جلسات چکار میکنه؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1