تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۴۰۴۴۱۶
در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد

ضعف فرهنگ موقوفات در کهگیلویه و بویراحمد / امکان کوچکترین تخلف مالی در درآمد امامزاده‌ها وجود ندارد

۰
ضعف فرهنگ موقوفات در کهگیلویه و بویراحمد / امکان کوچکترین تخلف مالی در درآمد امامزاده‌ها وجود ندارد
کبنا ؛معاون اوقاف کهگیلویه و بویراحمد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج گفت: استانی ضعیف در موقوفاتیم.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام قاسم مومنی‌شاد پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر یاسوج با تبریک دهه وقف اظهار کرد: دهه وقف از ۱۵ تا ۲۴ آبان است که اداره‌کل اوقاف استان برنامه‌های مختلفی برای این هفته در سطح استان دارد.
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: پیامبر اسلام و حضرت امیرالمومنین(ع) خود از واقفین بوده‌اند و مردم را به سنت حسنه وقف دعوت می‌کردند که باید از آن الگو گرفته و در این راستا قدم برداریم.
وی به بسیاری از مشکلات کشور و استان از جمله در بحث اشتغال و ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: اگر موقوفات داشته باشیم در هر زمینه‌ای می‌توان مشکلات مردم نیازمند را برطرف کرد اما در استان کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ وقف ضعیف است.
مومنی‌شاد با بیان این که وقف کردن تنها به چند مورد خلاصه نمی‌شود به وقف در دانش و فن‌آوری و اختراعات اشاره کرد و گفت: موقوفات می‌تواند مشکلات دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند را برطرف کند.
وی از کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استانی ضعیف در موقوفات یاد کرد و گفت: یک مورد موقوفه ۶ هکتاری در میدان هفتم تیر مربوط به مرحوم طاهری داریم.
این مسوول در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در پاسخ به به شبهاتی که در استان در خصوص چگونگی هزینه‌کرد درآمد موقوفات و امام‌زادگان وجود دارد اظهار کرد: محال است که درآمد موقوفات و امام‌زادگان در محلی دیگر هزینه شود و اصولا نظارت‌ها اجازه چنین کاری را نخواهد داد‌.
مومنی‌شاد در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع نمازگزاران یاسوجی اظهار کرد: هر امام‌زاده ۵ نفر هیات امنا دارد و علاوه بر این نظارت‌ عالیه زیر نظر مقام معظم رهبری است و اگر سندی کوچکترین مشکلی داشته باشد برگشت می‌خورد.
وی با بیان این که موقوفات برای واقفان تا ابد نام بزرگی بر جای خواهد گذاشت افزود: سید روحانی در یاسوج منزل ۱.۳ میلیارد تومانی خود را وقف روضه امام حسین و کارهای قرآنی کرد و ۳ روز بعد از وقف از دنیا رفت و همچنین وقفی که مرحوم طاهری کرد تا همیشه این کار برای آن‌ها ماندگار است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1