تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : ۴۰۴۴۴۷
کبنا گزارش می‌دهد

آقایان «کناری» و «فیلی» تا کی این ظلم به بویراحمد روا است؟

۲
۰
آقایان «کناری» و «فیلی» تا کی این ظلم به بویراحمد روا است؟
کبنا ؛شهرستان بویراحمد، بزرگ‌ترین شهرستان و مرکز کهگیلویه و بویراحمد است و پایتخت طبیعت ایران هم نامیده می‌شود. اما این شهرستان به دلیل بیشترین جمعیت و برخورداری از موقعیت بی نظیر گردشگری، مراکز دانشگاهی و دانشگاه مادر و حضور مسافران زیاد و نبود برخی اداره‌های شهرستانی با مشکلات زیادی روبرو است. به طور مثال بازار یاسوج در روزها، هفته‌ها و ماه‌های اخیراً به دلیل نبود اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بویراحمد چنان متلاطم بود که بارها پای مسوولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد را به این بازار کشاند.
شهرستان بویراحمد اداره شهرستانی تعزیرات حکومتی، پست، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد و نبود این ادارات مشکلاتی را هم برای شهرستان و مردم ایجاد کرده است.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد با بیان اینکه سال‌ها است که مردم شهرستان بویراحمد از نبود ادارات شهرستانی رنج می‌برد، می‌گوید: در این سال‌ها بعضی از دستگاه‌های دولتی در شهرستان بویراحمد اداره شهرستانی تشکیل ندادند که همین موضوع باعث شده ما با مشکلات عدیده‌ای روبرو شویم و کارهای زیادی بر زمین بماند.
کناری تاکید کرد: ادارات کل در شهرستان بویراحمد ساختمان دارند، اما متولی ندارند و ضرورت دارد که ما رئیس اداره شهرستانی در جلسات داشته باشیم که پیگیر مشکلات و امورات باشند و نگذارند مصوبات شورای اداری شهرستان بویراحمد و سایر جلسات مهم بر روی زمین بمانند.
وی با بیان اینکه ادارات‌کل تعزیزات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد، راه و شهرسازی و پست اداره شهرستانی ندارند، افزود: با توجه به جایگاه شهرستان بویراحمد و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و اینکه 65 هزار حاشیه نشینی در شهرستان بویراحمد است، می‌طلبد که این ادارات احیاء شوند تا مصوبات روی زمین نمانند.
وی تصریح کرد: به دلیل نبود برخی ادارات شهرستانی روز به روز مشکلات ما بیشتر می‌شود، اگر متولی ادارات شهرستان بویراحمد مشخص شوند، بدون شک ما از طریق آنها می‌توانیم پیگیر امورات و کارهای مردم باشیم.
فرماندار بویراحمد گفت: به طور مثال اگر متولی اداره صنعت، معدن و تجارت و یا راه و شهرسازی مشخص باشند می‌توانیم در رفع مشکلات بازار یاسوج و یا پروژه‌های راه و شهرسازی اقدامات و تصمیمات بهتری انجام دهیم.
عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد این مشکلات را مربوط به کل کشور دانست و افزود: در تهران هم مردم کمتر سراغ استانداری و یا ادارت کل آنجا را می‌گیرند و مستقیم به وزارت خانه‌ها مراجعه می‌کنند.
فیلی گفت: این یک ضعف ساختاری است که در کشور وجود دارد و شامل حال مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هم شده است.
وی با تاکید بر اینکه باید ادارات شهرستانی در شهرستان بویراحمد به مرکزیت یاسوج راه اندازی شوند، می‌گوید: به طور مثال با وجود این همه گرفتاری که در بازار یاسوج وجود دارد، اگر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بویراحمد وجود داشته باشد، مشکلات آقای دیودیده هم کمتر است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این منطقی نیست که مثلاً شهرستان بهمئی همه ادارات را داشته باشند، اما شهرستان بویراحمد به عنوان مرکز استان از نمایندگی مستقل ادارات‌کل برخوردار نباشند.
فیلی ادامه داد: چرا نباید اداره کل راه و شهرسازی استان با این همه حجم پروژه‌های عمرانی در شهرستان بویراحمد، اداره شهرستانی در بویراحمد داشته باشد.
30 مهرماه 97 جلسه‌ای با حضور عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد و مدیران دستگاه‌های دولتی در محل فرمانداری بویراحمد برگزار شد و در آن جلسه تصمیم گرفته شد که 5 اداره شهرستانی تعزیزات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد و پست ایجاد شوند، حدود یک ماه از آن تاریخ گذشته امور هنوز این مطالبه بویراحمد محقق نشده و غبار فراموشی گرفته است.
نبود مدیران شهرستانی پیامدهای منفی زیادی را تاکنون برای شهرستان بویراحمد در پی داشته و متأسفانه سال‌ها است که بویراحمد به دلیل نبود مدیران شهرستانی در مظلومیت بسر برده و از طرفی از برخی اعتبارات و منافع محروم مانده و فرصت‌ها و سرمایه‌های زیادی را هم از دست داده است. با وجود مدیران شهرستانی پیگیری امورات مردم و شهرستان بیشتر می‌شود. و از طرفی مدیران شهرستانی به دلیل ارتباط بیشتر با مردم و شناخت عمیق آنان نسبت به مسائل مختلف شهرستان و مناطق می‌توانند، کمک کار و مشاور مدیران کل استانی باشند و ضعف ارتباطی آنان را با مردم به دلیل مشغله کاری جبران نمایند.
علی علی پور معاون عمرانی فرماندار بویراحمد در این باره می‌گوید: نبود بعضی مدیران شهرستانی آسیب‌های جدی وارد کرده و از طرفی کسی هم به طور مستقیم پاسخگوی مطالبات شهرستان در جلسات مهم نیست و با توجه به جلسه‌ای که با حضور معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار بویراحمد برگزار شد، 5 مدیر شهرستانی به شورای اداری شهرستان بویراحمد اضافه خواهد شد.
علی پور افزود: پیگیر هستیم که هر چه زودتر ادارات کلی که اداره شهرستانی ندارد، بر اساس نیاز شهرستان بویراحمد راه اندازی شوند و ما مکاتبات و پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام داده‌ایم.
بنا بر این گزارش، به نظر می‌رسد، مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد هر چه زودتر و تا قبل از بسته شدن بودجه 97 باید در راستای راه اندازی ادارات شهرستانی گام بردارند تا در تصمیمات مهم بعدی کشور مورد توجه قرار بگیرند و بیش از این هم بویراحمد مورد بی‌مهری قرار نگیرد.
 
 
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا پویان
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام. گزارش بسیار عالی بود.خیلی سپاسگزارم از اینکه پیگیر مطالبات واقعی مردم هستید و امیدوارم که با پیگیری های رسانه ای شما و اعضای شوراهای بخش شهرستان بویراحمد و همت مسئولین ادارات شهرستانی در سال 97 برای خدمت رسانی هرچه بهتر راه اندازی شوند.
دارا
Iran, Islamic Republic of
واقعا در این 6 سا. بزرگی به شهرستان بویر احمد وارد شده است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1