کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فضای کاسبی کاسه لیسان باز شد؟!

تغاری بشکند ماستی بریزد - جهان گردد به گرد کاسه لیسان

زریر حجتی

18 آبان 1397 ساعت 13:56

هنوز هدایت خواه اظهار نظری جهت ورود به عرصه انتخابات نکرده ولی عده‌ای مذبذب منش و دارای هویت معلوم با دامن زدن به موضوعی گفتمانی که روزانه در صدها تریبون کشور طنین انداز و عادی شده، به مغالطه و سفسطه بازی روی آورده تا بلکه بتواند با ابزار قراردادن این نکته، از خود تابلویی بسازد و خوش خدمتی خود را عیان نمایند!


زریر حجتی؛ توده‌های مردم و حامیان واقعی انقلاب حال خوشی ندارند!
حجم انبوه اخبار افسار گسیخته شبکه‌های اجتماعی از قطار مختلس گران مدعی انقلاب و مردم مدار در طیف‌های چپ و راست و کارگزار و اعتدال، مردم را رنجور کرده است!
افشاگری‌های پایتخت نشینان حکایت از دلال بازی‌های غیر قابل باور و ملال آور در سطوح دستگاههای مختلف دارد!
هر کس که با نردبان اعتماد مردم و به نام و خط و جناح جایگاهی یافته است، آن را در تیول شخصی خانواده و قبیله خود قرار داده است!
وزیر و وکیل، چپ و راست در سطوح ملی، به ائتلاف نامیمون خود جهت غارت مردم و چاپیدن انقلاب رسیده‌اند!
توده‌های مردم در منظر عمده شیوخ دو قطب چپ و راست فقط ابزاری برای انتخابات شده‌اند!
نگاهشان به بیت المال و انقلاب و منصب‌ها، غنائمی است که در تعهدات نانوشته می‌بایست به ژن‌های بی هویت خویش برسد و در عین حال شعارهای دهان پرکن دموکراسی و مردم سالاری دهند!
دستگاه‌های نظارتی نیز به هر دلیل بستر را جهت جولان این قماش خائنین به مردم و انقلاب فراهم کرده‌اند!
توده‌های سرخورده از شعارهای انتخاباتی را هنوز با گفتار درمانی و عناوین حساسیت زای چپ و راست اغفال می‌کنند تا اعمال ناشایست خویشاوند سالاری خویش را کتمان کنند!
هیهات! بعید به نظر می‌رسد که حتی توده‌ها این دوگانگی شخصیت‌ها را درک نکرده باشند.
درکهگیلویه و بویراحمد بدون توجه به عوامل فوق، چهره‌های نفاق که دنبال رزومه نویسی و الصاق خود به این و آن هستند تا بلکه به نانی و نامی دست یازند از فضای گفتمانی به وجود آمده بین دو شخصیت محترم " دکتر هدایت خواه و دکتر تاجگردون" سوء استفاده و دنبال صید ماهی مقصود خویش هستند!
شکی نیست که مطالبه گری از مسئولان و نمایندگان ادوار مختلف حق مردم است اما موضوع متنازع فیه دستمایه‌ای برای این قماش افراد و هوادران برخی نمایندگان دیگر شده که در این فضای غبار آلود با پی گرفتن خط نفاق به تخریب و تشتت و تفرقه دامن زنند!
با تحقیقی که پیرامون هویت برخی نقادان و نویسندگان داشته‌ام، این نتیجه عاید شده که: " تغاری بشکند ماستی بریزد- جهان گردد به گرد کاسه لیسان!" در چنین فضایی نمود و ظهور پیدا کرده است.
عده‌ای در سایه اختلافات و با فضا سازی و همچنین تنش در مسیر اتحاد نیروهای انقلاب سعی در بهره برداری یا کاندید سازی دارند و به رغم دغدغه اصلی مردم که اقتصاد و معیشت است به چاپلوسی و تملق روی آورده و رزومه به دست دنبال کاسبی خویش‌اند و چه بسا همین خزعبلات خود را در شبکه‌های اجتماعی رزومه کنند!
آن یکی بر خلاف عرف نویسندگی خود را مهندس نامیده و با بی شرمی تمام می‌نویسد" نوشته: مهندس ...عضو ...!"
چقدر قبیح است این رویکرد و عالم نافهمی رزومه نویسان تفرقه انگیز که به تعبیر زیبای شاعر؛ دیوانگی هم عالمی دارد..."
هر چند عندِ غلو این یکی و ذَم آن یکی همان انگیزه تفضل از خود بدر کردن و خط تفرقه انداختن است که البته عقبه‌های آن را هر اهل فهم ودرک به‌خوبی می‌شناسد و اینها هم مثل عمر سعد با رزومه نویسی و کاسه لیسی از گندم ری نخواهند خورد!
شک نیست که تاجگردون و هدایت خواه با ایدئولوژی خاص خود منشاء و منبع خدمات بزرگی به استان بوده‌اند و نگاه غالب مردم به این دو چهره شاخص در حوزه فعالیت، نگاهی مثبت و غیر قابل قیاس با دیگرانند. خدمات این دو فرد خدمات نظام است و البته که مطالبه گری مردم و قشرهای دانشگاهی و اهل فن باید بیشتر و با چالش باشد اما نباید و نشاید که موجب تفرقه شود و توجیه کار نکرده و بر زمین مانده دیگران شود.
 رویکرد این وجیزه، ورود به چالش بین هدایت خواه و تاجگردون نیست بلکه بر ملا کردن خط نفاق رزومه نویسان و به اصطلاح مهندسین عضو...! است
برخی مجیزگویان مداهنه پرور و عیب جویان عقده گشا با دامن زدن به بحث دو شخصیت استانی به خلط موضوع دکتر روشنفکر و دکتر نیکبخت و ... به دنبال تنش در مسیر اتحاد نیروهای انقلاب در بویراحمد و دنا هستند.
هنوز هدایت خواه اظهار نظری جهت ورود به عرصه انتخابات نکرده ولی عده‌ای مذبذب منش و دارای هویت معلوم با دامن زدن به موضوعی گفتمانی که روزانه در صدها تریبون کشور طنین انداز و عادی شده، به مغالطه و سفسطه بازی روی آورده تا بلکه بتواند با ابزار قراردادن این نکته، از خود تابلویی بسازد و خوش خدمتی خود را عیان نمایند!
 مشکلاتی در جامعه بروز کرده که به اعتماد سوزی و فشار اقتصادی بر مردم منجر شده و این اولویت مردم است و باید مورد مطالبه قرارگیرد و شایسته نیست دوباره با طرح مسائل سوخته خطی و باندی مردم را فریب داد که این تکرار همان پدیده‌ای است که توده‌ها را به روز سیاه نشانده است!
 


کد مطلب: 404414

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404414/تغاری-بشکند-ماستی-بریزد-جهان-گردد-گرد-کاسه-لیسان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1