تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۵۳
کد مطلب : ۴۰۴۴۲۶
بررسی اظهارات هدایت‌خواه در خصوص تاجگردون:

انقلابی‌بودن یا نبودن تاجگردون / فرصتی برای بازی سیاسیون

۱۱
۱
انقلابی‌بودن یا نبودن تاجگردون / فرصتی برای بازی سیاسیون
کبنا ؛اظهارات ستار هدایت خواه نماینده سابق بویراحمد و دنا در پاسخ به سووال دانشجویی مبنی بر اینکه آیا آقای تاجگردون را انقلابی می‌دانید یا خیر؟، اظهار کرد: غلامرضا تاجگردون را از نظر رفتار و عمل یک عنصر انقلابی نمی‌دانم، رفتار انقلابی مبتنی بر تقواپیشگی و پایبندی به امور دینی در همه زمینه‌ها و حفظ استقلال در همه عرصه‌هاست. در عرصه عمل نیز رفتار انقلابی ندیده‌ام بنابراین من وی را فردی انقلابی نمی‌دانم. هدایت‌خواه محبوبیت را شرط انقلابی بودن نمی داند و می گوید اگر محبوبیت شرط انقلابی بودن است، پس یزید هم محبوب است.
بیان این جملات از سوی ستار هدایت خواه که از چهره های معروف فرهنگی کشور و استان به شمار می رود و تفسیرهای که بعد از آن انجام گرفت تا حدودی رسانه های این استان را که عمدتاً از صنعت COPY و PAST بهره می‌برند، به خود مشغول کرد. مغز کلام ستار هدایت خواه نماینده سابق بویراحمد و دنا این بود که محبوبیت شرط انقلابی بودن نیست و انقلابی بودن را از لحاظ رفتار و عمل می دانم.
آنطوری که از فحوای بعضی مطالب منتشر شده در سایت های خبری بر می آید؛ نویسندگان این متن‌ها، اظهارات هدایت خواه در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در روز 13 آبان ماه 97 را به طور دقیق نخوانده‌اند و هر کس به ظن خود شد، یار من.
یکی از سایت های خبری نوشت؛ هر از گاهی انتقاد و بعضاً تخریب‌هایی علیه جناب آقای دکتر هدایت خواه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد در فضای رسانه‌ای استان به راه می افتد، شخصی که به قول خودشان، اقبال مردمی ندارد، اما این اندازه برای آنها، مهم و بلکه رعب آور است که تا لب به سخن می‌گشاید، این همه جنجال به پا می‌شود؟ و وقتی زمزمه ورودش به سیاست می‌شود، جمیع اضداد، از باهنر و لاریجانی و مطهری گرفته تا استانداران اصلاح طلب و اصول گرای استان، از جریانات راست سنتی و مدرن تا چپ سنتی و مدرن در استان، امت واحده می‌شوند تا ایشان رای نیاورد و از قضا ساختارهای سیاسی استان در هر دوره‌ای اعم از دولت‌های قبل و حال و حتی سیستم‌های ناظر سیاسی استان، هر کدام به نحوی پیدا و پنهان، خواسته و ناخواسته در عدم توفیق ایشان در ورود به مجلس، نقش منفی بازی می‌کنند. لابد اگر ایشان این اندازه، منزوی و غیرمردمی است، این همه جیزو به لیز و جار و جنجال برای آمدن و نیامدن ایشان به عرصه سیاست چیست؟
می گویند چرا در شبکه دنا حضور دارد؟ دیگری می‌گوید چرا نمایندگی آستان قدس به ایشان رسیده است؟ رقیب سیاسی از توزیع بسته غذایی برآشفته می‌شود؟ و دیگری می‌پرسد چرا در روستا کاخ ساخته است؟
این خود از عجایب روزگار است که هیچ کس در این گیرو دار سئوال نمی‌کند که؟
۱- تمام نمایندگان و حتی اغلب نامزدهای نمایندگی ادوار مجلس استان، چرا در استان ساکن نیستند و دقیقاً در کدام کلان شهر حضور دارند؟ و چگونه است که از برگشت هدایتخواه به روستا می‌پرسند؟
۲-چرا همه نمایندگان ادوار مجلس استان و حتی از نمایندگان فعلی مردم ما، الان در شرکت‌های بزرگ اقتصادی که کمترینشان شرکت نفت هست، شاغل شدند و هستند؟ و هدایت خواه نشده است، نه خودش و نه خانواده‌اش؟
۳-چرا کسی سئوال نمی‌کند که فرزندان نمایندگان ادوار و حال فعلی مجلس کجا هستند و چه شرکت‌های خصوصی و دولتی و پیمانکاری در اختیار دارند؟ ولی فرزندان هدایت خواه بیکار هستند
۴-چرا کسی حداقل ۴ نفر از بستگان و هم طایفه‌ای‌های هدایت خواه را نمی‌تواند برشمارد که در زمان ۸ سال نمایندگی‌اش به نان و نوایی رسیده باشند؟
۵- چرا کسی سئوال نمی‌کند، قصه استخدام‌های فله‌ای طایفه‌ای در مرکز استان و یکی دیگر از شهرستان‌ها، در چه زمانی و از طایفه کدام نمایندگان بودند و هستند؟ چرا کسی نمی‌پرسد که کلیه مدیران استانی و شهرستانی در همه ادارات و حتی ارگان و نهادها از کدام طایفه و نزدیکان کدام نمایندگان حال و سابق استان هستند؟
۶-چرا کسی از ژن‌های خوب استان در شرکت شستا و دیگر شرکت‌های خصوصی نمی‌گوید که از کدام جریان و با کدام رانت‌ها بوده است؟
 به برخی مصاحبه‌های هدایت خواه خصوصاً از کنار لاشه‌ها، ایراد وارد هست، اما طبیعی است شبکه دنا از کسانی استفاده کند که بیشتر در بین مردم هستند نه کسانی که به هر دلیلی ترک دیار کرده و اساساً در بین مردم نیستند. چگونه است که نزدیک به رای گیری، باگرفتن شناسنامه‌ها در بین مردم پول نقد، آرد و اقلام توزیع کردن، توهین به مردم نیست و صدا از کسی بلند نمی‌شود، اما توزیع بسته غذا و سایر خدمات طی چند سال به نقاط محروم استان نه شهرستان بویراحمد، سیاسی و توهین به عزت مردم محسوب می‌شود؟
 آستان قدس اگر آب و نانی داشت، قطعاً به هدایت خواه نمی‌رسید! چرا مثلاً مسئولیت سازمان حج و عتبات یا کانون‌های فرهنگی غیردولتی و .... هرگز به ایشان نمی‌رسد؟
اما چند نقد به آقای هدایت خواه
چرا از آن همه دوربری گذشته که فقط بیشتر هزینه عملکردهاشان را پرداختی، کسی حاضر نیست، در دفاع از حقانیت شما نه طرفداری شما بنویسد و یا بگوید؟
چگونه هست که جنابعالی اینگونه بر ایدئولوژی و حق محوری تاکید داری و حاضر نیستی، در جواب یک دانشجو از اظهار نظر در مورد یک نفر، مصلحت اندیشانه صحبت نمایید، اما تنی چند و البته قابل توجه از نزدیکان سیاسی و مدیران دوران شما و حتی اعضای هیئتتان ایدئولوژی‌شان با تغییر دولت و نماینده، کم رنگ و یا تغییر می‌کند؟
آیا وقت آن نرسیده کمی هم به غیرانقلابی‌های دور و بر خودت نگاه کنید؟ جنابعالی از مفاخر کشور و استان هستید و البته آقای تاجگردون هم اگرچه شریک وضع فعلی در حوزه اقتصاد هستند و در نگاهشان به سران فتنه، عیار انقلابی گری شان به شدت ضعیف است، اما در کشور و استان مورد اهتمام هستند. اما در پهنه سیاسی، پایه رای تاجگردون در گچساران و تایید تعدادی از دوستان جنابعالی در مرکز استان توسط ایشان، تردید جدی صداقت برخی اصول گرایان را تداعی می‌کند. عدم اشراف شما به این مطلب و محصور شدن در حلقه افراد مدعی (یا هدایت خواه یا هرچه که ما گفتیم یا هیچ کس) از نقاط نقد شماست که اجازه نمی‌دهند از سایر ظرفیت‌های موجود درکنار شما استفاده شود و از ظرفیت خود شما در تشکیل جبهه واحد در استان بهره برداری بهتری شودو اینگونه است که نقد هرکس و ناکسی واقع می‌شوید.
 
محمد حسینی نیز در رسانه‌ها نوشته است که؛ در مناقشه رسانه‌ای بر سر مفهوم و معیار انقلابی بودن و نقدهای هدایتخواه به غلام رضا تاجگردون برداشت‌های متفاوتی مطرح شد که سعی بر آن است به نکاتی کوتاه در این ارتباط اشاره شود.
۱- در ابتدا برای ساده سازی مفهوم مثالی برای تقریب به ذهن می‌زنم. فردی که طرفدار یک تیم خاص مثل پرسپولیس است در عرف به عنوان پرسپولیسی مطرح می‌شود. و این طرفداری نیز شدت و ضعف دارد که در “کنش” های فرد در برخورد با نتایج و حتی جزئیات یک بازی متناسب با اهمیت آن نمایان می‌شود. ممکن است دو فرد پرسپولیسی در مقابل برد تیم و یا حرکات تیم در یک بازی کمترین احساس و یا بیشترین واکنش را از خود نشان دهند. در واقع هردو پرسپولیسی‌اند اما در عرف فردی که از خود هیجان بیشتری نشان می‌دهد پرسپولیسی و به عبارتی پرسپولیسی‌تر می‌دانند.
۲ ـ آنچه که در مساله انقلابی بودن مطرح است و با اغماض می‌تواند مثال مذکور را در تطابق با آن قرار داد “کنش”انقلابی است. به عبارتی اگر با تسماح فردی مانند تاجگردون را انقلابی بدانیم اما آنچه که او را و یا هر فرد دیگری که ادعای انقلابی گری دارد از دیگران تسمیه می‌دهد کنش، رفتارها و تصمیماتی است که در مواقعی که نیاز است اتخاذ می‌شود
۳ ـ نقد هدایت خواه به تاجگردون بیشتر ناظر به همین عملکردهاست. به زعم هدایتخواه انتظار آن است که فردی که در راس جایگاه ریاست کمیسیون بودجه مجلس قرار گرفته است عملکرد و تصمیماتی داشته باشد از نوع انقلابی. نکته آن است اگر هم تصمیم یا حرکتی غیر آن صورت گرفت فرد مذکور ضد انقلاب نیست بلکه در آن مورد خاص تصمیمی انقلابی اتخاذ نکرده است.
۴ ـ به عنوان مثال افرادی که با مبانی عمل انقلابی آشنایی دارند اگاهند مبانی نظری بیشتر برنامه‌های توسعه، انقلابی نیست و حتی تاکید واژگانی رهبر انقلاب بر واژه پیشرفت به جای توسعه در این راستاست.
۵ ـ نقدی که هدایت خواه بر این مساله وارد داشت و تاکید آن برخی اقدامات تاجگردون را شامل می‌شد و بیشتر از بعد نظری و لایه‌های پنهان رفتارهای عملکردی بود که نیاز به بحث‌های نخبگانی و علمی و نه آنکه عده‌ای با دستور از بالا و شانتاژهای اینستاگرامی بخواهند موج سواری کرده و از آب گل آلود سیاست زدگی عوامانه که در استان شاهدیم برای خودشیرینی احیاناً به نوایی برسند.
۶ ـ در پایان باید اشاره کنم استان محروم و پر مساله کهگیلویه و بویراحمد به اندازه کافی مشکل دارد و شایسته نیست سیاسیون آن هر از چندی با بالا بردن ضربان سیاست در این استان سیاست زده بر پیکر نحیف آن شوک‌های جدیدی تحمیل کنند
 ایمان محمد پور فتح رئیس ستاد جوانان حسن روحانی در انتخابات دوازدهم اینگونه به این مطالب واکنش نشان داده است و اظهار کرد: صرف نظر از تعریف انقلابی و انقلابی گری، چیزی که سبب شد علیرغم میل باطنی به مبحث مذکور ورود کنم، این بود که واکنش‌ها بیشتر پیرامون تیتر خبر بود نه متن خبر... .
حال اما فارغ از این که قصد دفاع از شخص خاصی را داشته باشم و یا نتیجه گیری خاصی در مورد انقلابی بودن یا نبودن شخص یا اشخاص خاصی، نگاهی گذرا می‌اندازم به متن خبر؛.
دکتر ستار هدایت خواه به دو دلیل دکتر تاجگردون را غیر انقلابی خوانده‌اند؛
استدلال اول؛ هدایت خواه؛ تاجگردون سال‌هاست که ریاست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارند و برای وضعیت فعلی مقصر هستند، پس انقلابی نیستند…!
استدلال خوبی است، اما نیک می دانیم که طبق این استدلال تمام کسانی که در چهل سال گذشته در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت داشته‌اند، در به وجود آمدن وضعیت فعلی نقش داشته‌اند و با این استدلال، همگی غیر انقلابی هستند..!!
اما اینجا یک سوال پیش می‌آید و آن این است که به فرض درست بودن این استدلال، انقلابی کیست؟....
استدلال دوم؛.
هدایت خواه؛ تاجگردون در دولت اصلاحات که معاونت برنامه و بودجه را برعهده داشت، سند آمریکایی برنامه پنجم توسعه را امضا کرد، پس غیر انقلابی است.!!
نکته جالب ماجرا اینجاست و برای اثبات این مدعا ابتدا باید چند سوال پاسخ داده شود؛
۱؛ برنامه پنجم توسعه در چه سالی تدوین شد؟
در سال ۱۳۸۸
۲؛ برنامه مذکور توسط چه دولتی تدوین شد؟
دولت اصولگرا یا انقلابی دکتر محمود احمدی نژاد.
۳؛ برنامه پنجم توسط در چه مجلسی تصویب شد؟ چه شخصی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس مذکور بود؟
در مجلس هشتم و در جلسه علنی مورخ ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
و جناب آقای دکتر ستار هدایت خواه نماینده محترم مردم شریف بویراحمد و دنا بودند.
۴؛ آیا این برنامه برخلاف سایر برنامه‌های توسعه‌ای ایران، توسط مقام رهبری ابلاغ نشده است؟ همه برنامه‌های توسعه‌ای بعد از تدوین توسط دولت و تصویب توسط مجلس شورای اسلامی و تایید نهایی توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام، توسط مقام رهبری جهت اجرا به دولت وقت ابلاغ می‌شود.
حال با پیش فرض این دو استدلال، چه کسی غیر انقلابی است؟
نتیجه گیری آزاد..
 به قول سامانی؛
من از مفصل این نکته مجملی گفتم
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل..
اسکندر رحمانی در حمایت از تاج گردون خطاب به ستارهدایتخواه: نه برادر همه می‌دانند دعوا سر لحاف ملاست
بنام پاکی وراستی وصداقت
جناب آقای هدایتخواه،
در جلسه‌ی یاسوج درپاسخ سئوال کننده‌ای که از ایشان پرسید نظر شما در مورد آقای تاجگردون چیست؟
(گفتند: من تاجگردون را انقلابی نمی‌دانم و پذیرش مردمی ایشان را تشبیه به یزید کردند)
درموردسابقه؛ قرآن می‌فرماید:
(والسابقون السابقون اولئک المقربون)
-مردم استان؛ سابقه محلی هر دو را خوب می‌دانند.
-مسئولین کشورهم سابقه سیاسی آنها را خوب می‌دانند.
مومنان به انقلاب کسانی هستند که در زمان شاه وسلطنت با آنها درگیری داشته‌اند.
امام انقلاب فرمودند: حال فعلی افراد شرط است
اما انقلابی بودن بعداز انقلاب که هردو می‌باشند: درتمام صحنه‌ها تاجگردون حضورداشته‌اند ارزشهای انقلاب مانند: خانواده محترم شهدا؛ شرکت درجنگ تحمیلی؛ جانباز هم می‌باشند از ۲۲ سالگی به‌طور کامل در پست‌های کلیدی کشور و در خط و مشی انقلاب بوده‌اند.
-چه وجهی از انقلاب را آقای هدایتخواه دارد وایشان ندارد. باید هدایتخواه بگوید؟
-حزب سیاسی:
اقای هدایتخواه جز جبهه‌ی پایداری وحامی احمدی نژاد، که شدند منحرفین از انقلاب. آقای تاجگردون جزاصلاح طلبان وخاتمی؛
شعار:آقای تاجگردون:
 (زنده باد مخالف من)
آقای هدایتخواه:
(مردم خوب می دانندکه چیست؟………..)
آقای هدایتخواه:
بدترین دروغ، شهادت دروغ است وقتی که از روی کینه توزی و انتقام باشد.
حال که شما ازتجربه ناامیدانه و گذشته خود ناراحتی!!!!
چرا به تاجگردون توهین می‌کنید؟
تو به تقصیر خود افتادی از این در محروم
از که می‌نالی و فریاد چرا می‌داری
مردم تاجگردون را نه از روی قیافه، تیپ وهیکل حمایت می‌کنند.
بلکه از فکر، منش، دانش، بینش، عمل، کار و تلاش وخدمت بی منت او حمایت می‌کنند
نام نیک دیگران ضایع مکن
تا بماند نام نیکت یادگار
امام صادق (ع) می‌فرماید:
(کونوالنازیناولاتکونوا علیناشینا)
شیعیان زینت ما باشید نه باعث سرزنش ما؛ بامردم نیکو سخن بگویید و زبانتان را حفظ کنید و از زیاده روی و زشت گویی باز دارید)
در کلمه شیعه استاد عزیز معارف اسلامی
یک نوع التزام عملی نهفته است که در گفتار، کردار و اخلاق،
پیرو امام علی (ع) است.
تفاوت! شما با تاجگردون
حضرتعالی مانند قطار بازی هستید که مردم از بازی وسوار شدن بر آن لذت می‌برند اماهرگزکسی به جایی نمی‌رسد
–تاجگردون: بر عکس شما اندک زمانی مردم را به هدف ومقصد می‌رساند.
تشبیه به یزید!
یزید را چه کسانی کمک کردند؟
کسانی ظاهرالصلاه؛ که پیشانی آنها پینه بسته بود.
مانند شریح قاضی که حکم ارتداد و قتل امام حسین(ع) را صادر کرد و یزید به استناد حکم او که پیشانی پینه بسته داشت اقدام کرد.
عمروعاص ها:
 زمانی که حضرت علی (ع) به یک قدمی پیروزی قاطع بر کفر ونفاق، هزارچهره ها، منافع طلبان و نان به نرخ روزخورها و پیشانی پینه بسته‌های ظاهرالصلاه رسیده بود
قرآن را به سرنیزه کردند که هیچ اعتقادی به محتوای قرآن نداشتند. این افراد علی (ع) و حسین (ع) وسایرمعصومین (ع) را با ظاهر الصلاه خودشان به شهادت رساندند.
جرم کدام بیشتراست؟
یزید یا شریح قاضی و عمروعاص ها؟
دکترهدایتخواه:
ایا دعوا سرخدمت بیشتر به مردم است؟
نه برادر همه می‌دانند دعوا سر لحاف ملاست
قدرت!!!! بله قدرت!!!!
توهین شما به دکتر تاجگردون: چه دردی از دردهای جامعه، کشور، استان، انقلاب واسلام را درمان می‌کند!
آیا این توهین به مردم شریف وبزرگ شهرستان‌های باشت وگچساران که با ۷۵ درصد آرای خویش دکتر تاجگردون را انتخاب کرده‌اند نمی‌باشد؟؟ آیا توهین به کل نهادهاوارگانها تایید کننده در این چهل سال محسوب نمی‌شود؟
به کجاچنین شتابان؟
حرف بد گفتن ونسبت به رقیبان دادن! یادگاریست که درباشت از شما و دوستانتان داریم)!
به کوه آواز خوش ده تا خوش آید
 
ابراهیم جعفری فرماندار اسبق کهگیلویه نیز در پیامی آورده است؛
اگر به‌کارگیری مدیران براساس ایل و منطقه خاص وگاها مشکل دار (معتاد و..) انقلابی گری است، تاجگردون انقلابی است.
 پس از صحبت‌های مدتی قبل ستارهدایتخواه مبنی بر رد نظریه انقلابی بودن تاجگردون، طبق مبانی انقلابی گری در دانشگاه فرهنگیان یاسوج، کاربران و فعالان سیاسی استان واکنش‌های متفاوتی نسبت به این موضوع نشان دادند.
در این بین واکنش ابراهیم جعفری، فرماندار اسبق کهگیلویه در این خصوص جالب به نظر می‌رسد که در زیر آمده است:
تاجگردون انقلابی است؟؟
اگر حمایت از پیمانکاران خاص انقلابی گری است، تاجگردون انقلابی است.
اگر توزیع ناعادلانه اعتبارات و ذبح عدالت درپای رانت انقلابی گری است، تاجگردون انقلابی است.
اگر به‌کارگیری مدیران براساس ایل و منطقه خاص وگاها مشکل دار (معتاد و ...) انقلابی گری است، تاجگردون انقلابی است.
اگر شفاف نبودن و چند پهلو بودن و در روزهای حساس مجلس غیبت کردن انقلابی گری است، تاجگردون انقلابی است.
اگر تضاد داشتن و ادامه اختلاف و تضاد با امام جمعه شهرانقلابی گری است، تاجگردون انقلابی است.
اگر رای جمع کردن به هرروش و قیمتی انقلابی گری است، تاجگردون انقلابی است.
اگر……
اگر…..
و اگر….
او انقلابی نیست، شک نکنید!
 به گزارش کبنا، هر چند بعضی می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و فرصتی پیدا کردند تا از این طریق بازی سیاسی خود را انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا نوع ادبیات بکار رفته در جملات جناب جعفری به عنوان یک مسئول در نظام مقدس جمهوری اسلامی واقعا پاشنه آشی. زدن است و نباید برای رسیدن به جایگاه های که انسانها صلاحیت آنرا ندارند بخواهند با موج سواری خود را به سر منزل مقصود برسانند ، هرچند که خود نیک میدانند در .
مجید
Iran, Islamic Republic of
جمهوری اسلامی انقدر ثبات دارد که دیگر نیاز به انقلابی گری ندارد . انقلابی ها را در نیوورک وکانادا و....پیدا کنید. تاجگردون مدیر لایق جمهوری با ثبات اسلامی ایران است. ادامه انقلابی گری نعل وارونه زدن است .
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
فقط از دق دکتر ستار هدایت خواه کور شیید
خطاب به کبنا
Iran, Islamic Republic of
.به امید خدا رد صلاحیت میشه
ایرج رحمانی
Iran, Islamic Republic of
کبنا خودت فهمیدی چی گفتی..یکی به نعل یکی به میخ... افسوس بر قلم فروشان
Iran, Islamic Republic of
باز هم انقلابی نیست
علی کمالی
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم سایت کبنابه چه بهاءوقیمتی این همه ازآقای تاجگردون حمایت میکند؟ ازطرفی طرفدار آقای هدایتخواه وبرخی عملکردودیدگاه ایشان هم نیستم! یک نویسنده وصاحب قلم شایسته است جایگاه ارزشی خودراحفظ و واقیعت رابیان نماید؛ لاکن آقای تاجگردون آنگونه که شما بیان میکنیدوبزرگش مینماییدنیست!آن چیزهایی راکه به نامبرده وصل کردیدهم نیست!بلکه حقیقت چیزدیگریست ولاغیر.
Iran, Islamic Republic of
أَمْ نَجْعَلُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ كَالْمُفْسِدِينَ فِي الْأَرْضِ أَمْ نَجْعَلُ الْمُتَّقِينَ كَالْفُجَّارِ ﴿٢٨﴾
آیا ما آنان را که ایمان آورده و به اعمال نیکو پرداختند مانند مردم (بی ایمان) مفسد در زمین قرار می‌دهیم؟ یا مردمان با تقوا و خداترس را مانند فاسقان بدکار قرار می‌دهیم
مفسدا امروز کیا هستند،کوخ نشین وکاخ نشین کیا هستند مردم خود قضاوت می کنند.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
آقای..بگیری هستند که فرصت راغنیمت شمرده تا ازآب گل آلودماهی بگیرند .د.
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست. ....
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
خدمت واقعی به مردم انقلابی گری نمی خواد .مرد عمل می خواد که تاجگردون واقعا مرد عمل و میدان است.تاجگردون با لیاقتی که داشت مردم انتخاب کردنند.دنا و بویر احمد باید شرمنده باشند که نمایندگانی بر اساس قومی گری و ایلی به مجلس می فرستند.تاجگردون باشت و گچساران را آباد کرده.ایشان فرا انقلابی است.اسطوره و نخبه مجلس است و من به عنوان یک سی سختی افتخار می کنم که هم استانی ام در مجلس افتخار برای خود و ما می آفریند.وشرمنده ام . دنا و بویر احمد ،پیشین و حال در مجلس که اصلا لیاقت حتی دیدن مرد موفق استان را ندارند.
آیدا
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون تو اقتصاد. دیگه می خواد چه کار کند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1