تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۴۰۴۴۵۷
گزارشی از وضعیت

زمین‌گیر شدن هواپیماها در فرودگاه یاسوج / شرایط روانی برای پرواز هواپیمایی آسمان مهیا نیست / یاسوج چوب ندانم‌کاری چه کسانی را می‌خورد

۱
۰
زمین‌گیر شدن هواپیماها در فرودگاه یاسوج / شرایط روانی برای پرواز هواپیمایی آسمان مهیا نیست / یاسوج چوب ندانم‌کاری چه کسانی را می‌خورد
کبنا ؛گویا فرودگاه یاسوج به استان کهگیلویه و بویراحمد نیامده است، اکثر وقت‌ها پروازهای این فرودگاه کنسل می‌شد و گاهی هم به دلیل خرابی هواپیما، پروازی نه بلند می‌شد و نه می‌نشست، وضعیت جوی و موقعیت جغرافیایی استان کهگیلویه و بویراحمد به گونه‌ای است که رفت و برگشت هواپیماهای مسافربری را با مشکل روبرو کرده است.
ایلنا نوشت: 8 ماه از حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج و فوت 66 مسافر در ارتفاعات دنا می‌گذرد و همچنان برقراری پروازهای فرودگاه یاسوج با تردید و ابهام روبروست.
73 روز بعد از آن سانحه تلخ و تاسف‌بار یعنی در روز  یازدهم اردیبهشت ماه 1397 نخستین پرواز آزمایشی فرودگاه یاسوج با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، نماینده مردم بویراحمد و دنا و قائم مقام شرکت هواپیمایی "آتا" انجام شد.
سعید چلندری قائم مقام شرکت هواپیمایی"آتا" در آن روز به رسانه‌ها گفت: با توجه به سیاست‌های کلان سازمان هواپیمایی کشور، شرکت هواپیمایی" آتا" پرواز تهران - یاسوج را در دستورکار قرار داده است.
وی افزود: سیاست شرکت هواپیمایی ATA سرویس دهی به استان‌های کم برخوردار است که استان کهگیلویه و بویراحمد نیز یکی از این استانهاست اما پتانسیل‌ها و ظرفیت های خوبی دارند و ر با توجه به ناوگان هوایی که در اختیار شرکت هواپیمایی "آتا" است، برقراری پروازهای فرودگاه یاسوج در دستور کار قرار داد.
غلام‌محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در شرکت هواپیمایی کشور و برگزاری جلسات با وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ضرورت راه اندازی مجدد پروازهای"تهران- یاسوج"،سایر مسیرهای پروازی از طریق فرودگاه یاسوج، امکان پذیر است.
وی افزود: اولین پرواز مجدد هواپیمای جدید و پیشرفته در فرودگاه یاسوج انجام شد که امیدواریم ضمن تقویت این پرواز، ایرلاین‌های دیگر به کمک بیایند. ان شاء الله فرودگاه یاسوج با ظرفیت کامل، توان و امکانات بیشتر پروازهای خود را ادامه خواهد داد.
زارعی در خصوص مسیر پروازهای فرودگاه یاسوج عنوان کرد: امکانات فرودگاه یاسوج از نظر طول باند، امکانات ناوبری و تجهیزات مورد نیاز برای پرواز ایمن فراهم است.
عزیز فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در آن روز گفت: پس از رایزنی های صورت گرفته با شرکت های هواپیمایی کشور با شرکت هواپیمایی آتا به توافق رسیدیم که پرواز آزمایشی این شرکت به یاسوج انجام شود.
هواپیما یاسوج
وی افزود: قرار بر این است که از هفته آینده پروازهای تهران -یاسوج و بالعکس را با این شرکت هواپیمایی داشته باشیم البته پیگیر راه اندازی پرواز از طریق شرکت‌های هواپیمایی ماهان و آسمان نیز هستیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این نوع هواپیما از نوع جت، ساخت مشترک کشورهای کانادا و برزیل با 50 نفرظرفیت مسافر و خدمه است که سرعت بالا دارند، می‌تواند در ارتفاع بالا پرواز کنند و عمر مناسبی دارد.
فیلی خاطرنشان کرد: با راه اندازی مجدد پروازهای فرودگاه یاسوج روزانه یک تا دو پرواز خواهیم داشت.
وی ادامه داد: پس از سانحه هوایی تهران- یاسوج بیشتر ایرلاین ها علاقمند به پرواز در فرودگاه یاسوج نبودند که با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان استان و برگزاری جلساتی با وزیر راه تاکنون شرکت "آتا" موافقت کردند که پروازهای این فرودگاه را انجام دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: زمان پرواز با این هواپیما یک ساعت است در حالی که با هواپیمای قبلی( ATR72)  یک ساعت و 40 دقیقه بود.
شش ماه و 9 روز بعد از اولین پرواز آتا در فرودگاه یاسوج
مدیر فرودگاه یاسوج بعد از شش ماه و 9 روز از نخستین پرواز شرکت هواپیمایی در این فرودگاه از رایزنی‌های مستمر چند ماهه اخیر خود، استاندار و نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با شرکت‌های هواپیمایی جهت برقراری پرواز در فرودگاه یاسوج خبرمی دهد.
علی محسنیان گفت:‌ مستمرا پیگیر برقراری پروازها هستیم اما نیازمند کمک مسئولان سیاسی و اجرایی استان هستیم.
محسنیان
وی با تاکید بر اینکه از دست مدیر فرودگاه یاسوج برای برقراری پروازها به تنهایی کار آن چنانی ساخته نیست، اظهار داشت: با توجه به شرایط و محدودیت‌های خاصی که الان در صنعت هوانوردی کشور وجود دارد، نیازمند کمک مسئولان جهت هماهنگی و رایرنی‌های بیشتر با شرکت هواپیمایی هستیم تا ایرلاین‌ها را به برقراری پروازها متقاعد کنیم.
مدیر فرودگاه یاسوج افزود: البته به همراه استاندار و نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، هماهنگی‌ها و پیگیری های مستمر ادامه دارد و برخی اوقات جلساتی هم برگزار می‌شود و به محض اینکه به نتایج خوبی برسیم نتیجه را به اطلاع مردم خواهیم رساند.
خبری مبنی بر برقراری پروازها در فرودگاه یاسوج نداریم 
محسنیان با تاکید بر اینکه تا این لحظه خبری مبنی بر برقراری پروازها در فرودگاه یاسوج نداریم ، خاطرنشان کرد:‌ تاکید می‌کنم شرکت فرودگاه‌های کشور وظایف خود را به خوبی و شایستگی در فرودگاه یاسوج انجام داده است.
وی گفت: همه عملیات زیرساختی و عملیاتی متناسب با فرودگاه را در فرودگاه یاسوج فراهم و شرایط برای برقراری پروازها در این فرودگاه آماده است.
مدیر فرودگاه یاسوج در پاسخ به این سئوال که آیا امیدوار به برقراری پروازها تا تعطیلات نوروز سال آینده در این فرودگاه هستید؟ هم ادامه داد:‌ تلاش خود را انجام می‌دهیم و ناامید هم نیستیم و امیدواریم هرچه زودتر پروازها در فرودگاه انجام شود.
محسنیان در پاسخ به سئوال دیگری که آیا مسئولان قول داده اند تا پایان سال پروازها در فرودگاه یاسوج انجام شود؟ هم یادآور شد: آقایان تلاش می کنند و در این خصوص اظهار نظری نمی توانم بکنم اما سعی می‌کنیم به زمان مشخصی که رسیدیم اخبار آن به سمع و نظر مردم برسانیم.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا مردم امیدوار به برقراری پروازها در فرودگاه یاسوج باشند؟ هم تاکید کرد: بله امیدوار باشند چرا امیدوار نباشند.
محسنیان در پاسخ به سئوال دیگری که فرودگاه یاسوج هشت ماه است پرواز نداشته و اتفاق خاص و مثبتی که مردم لمس کنند هم نیفتاده، حدود سه ماه پیش هم جلسه ای گرفته شد و قرار بود ایرلاین ها پاسخ بدهند و پروازها برقرار شود و مردم همچنان منتظرند اما خبری از پروازها نشد؟ هم ادامه داد: ایرلاین ها متاسفانه به وعده و قول‌های خود عمل نکردند و البته ما پیگیر هستیم.
وی گفت:‌ ما زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده ایم و توقع می‌رود مسئولان بیشتر از این پیگیری کنند تا ایرلاین‌ها متقاعد شوند و البته از سویی هواپیماهای متناسب با شرایط عملیاتی یاسوج در کشور زیاد نیستند و محدود هستند.
هواپیمای یاسوج
با هواپیمای آسمان بدلیل شرایط روانی منطقه مذاکره نکرده ایم
مدیر فرودگاه یاسوج در پاسخ به این سئوال اگر هواپیماهای متناسب با شرایط عملیاتی یاسوج در کشور محدودیت وجود دارد، چرا با هواپیمایی ATR آسمان مذاکره نمی کنید؟ هم خاطرنشان کرد: با هواپیمای آسمان بخاطر اینکه شرایط روانی و اجتماعی حاکم بر منطقه برای استفاده مجدد از ناوگان ATR فعلا مهیا نیست مذاکره ای انجام نگرفته و البته شاید در ماه‌های آینده این موضوع را مجددا بررسی کنیم.
محسنیان تاکید کرد که برای برقراری پروازها در فرودگاه یاسوج تا تعطیلات نوروزی سال آینده خوشبین است و البته گفت که خودمان درک می کنیم اما می گوئیم یک دست صدا ندارد.
وی در پاسخ به این سئوال که مسئولان گردشگری می گویند بدلیل برقرار نبودن پروازها آمار گردشگران بویژه گردشگران خارجی به استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافته است، نظر شما در این ارتباط چیست؟ هم اظهار داشت: دوستان گردشگری تاکنون با ما تماسی نداشته و نگفته اند که درصد گردشگران خارجی به این استان بدلیل برقرار نبودن پروازها کم شده و باید بگویند چند درصد گردشگران با پروازها وارد استان می‌شوند و این موضوع باید بررسی بیشتر شود.
با پنج ایرلاین رایزنی کرده ایم و همچنان درحال مذاکره ایم اما هنوز قبول نکرده اند
محسنیان در پاسخ به سئوال دیگری که با چه ایرلاین‌هایی برای برقراری پرواز در فرودگاه یاسوج صحبت شده و بدقولی کرده اند؟ هم ادامه داد: نمی توانیم بگوئیم بدقولی کرده اند اما ما حداقل با پنج ایرلاین رایزنی و مذاکره کرده ایم و البته ناامید نیستیم اگرچه تا به حال پاسخ مثبت نداده اند.
وی تاکیدکرد از لغو پروازها در فرودگاه یاسوج بیشتر از همه ناراحت است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هیچ وقت اقدام زارعی در خصوص استیضاح وزیر یاد مردم نمیره. اینم نتیجه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1