تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۴۰۴۴۳۵
پس از انتشار مطلبی با عنوان «آقای استاندار «سنگ بزرگ نشانه نزدنه» مطرح شد

پاسخ اداره‌کل گردشگری به مطلب کبنانیوز؛ چرا عده‌ای سر به زیر برف برده‌اند / رسانه‌ها جولان‌گاه انتشار مطالب کذب و بی‌اساس شده‌اند

۱۵
۰
پاسخ اداره‌کل گردشگری به مطلب کبنانیوز؛ چرا عده‌ای سر به زیر برف برده‌اند / رسانه‌ها جولان‌گاه انتشار مطالب کذب و بی‌اساس شده‌اند
کبنا ؛در پی انتشار مطلبی با عنوان  آقای استاندار «سنگ بزرگ نشانه نزدنه»[کلیک کنید] در سایت خبری کبنا نیوز، روزشنبه 19 آبان 1397 روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان طی جوابیه‌ای به انتشار این مطلب واکنش نشان داد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، متن این جوابیه به شرح زیر است؛
مسئول محترم سایت خبری کبنا نیوز
با سلام و احترام
ضمن استقبال و قدردانی از انتقادهای سازنده رسانه‌ها و احساس مسئولیت خبرنگاران در زمینه توسعه کهگیلویه و بویراحمد، جوابیه این اداره‌کل در خصوص درج مطلب با عنوان " آقای استاندار «سنگ بزرگ نشانه نزدنه»" در سایت خبری کبنا نیوز روز شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ جهت درج در صفحه اصلی آن  سایت خبری طبق قانون مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال به حضور ایفاد می‌گردد:
متاسفانه امروز شاهد این هستیم که عده‌ای بدون اینکه اطلاعی از برخی موضوعات تخصصی داشته و یا حتی سواد درست و حسابی برای تحلیل وضعیت موجود و مقایسه آن با گذشته داشته باشند برخی مطالب کذب همانند عدم توسعه گردشگری را در برخی سایت‌های محلی استان که متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل عدم نظارت صحیح از سوی متولیان امر، به جولانگاه  برخی مطالب کذب و بی‌اساس تبدیل شده است، مطرح می‌کنند.
در خصوص  انتشار مطلب آقای استاندار «سنگ بزرگ نشانه نزدنه» در سایت خبری کبنا نیوز جهت تنویر افکار عمومی می‌خواهیم بپرسم آیا نوسینده محترم می‌داند که استان کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از سال 92 حتی برای سرویس بهداشتی هم در حوزه زیرساخت‌های گردشگری مشکلات فراوانی داشت و یا می‌داند که تا قبل از سال 92 حتی استان ما را به عنوان بخشی از چهارمحال و بختیاری می‌شناختند.
آیا نوسینده محترم می‌داند کسی که تحلیل می‌کند و قرار است برای افکار عمومی اطلاع‌رسانی کند باید از گذشته و حال یک موضوع باخبر باشد؟
آیا نویسنده محترم از وضعیت پروژه ملی موزه تاریخی استان اطلاعی دارد؟ پروژه‌ای که از سال 86 شروع شده و حدود چهار سال متوقف بود تا جایی که می‌خواستند آن را به بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد واگذار کنند اما این موضوع منتفی و به میراث فرهنگی برگشت داده شد و با پیگیری مهندس محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در اقدامی ارزشمند 5 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص یافت و هم‌اکنون شاهد پیشرفت بیش از 90 درصدی این پروژه مهم در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.
در حوزه گردشگری اگر نخواهیم به معرفی استان در چند سال اخیر از طریق رسانه‌های ملی و بین‌المللی همانند (پرس تی وی) اشاره کنیم باید بدانیم که از سال 92 تاکنون بیش از 10 جشنواره در سطح ملی از جمله در برج میلاد تهران برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است. افزایش ورود گردشگران به این استان تا جایی پیش رفت که در سال 95 در چند روز تعطیلات عید فطر بیش از یک میلیون گردشگر وارد استان شد و بعد از این ورود بی‌سابقه گردشگر، استان کهگیلویه و بویراحمد توسط معاون رئیس‌جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به عنوان مقصد جدید گردشگر در کشور معرفی شد.
نمی‌دانیم چرا و به چه دلیل عده‌ای سر زیر برف برده و نمی‌خواهند توسعه گردشگری استان که اشتغال و درآمدزایی‌های بزرگی در چند سال اخیر برای مردان و زنان این استان رقم زده است را ببینند.
اگر ایجاد بوم‌گردی در روستاها و شهرهای کهگیلویه و بویراحمد با حمایت‌های ویژه دولت تدبیر و امید، ایجاد هتل‌ها در شهرستان‌های استان، ایجاد چهار پارک بزرگ اسکان در چهار شهرستان بزرگ استان از محل اعتبارات سفر هیئت دولت، ایجاد سرمایه‌گذاری بزرگ گردشگری مثل غاره ده‌شیخ، پارک آبی یاسوج و ایجاد اردوگاه‌های گردشگری از بهمئی تا دنا توسعه گردشگری و رونق اقتصادی نیست، پس چیست؟
البته ما از عده‌ای که بدون داشتن سواد کافی دست به قلم شده و به نشر اکاذیب می‌پردازند گلایه نداریم ما از مدیران رسانه‌هایی گلایه‌مند هستیم که خود آنان بیشتر از هر مسئولی در افتتاحیه‌ها و کلنگ‌زنی‌های تمام این پروژه‌های بزرگ گردشگری حضور داشتند و به خوبی می‌دانند که تحول در حوزه گردشگری استان از سال 92 تاکنون در مقایسه با قبل از سال 92 انقلابی برای رونق اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
برخی افراد رسانه‌ای استان ما به خوبی در ذهن دارند که در مراسم تودیع سال 89 یکی از مدیران کل میراث فرهنگی بین یکی از نمایندگان استان و مسئولان میراث فرهنگی کشور درگیری به وجود آمد و دلیل درگیری این بود که حتی یک مسئول کشوری از سازمان میراث فرهنگی حاضر نبود که به استان ما سفر کند اما در طی سال‌های 92 تا 95 جناب دکتر سطانی‌فر رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی کشور حداقل دو بار به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد که این سفر دستاورد خوبی برای جذب اعتبارات ملی استان در حوزه گردشگری را در پی داشت و در طی همین سال‌ها، تمام معاونت‌های سازمان میراث فرهنگی کشور به کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند و پروژه‌هایی از جمله بوم‌گردی‌ها و هتل و اردوگاه‌های گردشگری افتتاح شد.
البته این را هم نمی‌دانیم که نگارنده بر اساس کدام آمار و تحلیل، استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد را که انصافاً تلاش‌های زیادی برای رونق بخش‌های مختلف استان دارد محکوم به نشانه گرفتن از طریق سنگ بزرگ کرده است.
ان‌شالله که رسانه‌های استان با انتشار نقدهای سازنده، علمی و تخصصی بازوی توانمند دولت در پیشرفت و آبادانی مهین عزیزمان ایران اسلامی باشند.
با سپاس فراوان
روابط عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

صدیقه محمدی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مهندس باقری دوست داریم...عملکرد و فعالیت و تلاشتون رو دوست داریم....سپاس از شما که خوبید و باعرضه.....
aaaaa
Iran, Islamic Republic of
از اینکه حرف حق رو زدن سختتون اومده...استان ما با این جاذبه های طبیعی می توانست چندین برابر الان درآمدزایی از گردشگری داشته باشه...ولی الان طوری شده که هر کی یبار اومد بار بعدی دیگه نمیاد....از بس که هیچ امکانات رفاهی و بهداشتی برا مناطق گردشگری در نظر گرفته نشده نمونه بارزش همین آبشار یاسوج هست که فقط بلدن ورودی بگیرن ولی نمیدونن اگه قراره این آدم بار بعدی هم بیاد باید امکاناتی هم در نظر گرفته بشه ...سالی به یکبار فک کنم زباله های اونجا جمع آوری نمیشه..بماند وضع سرویس های بهداشتی و...
البته این وضع فقط تو آبشار نیست و بقیه مناطق گردشگری استان هم وضع مشابهی دارند..اگر بخواهیم خوش بینانه به موضوع نگاه کنیم اینه که بگیم نظارت ها روی وضعیت بهداشت این مناطق واقعا ضعیفه در حالیکه واقعیت اینه که اصلا نظارتی نیست.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
ای کاش چند کارشناس خبره و مطلع از پروژه های انجام گرفته و در دست اقدام اداره کل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد چه در بخش گردشگری و چه در بخش آثار میراث فرهنگی و چه در قسمت صنایع و هنرهای دستی بازدید و میکردند تا ببینند این پروژه ها از نظر کیفی و پیشرفت چگونه هستند . کار دیگری انجام نگرفته در ایام نوروز هم آمار گردشگران را بیست تا سی برابر اعلام میکنند بیایید نگاه کنید که چه تعداد از وامهای صنایع دستی به متقاضیان داده شده است . هرکی رفت ثبت نام کرد که وام بگیرد اسمش.شده مینویسند. بالا بردن آمار از آن استفاده میکنند ولی از وام و تسهیلات خیچ خبرب نیست . هر نقطه ای از این استان زیبا دارای طلیعت قشنگی بود با ساختن چارتا دستشویی آن نقطه زیبا را بقول خودشان تبدیل کردن به گردشگری . آدمای خوب این مکانهای زیبا خودشان بصورت طبیعی بهتر هستند تا این بلاهایی گه شما سرشان می آورید . واقعا برای گردشگری و آثار میراث فرهنگی چگار کرده اید . آثار میراث فرهنگی را اومدن میدهند دست بنا تا تعمیر کند این بنا هم میزند.
زاگرس
Iran, Islamic Republic of
ادم انتقاد پذیر که توهین نمی کنه
یعنی جواب یک ضرب المثل انتقادی توهینه
🤔
خدا خودش به استانم رحم کنهt
رفعت
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم از این پاسخ تلافی جویانه، بابا جواب مطلب عقلایی را اینجوری دادن یعنی اوج چیزی نداشتن گردشگری اگه عملکردی داره به عملکردش بصورت منطقی ونه ، الحمدالله مردم خودشون بهترین قضاوت گران استان هستند وقتی چیزی قابل ملموس نمی بینند مگه امکان داره با آمار وارقام. چیزی را بپذیرند، سعی کنیم واقع گرا باشیم نه جواب انتقاد ر بدهیم، ولی بپذیریم با این تفکر تا ابد بجایی نخواهیم رسیدو توسعه در این استان اتفاق نخواهد افتاد،البته استاندار محترم خودش هم در جلسات حرفاشو به این مدیر کلها زده و مسائل را بخوبی میدونه و تذکراتشو هم داده ولی نماینده ها مانع پیشرفت استانند.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
جون خت بلمو ـ جمع کن .بابا اینا همش از زمان مدیر قبلی یعنی اقای ایزدی چکش خورده بود الانم اقای باقری تمومش کرد
ابوالفضل ص
Iran, Islamic Republic of
این امار ها که گفتید باید یکی یکی برسی بشه تا معلوم بشه چقدش به واقعیت نزدیکه . چرا منتقدان و دلسوزان را بی سواد میدونید ،جناب روابط عمومی. افتخارتون اینه که حق خانواده شهدا و ایثار گر رو !!!!
افتخارتون اینه تو برج میلاد جشنواره برگزار کردید خب این کار ها را همه استانها میکنن شما بگید که بخش وسیع از پارک جنگلی یاسوج را چرا دادین شرکت نفت رفت‌. مگه منابع طبیعی و گردشگری عموم مردم نبود
طاهری مهر
Iran, Islamic Republic of
باسلام
در مورد صنعت توریسم و گردشگری یه نکته میخواستم عرض نمایم:

امروزه صنعت توریسم یکی از مهمترین منابع درآمدی در دنیا محسوب می‌شود که میتواند به عنوان یکی از عوامل مهم در توسعه منطقه گردشگرپذیر عنوان شود.
  صنعت جهانگردی به عنوان بزرگترين و متنوع ترين صنعت در دنيا به حساب مي آيد
استان  کهگیلویه و بویراحمد با داشتن طبیعتی بکر و بی نظیر و بیش از 320 منطقه گردشگری ، 300 تفرجگاه تفریحی، وجود بقاع متبرکه امامزادگان واجب تعظیم از جمله بی بی حکیمه (س) خواهرامام رضا(ع) و بیش از دوهزار آثار تاریخی نامی زیبنده تر از " سرزمین زیبائی‌های ناشناخته" ندارد.
ولی با وجود این همه منابع طبیعی گردشگری با بی تدبیری مسئولین مربوطه استفاده درستی از این منابع بکر نمیشود که با برنامه ریزی و استفاده درست میشود بخش بزرگی از اقتصاد معیوب استان را بهبود بخشید.
طاهری مهر
Iran, Islamic Republic of
در بخش توریسم و گردشگری واقعا استان ما هم در بحث استفاده درست از منابع و امکانات و هم در بحث جذب گردشگر بسیار ضعیف عمل کرده. مسئولین محترم لطفا انتقاد پذیر باشید . شما به جای تو هین کردن کارتون را درست انجام بدین که مورد انتقاد قرار نگیرید.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
واقعا فقط سرمایه گذاری غار دهیشیخ توانسته استان به دنیا معرفی کنه انصافا در زمان مهندس باقری حمایت خوبی از بخش خصوصی شده است
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
انصافا پارک اسکان دهدشت کمک خوبی به اسکان مسافران این شهر کرده است
شهروند
Iran, Islamic Republic of
خوب جوابی بهشون دادید ادم میخواد تحلیل کنه باید علمی باشه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بابا والا همین هتل و پارک ابی یاسوج کار بزرگی است تو این بی پولی
گچساران
Iran, Islamic Republic of
از گچساران تا باشت هر کجا میریم همش شده هتل و آلاچیق گردشگری ولا خوب اشتغال زایی داشته است
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
این جواب منطقی نیست بلکه احساسی است و واقعا تاسف بار است برای یک اداره ای که در این حد اقدام به جوابیه می کند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1