کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه‌های نماز جمعه لنده مطرح شد

شرایط کنونی اقتصاد نتیجه بی تدبیری مسؤولان پر ادعا و بی‌عمل

18 آبان 1397 ساعت 20:40

امام جمعه لنده یادآور شد: بررسی قیمت‌ کالا‌ها و مقایسه با گذشته نه چندان دور بی حد و حساب افزایش داشته، که این امر نتیجه بی تدبیری برخی مسؤولان پر ادعایی است که در عمل نتوانستند انتظارات مردم را برآورده سازند.


امام جمعه لنده گفت: بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما نتیجه بی‌تدبیری مسؤولان پرادعایی است که نتوانستند انتظارات ملت را براورده سازند.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر لنده با اشاره به حلول ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: ماه ربیع‌الاول برای امت اسلامی بسیار عزیز و محترم بوده و باید گرامی‌‌داشته شود.
وی افزود: ما باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم و غنیمت بشماریم و با توسلات و دعاها خود را از الطاف حضرت حق بهره‌مند شویم.
امام جمعه لنده تصریح کرد: در اولین شب از این ماه بزرگ واقعه لیلت‌المبیت صورت گرفته، ماجرای خوابیدن امیرالمؤمنین(ع) در بستر پیامبر و آغاز هجرت رسول‌الله از مکه به مدینه هم در این شب اتفاق افتاده، زمانی که تمام طوایف عرب شمشیر به قتل پیامبر کشیده بودند.
حجت‌‌الاسلام محمودی‌اصل یادآور شد: آیه 207 سوره بقره اشاره به این واقعه تاریخی و جانفشانی بی مثال امیرالمؤمنین علی(ع) برای پیامبر بوده دارد.
وی خاطر نشان کرد: حلول ماه مبارک ربیع الاول با پایان دو ماه غم و اندوه، آغاز جشن و سرور را به همراه داسته که طبیعتاً بحث مراسم ازدواج‌ها و عروسی و شادی‌ها باید دنبال شود.
‌رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده ادامه داد: در شرایط اوضاع و احوال کنونی اقتصادی ضرورت دارد که با کنارگذاشتن برخی هزینه‌های غیر ضرور و سخت نگرفتن زمینه ازدواج آسان فرزندان و جوانان خود را فراهم کنیم.
‌محمودی‌اصل گفت: ازدواج آسان یعنی ازدواجی که پایه‌ و اساس آن بر ساده‌زیستی و عدم تجملگرایی بنا نهاده شده، این امر قابل تحقق بوده، هم جوانان و هم خانواده‌ها با کم کردن برخی انتظارات و پا درمیانی ریش سفیدان و اصلاح برخی رسوم این امر را پایه‌گذاری کنند.
وی افزود: در هر منطقه‌ای اشکلاتی وجود دارد، اما بایستی اعتراف کنیم که هر چه دین ما بر انجام صمیمانه و آسان ازدواج تأکید کرده، ما در مقابل اومدیم سخت کردیم و رسم و زسوم و هزینه‌ها و باید و نبایدهایی را وارد این امر کردیم.

*شرایط کنونی اقتصاد نتیجه بی تدبیری برخی مسؤولان پر ادعا و بی عمل
امام جمعه لنده یادآور شد: بررسی قیمت‌ کالا‌ها و مقایسه با گذشته نه چندان دور بی حد و حساب افزایش داشته، که این امر نتیجه بی تدبیری برخی مسؤولان پر ادعایی است که در عمل نتوانستند انتظارات مردم را برآورده سازند.
محمودی‌اصل با اشاره به سختی زندگی و مشکلات اقتصادی مردم گفت: بخش اعظمی از مشکلات امروز جامعه ما به دلیل کم لطفی‌های صورت گرفته در خصوص توصیه‌های مقام معظم رهبری از سال‌های دور پیرامون اقتصاد مقاومتی بوده، که امروز نتیجه این کم‌لطفی‌ها گریبانگیر ملت شده است.

*ضرورت مطالبه‌گری مجلس برای حل مشکلات جامعه/برخی نمایندگان تماشاچی وضع موجود هستند
وی با اشاره به نقش برای جبران و رفع مشکلات موجود جامعه افزود: مردم از نمایندگان مجلس به عنوان وکلای جامعه و خود انتظار دارند برای رفع این مشکلات تلاش کنند و اگر خلاء قانونی وجود دارد با اصلاح و یا تصویب قوانین جدید آن را پر کنند.
‌امام جمعه لنده در ادامه خاطر نشان کرد: مجلس برای حل مشکلات جامعه باید مطالبه‌گری جدی داشته باشد، اما آنچه که ما می‌بینیم مطابق انتظارات نبوده و بعضی‌ها تماشاچی عرصه بوده و اقدامات قاطعی که باید انجام دهند از آنها دیده نمی‌شود.
‌محمودی‌اصل افزود: کارهایی انجام شده و آینده‌نگری‌هایی نیز صورت گرفته که در اینده برخی مشکلات حل خواهد شد ولی مردم هم‌اکنون در وضعیت نامناسبی هستند و باید برنامه کوتاه‌مدتی برای درمان این مشکلات ارائه گردد.
‌وی با اشاره به وضع بازار ارز و سکه در کشور خطاب به نمایندگان اظهار داشت: مردم بنا نیست بیایند تجمع کنند، خود وکلا باید فریاد آنها را به گوش مسؤولان برسانند.
‌رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده با اشاره به شرایط کنونی کشور ادامه داد: این شرایط به دلیل ضعف مدیریتی بوده، همه مشکلات را نباید از دشمنان خود بدانیم، درسته که تحریم شدیم، ولی ملت ما از این تحریم‌ها هرگز نترسیده و در اراده پولادین ملت تردیدی ایجاد نکرده است.
محمودی‌اصل یادآور شد: باید مشکلات مدیریتی خود را ببینیم و آنها را برطرف کنیم.

*کنترل تورم و جلوگیری از استمرار بی ثباتی در بازار سکه و ارز مطالبه اصلی مردم از تیم جدید اقتصادی دولت
‌امام جمعه لنده به تیم جدید اقتصادی دولت اشاره و گفت: یکی از مطالبات فوری مردم از تیم اقتصادی دولت کنترل تورم و جلوگیری از استمرار بی ثباتی در بازاز سکه و ارز و نقدینگی بوده که تأثیر زیادی بر معیشت مردم داشته است.
‌‌محمودی‌اصل در ادامه خطاب به وزیر صنعت و معدن و تجارت افزود: با کنترل ، نظارت و مدیریت بر واردات و صادرات کالاهای اساسی زمینه پائین‌ آمدن قیمت‌ها را به ویژه محصولات گوشتی و لبنیات و کشاورزی را فراهم کنند.
وی به نابسامانی‌های حوزه راه و شهرسازی نیز اشاره و یادآور شد: روند کند فعالیت‌های گذشته را جبران کنید، در حوزه مسکن ، ترمیم بافت فرسود و ... مشکلات عدیده‌ای وجود دارد و باید اقدامات جدی‌تری‌ برای روستائیان و حاشیه شهرها در این حوزه صورت گیرد.
امام جمعه لنده افزود: ‌توانمندی، قدرت مدیریت و روحیه جهادی هم که در کنار آنها قرار گیرد می‌شود مشکلات عدیده‌ای را برطرف کرد، مردم گله‌مندند از سوء تدبیر موجود در این حوزه که باید برطرف شود.
محمودی‌‌اصل خاطرنشان کرد: با همه شرایط به وجود آمده در سنگر دفاع از انقلاب و ارزش‌ها محکم‌تر از گذشته در صحنه‌ هستند، 13 آبان تبلور این عشق و ارادت ملت به نظام و انقلابی است که  آمریکا و دشمنان سال‌هاست به دنبال نابودی آن هستند.
وی افزود: بعد از مسائل سه چهار ماه اخیر مردم با حضور خود تودهنی سختی به ترامپ و ایادی استکباری زدند.
‌امام جمعه لنده با اشاره به برخورد قوه قضائیه با برخی دانه درشتان مسائل اقتصادی اظهار داشت: احکام صادره بسیار خوب بوده و این حرکت باید در باب بدهکاران گردن کلفت بانک‌ها نیز دیده شود چراکه اعتبار بسیار زیادی از بیت‌المال نیز در دست آنها بوده است.


کد مطلب: 404422

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404422/شرایط-کنونی-اقتصاد-نتیجه-بی-تدبیری-مسؤولان-پر-ادعا-بی-عمل

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1