کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرماندار شهرستان باشت:

گرفتار شدن چوپان باشتی در ارتفاعات خان احمد

18 آبان 1397 ساعت 10:47

تیم‌های امدادی هلال احمر برای نجات چوپان گرفتار در ارتفاعات خان احمد باشت از ساعتی پیش به منطقه اعزام شدند.


فرماندار شهرستان باشت گفت: اوایل امشب پنجشنبه 17 آبان، خبری مبنی بر گرفتارشدن چوپانی از اهالی روستای خان احمد در بخش بوستان از شهرستان باشت گزارش شد.
سید مسعود حسینی افزود: با توجه به اهمیت موضوع تیم پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید قره قانی شلالدون و تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر شهرستان گچساران با هماهنگی وارد منطقه شهرک صنعتی خان احمد شدند و عملیات نجات برای چوپان گرفتار شده در کوه خان احمد همچنان ادامه دارد.
فرماندار باشت ادامه داد: کوهستانی بودن، تاریکی شب و سردی هوا در منطقه عملیات جستجو را کمی کندتر کرده است که امیدواریم باتوجه به تخصص تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر، این مهم باموفقیت به پایان برسد و این فرد گرفتار شده باسلامتی به آغوش خانواده برگردد.

نجات جان چوپان گچسارانی بعد از ۱۵ ساعت جستجو

رئیس هیات کوهنوردی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد از نجات جان چوپان گرفتار شده در ارتفاعات کلاغ نشین منطقه خان احمد خبرداد.
داود حبیبی گفت: کسری کریمی جوان ۳۵ ساله‌ای که به شغل چوپانی مشغول است، صبح امروز در ارتفاعات کلاغ‌نشین منطقه خان احمد گچساران دچار سانحه سقوط و شکستگی شدید قوزک مچ پا شد.
وی با اشاره به تلاش تیم‌های کوهنوردی و امدادی برای نجات این چوپان گرفتار، اظهار داشت: تلاش‌ها برای نجات جان مصدوم از همان ساعات اولیه شروع و دقایقی پیش توانستیم وی را در ارتفاعات کلاغ نشین پیدا و هم اکنون در حال انتقال ایشان هستیم.
حبیبی افزود: انتقال کامل این چوپان حداقل سه ساعت دیگر زمان می‌برد و صعب العبور بودن و شیب‌های تند ارتفاعات، کار را برای ما سخت کرده است.
 


کد مطلب: 404410

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404410/گرفتار-شدن-چوپان-باشتی-ارتفاعات-خان-احمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1