کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پس از انتشار مطلبی با عنوان «آقای استاندار «سنگ بزرگ نشانه نزدنه» مطرح شد

پاسخ اداره‌کل گردشگری به مطلب کبنانیوز؛ چرا عده‌ای سر به زیر برف برده‌اند / رسانه‌ها جولان‌گاه انتشار مطالب کذب و بی‌اساس شده‌اند

19 آبان 1397 ساعت 11:35

در پی انتشار مطلبی با عنوان " آقای استاندار «سنگ بزرگ نشانه نزدنه»" در سایت خبری کبنانیوز، روزشنبه 19 آبان 1397 روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان طی جوابیه‌ای به انتشار این مطلب واکنش نشان داد.


در پی انتشار مطلبی با عنوان  آقای استاندار «سنگ بزرگ نشانه نزدنه»[کلیک کنید] در سایت خبری کبنانیوز، روزشنبه 19 آبان 1397 روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان طی جوابیه‌ای به انتشار این مطلب واکنش نشان داد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، متن این جوابیه به شرح زیر است؛
مسئول محترم سایت خبری کبنانیوز
با سلام و احترام
ضمن استقبال و قدردانی از انتقادهای سازنده رسانه‌ها و احساس مسئولیت خبرنگاران در زمینه توسعه کهگیلویه و بویراحمد، جوابیه این اداره‌کل در خصوص درج مطلب با عنوان " آقای استاندار «سنگ بزرگ نشانه نزدنه»" در سایت خبری کبنانیوز روز شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ جهت درج در صفحه اصلی آن  سایت خبری طبق قانون مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال به حضور ایفاد می‌گردد:
متاسفانه امروز شاهد این هستیم که عده‌ای بدون اینکه اطلاعی از برخی موضوعات تخصصی داشته و یا حتی سواد درست و حسابی برای تحلیل وضعیت موجود و مقایسه آن با گذشته داشته باشند برخی مطالب کذب همانند عدم توسعه گردشگری را در برخی سایت‌های محلی استان که متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل عدم نظارت صحیح از سوی متولیان امر، به جولانگاه  برخی مطالب کذب و بی‌اساس تبدیل شده است، مطرح می‌کنند.
در خصوص  انتشار مطلب آقای استاندار «سنگ بزرگ نشانه نزدنه» در سایت خبری کبنانیوز جهت تنویر افکار عمومی می‌خواهیم بپرسم آیا نوسینده محترم می‌داند که استان کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از سال 92 حتی برای سرویس بهداشتی هم در حوزه زیرساخت‌های گردشگری مشکلات فراوانی داشت و یا می‌داند که تا قبل از سال 92 حتی استان ما را به عنوان بخشی از چهارمحال و بختیاری می‌شناختند.
آیا نوسینده محترم می‌داند کسی که تحلیل می‌کند و قرار است برای افکار عمومی اطلاع‌رسانی کند باید از گذشته و حال یک موضوع باخبر باشد؟
آیا نویسنده محترم از وضعیت پروژه ملی موزه تاریخی استان اطلاعی دارد؟ پروژه‌ای که از سال 86 شروع شده و حدود چهار سال متوقف بود تا جایی که می‌خواستند آن را به بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد واگذار کنند اما این موضوع منتفی و به میراث فرهنگی برگشت داده شد و با پیگیری مهندس محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در اقدامی ارزشمند 5 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص یافت و هم‌اکنون شاهد پیشرفت بیش از 90 درصدی این پروژه مهم در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.
در حوزه گردشگری اگر نخواهیم به معرفی استان در چند سال اخیر از طریق رسانه‌های ملی و بین‌المللی همانند (پرس تی وی) اشاره کنیم باید بدانیم که از سال 92 تاکنون بیش از 10 جشنواره در سطح ملی از جمله در برج میلاد تهران برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است. افزایش ورود گردشگران به این استان تا جایی پیش رفت که در سال 95 در چند روز تعطیلات عید فطر بیش از یک میلیون گردشگر وارد استان شد و بعد از این ورود بی‌سابقه گردشگر، استان کهگیلویه و بویراحمد توسط معاون رئیس‌جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به عنوان مقصد جدید گردشگر در کشور معرفی شد.
نمی‌دانیم چرا و به چه دلیل عده‌ای سر زیر برف برده و نمی‌خواهند توسعه گردشگری استان که اشتغال و درآمدزایی‌های بزرگی در چند سال اخیر برای مردان و زنان این استان رقم زده است را ببینند.
اگر ایجاد بوم‌گردی در روستاها و شهرهای کهگیلویه و بویراحمد با حمایت‌های ویژه دولت تدبیر و امید، ایجاد هتل‌ها در شهرستان‌های استان، ایجاد چهار پارک بزرگ اسکان در چهار شهرستان بزرگ استان از محل اعتبارات سفر هیئت دولت، ایجاد سرمایه‌گذاری بزرگ گردشگری مثل غاره ده‌شیخ، پارک آبی یاسوج و ایجاد اردوگاه‌های گردشگری از بهمئی تا دنا توسعه گردشگری و رونق اقتصادی نیست، پس چیست؟
البته ما از عده‌ای که بدون داشتن سواد کافی دست به قلم شده و به نشر اکاذیب می‌پردازند گلایه نداریم ما از مدیران رسانه‌هایی گلایه‌مند هستیم که خود آنان بیشتر از هر مسئولی در افتتاحیه‌ها و کلنگ‌زنی‌های تمام این پروژه‌های بزرگ گردشگری حضور داشتند و به خوبی می‌دانند که تحول در حوزه گردشگری استان از سال 92 تاکنون در مقایسه با قبل از سال 92 انقلابی برای رونق اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
برخی افراد رسانه‌ای استان ما به خوبی در ذهن دارند که در مراسم تودیع سال 89 یکی از مدیران کل میراث فرهنگی بین یکی از نمایندگان استان و مسئولان میراث فرهنگی کشور درگیری به وجود آمد و دلیل درگیری این بود که حتی یک مسئول کشوری از سازمان میراث فرهنگی حاضر نبود که به استان ما سفر کند اما در طی سال‌های 92 تا 95 جناب دکتر سطانی‌فر رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی کشور حداقل دو بار به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد که این سفر دستاورد خوبی برای جذب اعتبارات ملی استان در حوزه گردشگری را در پی داشت و در طی همین سال‌ها، تمام معاونت‌های سازمان میراث فرهنگی کشور به کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند و پروژه‌هایی از جمله بوم‌گردی‌ها و هتل و اردوگاه‌های گردشگری افتتاح شد.
البته این را هم نمی‌دانیم که نگارنده بر اساس کدام آمار و تحلیل، استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد را که انصافاً تلاش‌های زیادی برای رونق بخش‌های مختلف استان دارد محکوم به نشانه گرفتن از طریق سنگ بزرگ کرده است.
ان‌شالله که رسانه‌های استان با انتشار نقدهای سازنده، علمی و تخصصی بازوی توانمند دولت در پیشرفت و آبادانی مهین عزیزمان ایران اسلامی باشند.
با سپاس فراوان
روابط عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد


کد مطلب: 404435

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404435/پاسخ-اداره-کل-گردشگری-مطلب-کبنانیوز-چرا-عده-ای-سر-زیر-برف-برده-اند-رسانه-ها-جولان-گاه-انتشار-مطالب-کذب-بی-اساس-شده-اند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1